Canal Digital med CAM i stedet for dekoder - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 214
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan kan det være pairing hvis man faktisk får kjøpt CAM uten kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleboyen
    Hvordan kan det være pairing hvis man faktisk får kjøpt CAM uten kort?
    Fordi pairing blir gjort på ett senere tidspunkt. Såvidt jeg vet er ikke CD begynt med pairing enda...
    CAM blir uansett registrert opp mot ditt eksisterende kort-nr ved kjøp av CAM, da har de mulighet til å gjøre pairing senere.:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Fordi pairing blir gjort på ett senere tidspunkt. Såvidt jeg vet er ikke CD begynt med pairing enda...
    CAM blir uansett registrert opp mot ditt eksisterende kort-nr ved kjøp av CAM, da har de mulighet til å gjøre pairing senere.:wink:
    Ah, men da blir det jo en del trøbbel når butikker selger CAM uten kort, det er jo ingen kortnr å registrere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, men da blir det jo en del trøbbel når butikker selger CAM uten kort, det er jo ingen kortnr å registrere...
    Ikke prob. det....
    Når du kjøper CAM i butikken spør de etter leg/ID/f.dato, de søker deg opp på systemet og finner ditt kort-nr derfra....
    Pairing blir ikke gjort der og da, men på ett senere tidspunkt.

Uansett, så lenge butikken har en ID på personen de har solgt CAM til kan de til enhver tid finne kort-nr, enten det er samme dag eller 4 uker etterpå.... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke prob. det....
    Når du kjøper CAM i butikken spør de etter leg/ID/f.dato, de søker deg opp på systemet og finner ditt kort-nr derfra....
    Pairing blir ikke gjort der og da, men på ett senere tidspunkt.

Uansett, så lenge butikken har en ID på personen de har solgt CAM til kan de til enhver tid finne kort-nr, enten det er samme dag eller 4 uker etterpå.... ;-)
    Dette høres veldig lite vanntett ut, ei heller lovlig. Så canal digital skal gå gjennom butikkenes register over CAM-kjøpere når de skal sende ut programkort?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres veldig lite vanntett ut, ei heller lovlig. Så canal digital skal gå gjennom butikkenes register over CAM-kjøpere når de skal sende ut programkort?
    Det er ikke butikkens register, det er CD`s register.... Selger i butikken logger seg på CD`s web-grensesnitt og registrerer CAM.
    Jeg stod å så på når han gjorde dette;-)

Hvorvidt det blir sendt ut nye programkort skal ikke jeg si sikkert.... Fungerer fint med det gamle kortet uansett8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kort ikke blir pairet med cam, og CD innfører obligatorisk pairing får du ikke sett på tv, så enkelt er det. Da må man etterregistrere hos CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oystein_a
    Hvis kort ikke blir pairet med cam, og CD innfører obligatorisk pairing får du ikke sett på tv, så enkelt er det. Da må man etterregistrere hos CD.
    Stemmer det;-)
    Nettopp derfor man må oppgi disse opplysningene når man kjøper CAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, er meget bra:-D

Overrasker meg hvor mange HD kanaler som egentlig ligger åpent i kabelen, søkte kjapt gjennom igår og får inn 9 HD kanaler som er gratis (ligger i grunnpakken) i tillegg er det 3-4 utenom som er PAY...

Glad jeg ikke har riks-TV jeg, de har 1/2 HD kanal og det er TV2 som sender delvis, hehe...
    10 HD kanaler har jeg faktisk åpent i mitt kabel-nett, ser att SVT HD også finnes...
    CD ruuler når det gjelder HD:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Blir spennende å høre rapporter på hvordan dette fungerer på HTPC med Fire/FloppyDTV etterhver. Overraskende bra av CD å tilby slik nå.
    Ja, dette er jeg også veldig spent på. Det er vel ingen grunn til at det ikke skal fungere fint, eller? Kan ikke noen av dere med HTPC og kort med cam-støtte forsøke?

Kanskje tiden endelig er moden for å bygge en fin stuemaskin, har vært på planleggingsstadiet lenge, men så kom denne pairing-meldingen fra CD og jeg la planene på is.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å følge med på dette i tie fremover.

I det borettslaget hvor jeg bor har alle beboerne fåt utdelt HD-dekodere fra CD.

Jeg har ikke vært fornøyd med kvaliteten på denne "Mikke Mus"-boksen fra første stund. Makan til dårlig elektronikk skal man lete lenge etter.
    Jeg klaget til CD og fikk tilsendt ny HD-boks og nytt programkort uten at det hjalp i det hele tatt.

Etter å ha lest og "snoket" litt rundt på nettet, gikk jeg til anskaffelse av Dilog CAM.
    Satte denne inn i min Panasonic TX-P50G10E og søkte opp kanalene. Det fungerte på et vis, men jeg var ikke helt fornøyd.
    Etter en ny runde med lesing i diverse fora, foretok jeg reset av TV'en og valgte Finland i stedet for Norge. Etter dett har det fungert utmerket!

Hverken min CAM eller min TV er på lista over godkjent utstyr fra CD, men per dags dato fungerer det utmerket. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man kjøpt CAM og kort fra Canaldigital uten å bli avkrevd TV-fabrikat eller seienummer? Hadde vært litt dumt å sitte fast i telefonen hvis jeg skal bestille til HTPC-en

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man kjøpt CAM og kort fra Canaldigital uten å bli avkrevd TV-fabrikat eller seienummer? Hadde vært litt dumt å sitte fast i telefonen hvis jeg skal bestille til HTPC-en
    Nei det får du ikke!
    Selgeren må velge type TV du har kjøpt (og det må være en av de som er godkjent) for at han skal kunne fullføre bestillingen på CD web-siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det får du ikke!
    Selgeren må velge type TV du har kjøpt (og det må være en av de som er godkjent) for at han skal kunne fullføre bestillingen på CD web-siden.
    Jeg synes det høres rart ut om CD skal kunne nekte meg å kjøpe CAM om jeg ikke kan dokumentere at jeg har en såkalt 'godkjent' TV. CD taper penger på dette. Dessuten står det følgende på websiden deres:
    Godkjente tv-modeller
    Først ut med IDTV-er tilpasset kabel-tv-nettet er Samsung, Sony og Philips som lanserer en rekke serier og størrelser. Andre produsenter og serier er i ferd med å bli testet og vil bli tilgjengelig i markedet i løpet av kort tid. Canal Digital vil snart legge ut en oversikt over godkjente IDTV-modeller for bruk i Canal Digital sitt kabel-tv-nett. Er ikke tv-modellen godkjent for bruk i Canal Digitals kabel-tv-nett, risikerer du at løsningen ikke virker.
    De hadde vel ikke formulert seg slik om de krevde dokumentasjon på godkjent TV? Jeg håper i hvert fall at du tar feil, ville vært ren idioti om jeg skulle måtte kjøpe ny TV, all den tid jeg vet at min glimrende 'ikke-godkjente' Sony fungerer med CAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kjøper CD-CAM og når butikken skal registrere den, blir man spurt om hvilke TV man har. Bare TV-fabrikat/modell blir registrert. Har man en TV som ikke er godkjente av CD, er det jo bare å si at man har en av de godkjente på listen til CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    Jeg synes det høres rart ut om CD skal kunne nekte meg å kjøpe CAM om jeg ikke kan dokumentere at jeg har en såkalt 'godkjent' TV. CD taper penger på dette. Dessuten står det følgende på websiden deres:

De hadde vel ikke formulert seg slik om de krevde dokumentasjon på godkjent TV? Jeg håper i hvert fall at du tar feil, ville vært ren idioti om jeg skulle måtte kjøpe ny TV, all den tid jeg vet at min glimrende 'ikke-godkjente' Sony fungerer med CAM.
    mulig det går greitt ja, er jo bare å ringe å spørre CD så får man fort svar på det;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

philips PFL 9703H

Hei

Noen som vet om CD cam funker på denne modellen? Er jo innebygget
    DVB-T/C og mpeg 4.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snøfrisk
    Noen som vet om CD cam funker på denne modellen? Er jo innebygget
    DVB-T/C og mpeg 4.
    Svært sannsynlig fungerer det helt fint. Min CAM funker greit i en 42PFL9803H ihvertfall.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oystein_a
    Og akkurat å etter-reg. cam for å sende ut kort tror jeg ikke CD er så veldig hypp på... Kort skal selges samtidig sammen med godkjent utstyr. Kjøpte for noen år siden en brukt Force-dekoder på nettet (godkjent modell) - men selgeren beholdt kortet.

CD var svært lite villig til å sende meg et kort - og opplyste om at kortet skal følge utstyret. Først når de ønsket å samle inn de gamle Philips leie-dekoderne et par år senere fant jeg frem til en kundebehandler som gav etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er en CA-modul til 399kr...

Tenkte jeg skulle kjøpe denne Dilog CA-modulen (Conax):
    https://www.dustinhome.no/Checkout.aspx

Har en Sharp LC46XL2S tv, den bør vel kunne akseptere et slikt kort?
    TVen har DVB-T.
    Bør vel virke sammen med Canal Digital kabel, som jeg har?

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •