Canal Digital med CAM i stedet for dekoder - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 214
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endelig...! Dette har vi ventet lenge på :-D. Canal Digital skriver på sine web-sider følgende:

IDTV er tilgjengelig for godkjente kortlesere (CAM) for de fleste av Canal Digital sine kabel-tv-kunder fra 1. oktober 2009. Da kan du ta i bruk flatskjermer med innebygget digital mottaker, såkalte integrert digtal-tv (IDTV). Det betyr at du kan se digital-tv uten å benytte en frittstående dekoder. Både vanlige digital-tv kanaler og HD-kanaler vil kunne vises på en IDTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorwed
    Har nettopp gjort en tabbe. fikk tekstmeldingen og tenkte jeg skulle sjekke. I dag bruker programmkortet via en "kortmodul-sak" rett i min Sony tv. (Slik at jeg kunne hoppe bukk over hele CD boksen samt den ekstra fjernkontrollen....
    Koblet opp boksen, sjekket det ut og var ikke fornøy med oppgraderinge så jeg setter kortet tilbake i tv. DET FUNKER IKKE LENGER!? "Kommunikasjon med kortet feilet"! Slår av tv og fyrer opp igjen og får samme melding, denne gang på engelsk!. Sony tv leser inn informasjonen (stasjonsnavn/program) men det er ikke bilde eller lyd...
    What to do!?!
    Takk for advarsel, hadde tenkt å gjøre det samme...

Har Sony W4500 og Technisat CXV i CD kabelnett trondheim (borettslag), det har fungert ganske bra hittil. Noen som vet om det i er noen forkskjell på CXV-cammen og CD sin nye? Må jeg i verste fall kjøpe ny cam (og få nytt kort)?
    Det som fungerer dårlig pr idag er programinfo, må innom TV4 for å fylle opp EGP'en, samt at EPG for bl.a TV2 har forsvunnet. Noen som vet noe mer om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VMC eller W7MC

Er det noen grunn til å tro at denne løsningen også kan benyttes i Vista Media Center eller Windows 7 Media Center, nå som Canal Digital har planlagt å parre kort og dekoder/modul?

Jeg ser på nettsidene til CD at denne løsningen kan brukes på såkalte CD-godkjente TVer. Det står imidlertid ingenting om mediesentre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronyg
    Er det noen grunn til å tro at denne løsningen også kan benyttes i Vista Media Center eller Windows 7 Media Center, nå som Canal Digital har planlagt å parre kort og dekoder/modul?

Jeg ser på nettsidene til CD at denne løsningen kan brukes på såkalte CD-godkjente TVer. Det står imidlertid ingenting om mediesentre.
    Spørsmålet er vel om CAMene kan bestemme hva de vil virke i, eller om alle produkter som inneholder et Common Interface vil kunne bruke en fungerende CAM.

Eller for å snu litt på det - hvis det er teknisk mulig å hindre CAMen deres fra å kunne brukes i en PC, så tror jeg Canal Digital vil prøve hardt å gjøre nettopp dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Utifra det som CD har lagt ut av info så virker det ikke som de legger seg opp i hva slags tv man har ved kjøp av modulen, men de garanterer ikke at det fungerer på tv-er de ikke har testet/godkjent - og det er vel greit nok. Fungerer sikkert på mange flere tv-er enn dette.
    Forutsatt at det ikke er noe feil med TVen, så vil jeg anta at enhver TV som støtter DVB-C og som har plass til en CAM, vil fungere. Ja, også bør den støtte mepg4 også, selvfølgelig.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Spørsmålet er vel om CAMene kan bestemme hva de vil virke i, eller om alle produkter som inneholder et Common Interface vil kunne bruke en fungerende CAM.

Eller for å snu litt på det - hvis det er teknisk mulig å hindre CAMen deres fra å kunne brukes i en PC, så tror jeg Canal Digital vil prøve hardt å gjøre nettopp dette.

Det avhenger nok av hvilken common interface standard CAM'en støtter. Det finnes to versjoner av common interface standarden. Det er neppe mange TV'er som støtter den nye standarden men det ville være overraskende om ikke helt nye TV'er støtter den nye common interface standarden. Standarden er bla. utviklet av Panasonic,Samsung,Sony og Philips med tanke på IDTV'er. CI+ - Wikipedia, the free encyclopedia

Den nye DVB common interface standarden blir nå bl.a. tatt i bruk i Tyskland for å kopibeskytte HDTV kanaler. I Tyskland vil derfor ikke godkjente TV'er eller dekodere risikere å gi sort skjerm på programmer som er beskyttet mot digital kopiering.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det avhenger nok av hvilken common interface standard CAM'en støtter. Det finnes to versjoner av common interface standarden. Det er neppe mange TV'er som støtter den nye standarden men det ville være overraskende om ikke helt nye TV'er støtter den nye common interface standarden. Standarden er bla. utviklet av Panasonic,Samsung,Sony og Philips med tanke på IDTV'er. CI+ - Wikipedia, the free encyclopedia

Hmm. Akrobat, ja. Da er det nok ikke tilfeldig at alle Philips og Sony-TVene som står oppført som godkjente modeller, støtter CI+ (fant ingen info om dette på Samsung-modellene, men det er vel CI+ der i gården også, tenker jeg.)

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hmm. Akrobat, ja. Da er det nok ikke tilfeldig at alle Philips og Sony-TVene som står oppført som godkjente modeller, støtter CI+ (fant ingen info om dette på Samsung-modellene, men det er vel CI+ der i gården også, tenker jeg.)
    Nja, disse utgåtte xx03H-mod. til Philips støtter vel ikke CI+ virker kun som det gjelder de nye xx04H?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvorfor ikke KDL32W5500K er med i listen hos CanalDigital? KDL32V5500K er med.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, disse utgåtte xx03H-mod. til Philips støtter vel ikke CI+ virker kun som det gjelder de nye xx04H?
    Hmm, har jeg blingsa på modellnumrene da jeg så på sidene til Philips, altså?

... Ja, det har jeg gitt.

Jammen, da ser det plutselig mye lysere ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av barnum
    Er det noen som vet hvorfor ikke KDL32W5500K er med i listen hos CanalDigital? KDL32V5500K er med.....
    Er det ikke bare 100Hz som er forskjellen på disse da ?
    Regner med at de går for det samme i denne sammenheng....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte tilfeldigvis en forespørsel om akkurat dette til Canal Digital for noen dager siden, og fikk dette til svar:

"Det du tenker på er kam kort, for å få dette må du ta kontakt med en el-kjøp eller expert som levere dette, dette er helt nytt fra vår side og jeg har desverre ikke noe informasjon om dette."

Rart at det er helt nytt for dem med tanke på at de 3-4 dager etterpå lanserte "IDTV".

TV'en min er en Sony W4000, og den har godkjent DVB-C, men den står ikke på lista til Canal Digital. For et sabla rot.. Kundesupporten til Canal Digital er noe av det verste jeg har sett.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt godkjent CD-CAM igår... var hverken veldig lett å finne ut hvilken butikk som hadde det og selgerne hadde heller ikke fått noe særlig opplæring med å best. kort så det ble en ekstra runde med det også...

I notat som ligger ved esken står det forøvrig "CA-modulen er godkjent av Canal Digital og benytter en pairing-teknologi, slik at den kun kan benyttes sammen med et Canal Digital pairing-programkort".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt godkjent CD-CAM igår... var hverken veldig lett å finne ut hvilken butikk som hadde det og selgerne hadde heller ikke fått noe særlig opplæring med å best. kort så det ble en ekstra runde med det også...

I notat som ligger ved esken står det forøvrig "CA-modulen er godkjent av Canal Digital og benytter en pairing-teknologi, slik at den kun kan benyttes sammen med et Canal Digital pairing-programkort".

Kjøpte denne idag jeg også på Lefdal, fikk grei info der syns jeg:-D prisen var noe høy syns jeg, men..... (kostet 995,-)
    Koblet opp med KDL37W5500K og funket helt fint, ikke ett snev av probl. der iallfall.... 8)

Ganske imponert over kvaliteten på HD sendinger8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dere programkort med, eller hadde dere det fra før av?

Står på nettsiden til CD at de ettersendes.

Expert i Tromsø hadde ikke dette inne. Ble tilgjengelig om et par uker. De hadde ikke system for registrering oppe å gå ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orjanp

Expert i Tromsø hadde ikke dette inne. Ble tilgjengelig om et par uker. De hadde ikke system for registrering oppe å gå ennå.
    Jeg hadde programkort fra før som stod i CD dekoderen.
    Tok dette ut og satt det i CAM, funket uten noen som helst problemer... :-D

Okei.. gå på en annen butikk og spør da, helt sikkert noen som har fått inn CAM der du bor og.
    Jeg fikk på første butikken jeg spurte8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orjanp

Ifølge CD jeg snakket med har ikke butikken lov å selge deg en cam uten å reg. kort samtidig... Men det virker som dette går litt på halv-tolv nå i startfasen. Når jeg var på Lefdal fredag kveld, gav de meg også samme svar - at de ikke hadde noe system for dette til kabelkunder - og solgte meg en uten kort. Ringte deretter 06090 som ble veldig oppgitt og sa at kortet måtte forhandleren bestille.

Siden jeg ringte mens jeg fortsatt stod i butikken var det jo enkel sak å gå tilbake til selgeren igjen, og da logget han seg inn på samme system de har for å reg. salg på CD-paraboler et.c. Og der var det en nytt valg for å reg. kort til CAM for kabelkunder, ja... hehe.

Ifølge produktinfoen skal den være pairet mot kort, men muligens de ikke har innført dette i praksis ennå.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm......

Dette er ikke bra.... tar nok ikke lang tid nå før det blir vanskelig og få tatt ned CD via en std cam og kort......:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre rapporter på hvordan dette fungerer på HTPC med Fire/FloppyDTV etterhver. Overraskende bra av CD å tilby slik nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Blir spennende å høre rapporter på hvordan dette fungerer på HTPC med Fire/FloppyDTV etterhver. Overraskende bra av CD å tilby slik nå.
    Enig, er meget bra:-D

Overrasker meg hvor mange HD kanaler som egentlig ligger åpent i kabelen, søkte kjapt gjennom igår og får inn 9 HD kanaler som er gratis (ligger i grunnpakken) i tillegg er det 3-4 utenom som er PAY...

Glad jeg ikke har riks-TV jeg, de har 1/2 HD kanal og det er TV2 som sender delvis, hehe...

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •