Canal Digital med CAM i stedet for dekoder - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 214 av 214
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte en Samsung LE46B555 i høst fra NetOnNet. Den norske modellen, og den som støttes av CD er LE46B550. TVen min er nok gråimport, så jeg lurer på om det er noen forskjell på disse to? Har hørt de er helt like, bare for forskjellige regioner. I følge NetOnNet støtter CAM-modulen til TVen min RiksTV, vil det si at den fungerer med CD også?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brNOR
    Jeg kjøpte en Samsung LE46B555 i høst fra NetOnNet. Den norske modellen, og den som støttes av CD er LE46B550. TVen min er nok gråimport, så jeg lurer på om det er noen forskjell på disse to? Har hørt de er helt like, bare for forskjellige regioner. I følge NetOnNet støtter CAM-modulen til TVen min RiksTV, vil det si at den fungerer med CD også?
    Nei, RiksTV og CD kjører forskjellige formater (DVB-T/MPEG4 mot DVB-C/S/MPEG2). Nå betyr ikke det i seg selv at det ikke fungerer, så kan ikke si det med sikkerhet, men det at den støtter RiksTV er ikke det samme som at den støtter CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. TVproffen.no hevder B555, i likhet med B550 har DVB-C med MPEG2/MPEG4-støtte. Så da burde det gå fint?
    Noen som kjenner til forskjellen mellom den norske modellen og gråimport-modellen? B550 vs. B555?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt en ikke-godkjent Technisat CAM på en ikke-godkjent Panasonic G10E på kabel-TV i nesten ett år, uten problemer. Nettet her har Canal Digital som signalleverandør. Men i går skjedde det noe, uten at jeg hadde gjort noe som helst som kunne foranledige det.

Da kom meldingen "kryptert program" på skjermen på noen minutter etter at TV-en var slått på, og lyd og bilde forsvant. Dette skjedde på alle krypterte kanaler. Når TV-en ble slått av og på igjen, så var det bilde og lyd i noen minutter igjen, før det forsvant og igjen ble erstattet av "kryptert program".

Det kortet jeg bruker, fungerer fortsatt helt fint i den PVR-boksen som jeg har fra Canal Digital, og som kortet er pairet med, men altså ikke i CAM-en. Dette er ikke en HD-PVR. Jeg mistenker feil på CAM-en. Hva tror ekspertisen her? Kan jeg gjøre noe med dette, eller er det bare å kjøpe en ny CAM?

Kabelnettet her ble oppgradert av Canal Digital den 5. mai, og fra da av fikk vi også HD-kanalene (unntatt TV2 HD). Også HD-kanalene har fungert fint med kortet i CAM-en, helt til i går.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Bedre bilde fra SD PVR enn TV-tuner

Jeg har brukt en Panasonic TX-P42GA11 (Expert-modellen av G10E) med en Conax CAM (Ikke godkjent) og et kort som jeg har til min Canal Digital PVR N550. Det har fungert fint, inntil ganske nylig. Dette opplegget har jo ikke vært godkjent av Canal Digital, så man måtte vel regne med at det ville skje noe før eller siden...

Nå som jeg måtte ta i bruk PVR-en igjen, så la jeg merke til at bildet på TV-en tilsynelatende er skarpere enn det var da jeg brukte CAM-en.

Det er jo merkelig. PVR-boksen er koblet til TV-en med SCART, og man skulle nesten tro at den innebygde tuneren i TV-en var minst like god som en ekstern tuner via SCART. Men det ser altså ikke slik ut. Hva tror nerdene her om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om det kommer opp info om programmet man ser på når man skifter kanal, i tillegg til eventuelt neste program på kanalen, når man bruker en av Samsung sine plasma 2010-modeller med intern tuner for CD kabel-tv?

Jeg har i dag en av de gamle C 1201 CX dekoderne til CD og den viser både det aktuelle programmet som går, hvor lenge det har vart/varer og hva neste program på kanalen er. Veldig kjekk funksjon!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har siden august hatt problemer med å bruke kabeltv med CAM på min lg 50ps8000. Se bildene vedlagt. Bildet blir nærmest mosaikk med 1-4 min mellomrom, samt lyden detter litt ut. Trodde først det kunne være signal inn, men det er målt av relacom. Har også fått låne en tuner av de, og feilen oppstår ikke ved bruk av tuner. Har nå også fått ny cam modul, uten at det hjalp. antennekabeln er en trippelskjermet enhet, og skal ikke ha noe å si (prøvd 2 stk). Feilen gjelder både sd og hd kanaler.

Dette har i utgangspunktet fungert smertefritt siden januar, så litt rart at det skulle dukke opp sånn over sommeren liksom. brukte ikke tven i juli pga ferie, og mottok oppdatering av koder på CD kort i august. merket feilen engang etter dette.

Har vært i kontakt med LG, de vil ikke gi mer support enn firmwareuptate. Til tross for at forhandlere av TV og CAM har sagt at support ikke burde være noe problem.

Noen opplevd noe lignende? tips til hvordan jeg bør gå frem?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quaripap
    Har vært i kontakt med LG, de vil ikke gi mer support enn firmwareuptate. Til tross for at forhandlere av TV og CAM har sagt at support ikke burde være noe problem.

Du kan prøve en åpen kanal, den skal gi bilde uten at kort og cam er i.
    Så utelukker du feil på de.
    BBC World News eller Visjon Norge kan brukes.
    Er feilen der også så ville jeg krevd service på den, eller prøv en sw oppdatering hvis det er enkelt.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har siden august hatt problemer med å bruke kabeltv med CAM på min lg 50ps8000. Se bildene vedlagt. Bildet blir nærmest mosaikk med 1-4 min mellomrom, samt lyden detter litt ut. Trodde først det kunne være signal inn, men det er målt av relacom. Har også fått låne en tuner av de, og feilen oppstår ikke ved bruk av tuner. Har nå også fått ny cam modul, uten at det hjalp. antennekabeln er en trippelskjermet enhet, og skal ikke ha noe å si (prøvd 2 stk). Feilen gjelder både sd og hd kanaler.

Dette har i utgangspunktet fungert smertefritt siden januar, så litt rart at det skulle dukke opp sånn over sommeren liksom. brukte ikke tven i juli pga ferie, og mottok oppdatering av koder på CD kort i august. merket feilen engang etter dette.

Det er fristende å skylde på TVen ettersom problemet ikke oppstår med ekstern dekoder. Da jeg gikk over fra ekstern dekoder til CAM så jeg noe av det samme, at systemet ble litt mer ømfintlig for støy. Dette har ikke plaget meg mye, og nå har jeg ikke sett problemet på lang tid.

Det har nok en del å si hvordan kabler og TV står i forhold til potensielle støykilder. Brytere/termostater som svitsjer over er kilder til støy som skaper trøbbel helt opp på frekvensbåndet til TV-signalene. RiksTV er feks perfekt til å plukke opp denslags pga. bakke-antenna. Det bør ikke være noe problem med kabel, men det kan hende at TVen din plukker opp støy fra en 230v krets som åpnes eller kortsluttes. Evt. er det noe feil på elektronikken i TVen, for det høres litt ekstremt ut i ditt tilfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke direkte relatert til noen av spørsmålene i tråden, men jeg tenkte jeg skulle skrive dette i tilfelle andre lurer.

Jeg har en Sharp Aquos 46LE705S som i følge Canal Digital ikke støttes. Da jeg spurte om det var fordi den ikke var testet var kundebehandlerne usikre.

Jeg har montert inn CAM fra CD med pariet kort og etter mye banning og til slutt litt googling funket det. CD er helt blåste på alle tips som kan få en annen enn de godkjente TV'ene til å funke. Om man skriver inn innstillingene under fungerer altså nevnte TV med Canal Digital.

Takk til Etrigan som først postet oppskriften.

Alternativ for Kablelsøk.
    Der skal følgende verdier inn :

Frekvensstart : 290 000
    Frekvensstopp: 490 000
    Symboltakt: 6950
    Qam 64.

Til slutt en utstrakt langefinger til CD som ikke gjør en dritt for at kunder kan bruke andre TV'er enn de aller vanligste på markedet.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor tror du det er slik at CD ikke ønsker å yte brukerstøtte til andre tv-merker enn de produsentene som har betalt penger sammen med CD for å teste og få godkjent produktene sine? Og nei, vi snakker ikke små beløper for å få tver godkjent .

Og hvorfor tror du at de minste tv-leverandørene i norge med små norske avdelinger ikke vil betale nevnte penger for å sørge for at varene sine blir godkjente?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forhandlere har kanskje sagt det, men 2009-generasjonen til LG er ikke godkjent av canal digital, og det kan derfor være grunnen til at du sliter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Hvorfor tror du det er slik at CD ikke ønsker å yte brukerstøtte til andre tv-merker enn de produsentene som har betalt penger sammen med CD for å teste og få godkjent produktene sine? Og nei, vi snakker ikke små beløper for å få tver godkjent .
    Spør du meg? Jeg skjønner jo at CD vil tjene penger og dermed tar seg betalt for å gi produsentene en fordel på markedet.

Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Og hvorfor tror du at de minste tv-leverandørene i norge med små norske avdelinger ikke vil betale nevnte penger for å sørge for at varene sine blir godkjente?
    Fordi det selvfølgelig er for dyrt...

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen. Det er uansett elendig kundebehandling all den tid jeg betaler for et TV-tilbud og ikke et sentralt godkjenningsorgan.

God kundeservice kunne vært å teste de vanligste TV'ene og å legge ut en litt mer omfattende bruksanvisning for de som ikke har nevnte TV'er. Å ikke gjøre det siste er bare elendig og i verste fall unødvendig grådig om teorien din stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som kanskje burde vært med er at CAM+CD fungerte fint i perioden Januar til og med juli.

Relacom har vært å målt signalstyrken, og den er flere ganger bedre enn god nok. Kabel er en trippelskjermet enhet, samt feilen oppstår uten andre elektriske enheter tilkoblet i nærheten.

Har vært i kontakt med LG, men de er lite velvillig siden den ikke er "godkjent". Det opplever jeg dog som en dårlig unnskyldning for at de ikke vet hva som er galt.

Det som står på CD sine sider, er at man kan oppleve at man ikke får CAM til å fungere, dersom TVen ikke er godkjent. CAM fungerer, men er helt klart oppstått en feil i tuneren.

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •