RIKS TV og TV2HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RIKS TV og TV2HD

Tv2 har til dags dato ikke klart å gjennomføre ei skikkelig HD sending!!
    Det veksler mellom HD og SD fortere enn du rekker å blunke!!
    Jævlig irriterende,siden jeg skaffet meg Riks tv,kun for å kunne se alle seriene og fotball på søndag i HD!
    Er det pga at tv2 sliter så,at det bare er Riks tv som sender i HD?
    Er de prøvekaniner, også kommer de andre etter når ting er stabilt?
    Sitter å ser Skal vi danse,og der gikk det 20 min før HD logoen ble borte og bilde ble ræva!

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehhhh huh?

Må ærlig innrømme at jeg ikke fikk med meg dagens sending av "Skal vi danse," men jeg har ikke hatt noen(!) problemer med å følge HD-sendingene til Tv2. Det være seg TdF, Søndagskampen, De søplete seriene de sender på tirsdager og torsdager eller "Allsang på grensen."

En pussig greie er dog at hvis jeg ikke skrur av dekoderen sammen med tven, så kommer signalet i SD når jeg skrur på tven igjen. :-x

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det samme selv igår, vet ikke om jeg vil kalle bildet "rævva" når HD logoen forsvant. Ikke når man sammenligner med et analogt signal jeg kan sjekke opp imot...

Så at før logoen forsvant så virket det som om de hadde problemer, da bildet ble svart mens TV2 og HD logoen fortsatt stod der.

Så de måtte kanskje skru det av for å opprettholde sendingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er TV2 som velger hva som skal sendes i HD og hva som skal sendes i SD, alt ettersom hva kilden er.

Blir litt vanskelig for TV2 å sende noe i HD, som ikke er i HD... (Man skulle tho ønsket at de kunne skalere enkelte sendinger, spesielt de som blir som et lite 4:3 bilde med svarte kanter rundt hele)

Så de gangenene et HD program går over til SD under sendingen, så er det nok pga tekniske problemer o.l. Og ikke pga feil ifra riks-tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til Jølleaudio/mics

Jeg sitter å ser på parabolen samtidig,så jeg vet når det er HD og SD sending! Og JEG syns det er ræva bilde på SD i forhold til HD,selv om du syns det er bra!
    Fotballen og tour de France har vært bra,men de seriene (som du ikke liker,men som jeg liker) har ikke vært bra!
    Dette er ikke et spørsmål om hva folk liker eller ikke! Det er jo urelevant!
    Saken er at Riks Tv skryter i reklame på Tv, nesten hver dag, at de er de eneste med tv2 HD!! Men så klarer de ikke å sende halvparten av hva de lover! Og da lurer jeg på hva som er problemet deres?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ærlig talt IKKE Riks-TV sin feil at TV2 ikke har alle sendingene sine i HD!!!

Men, TV2 sender mange programmer i HD. Og går dermed også under en "HD-kanal". Selv om ikke alle sendingene er i HD (Noe som skal godt gjøres så her tidlig i HD sitt liv på TV)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Det er jo ærlig talt IKKE Riks-TV sin feil at TV2 ikke har alle sendingene sine i HD!!!

Men, TV2 sender mange programmer i HD. Og går dermed også under en "HD-kanal". Selv om ikke alle sendingene er i HD (Noe som skal godt gjøres så her tidlig i HD sitt liv på TV)
    Ingen som har sagt at Tv2 har alle sendingene i HD!
    Men de som er reklamert med at skal være i HD funker jo ikke i mer enn 50% av tilfellene!!!
    Om sagt så har fotballkampene vært bra,så da skulle det være en enkel sak med Skal vi danse og de amrikanske seriene!
    Enig i at det kanskje ikke er riks tv sin feil,men da må de slutte med reklamene sine!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kun ett 30 min program 1 gang i uken som sender i HD, så er det godt nok for å kunne reklamere for at kanalen har HD sending(er).

RiksTV gjør ikke annet enn å selge seg selv på en helt normal måte i denne verden...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Amerikanske serier så er de i 720p og Tv2 HD sender 1080i slik at bilde blir ikke helt bra, samme med serier på canal+ HD film. Fotballkampen på søndager synes jeg er meget bra i HD og egen produserte programmer (som virker), disse er jo også filmet i 1080 og dermed ser dem bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Når det gjelder Amerikanske serier så er de i 720p og Tv2 HD sender 1080i slik at bilde blir ikke helt bra, samme med serier på canal+ HD film. Fotballkampen på søndager synes jeg er meget bra i HD og egen produserte programmer (som virker), disse er jo også filmet i 1080 og dermed ser dem bra ut.

Her har jeg forklaring ja! :-D

Det er dette jeg har sett også! At egenprodusert er bra!(når det fungerer )

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke RiksTV andre HD kanaler enn TV2?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har ikke RiksTV andre HD kanaler enn TV2?
    Nei

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Nei
    Dumt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer nok med flere i 2010 når hele analoge nettet slukkes, da får de 2 muxer til. Idag har de 3 muxer (4 i storbyene).

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    De kommer nok med flere i 2010 når hele analoge nettet slukkes, da får de 2 muxer til. Idag har de 3 muxer (4 i storbyene).

morten
    Men ble det ikke sli at de frigjorte frekvensene skal brukes til mobilt bredbånd istedenfor ?

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, 5.mux'er er allerede avsatt til NTV/RiksTV. Var snakk om ekstra utenfor disse igjen som gikk til mobilt bredbånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV 2 Logo

Undrer på hvorfor TV 2 absolutt må plassere 2 stygge logoblokker midt i tvbildet ved HD sendinger, ødelegger hele tv opplevelsen, hvorfor ikke plassere en litt mer anonym transparent logo øverst i hjørnet som indikerer at det er TV 2 og at sendingen er i HD

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne tråden handler om TV2 HD, så stiller jeg spørmålet mitt her.

Jeg har et merkelig problem med lyden på TV2 HD. Jeg opplever en svak klikke eller kneppe lyd med ujevne mellomrom, litt som lyden stiften på en LP-spiller lager når den kommer på slutten av platen. Merket det veldig godt i går på Varg Veum filmen som de sendte i HD.

Lurer fælt på om det noen andre som har opplevd dette :?:

Har Grundig DTR 8720 koblet til en 2-kanals forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcaa6479
    Undrer på hvorfor TV 2 absolutt må plassere 2 stygge logoblokker midt i tvbildet ved HD sendinger, ødelegger hele tv opplevelsen, hvorfor ikke plassere en litt mer anonym transparent logo øverst i hjørnet som indikerer at det er TV 2 og at sendingen er i HD
    Tja, oppfatter ikke de logoene som irriterende, ei heller midt i bildet. Her på min Toshiba 37" TV så er de bortimot klistret i hjørnet. 2.5 cm fra toppen, 4 cm fra høyre kant vil jeg si de står. Vet ikke helt om TV har 1:1 pixelmapping men kan ikke se at det er noe problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av E.H.D
    Siden denne tråden handler om TV2 HD, så stiller jeg spørmålet mitt her.

Jeg har et merkelig problem med lyden på TV2 HD. Jeg opplever en svak klikke eller kneppe lyd med ujevne mellomrom, litt som lyden stiften på en LP-spiller lager når den kommer på slutten av platen. Merket det veldig godt i går på Varg Veum filmen som de sendte i HD.

Lurer fælt på om det noen andre som har opplevd dette :?:

Har Grundig DTR 8720 koblet til en 2-kanals forsterker.
    Ikke opplevd det. Virker noenganger som det blir frysninger i bildet, kan virke som det er en kodefeil / overføringsfeil. Er ikke så inne i det, men jeg syns det er noen mellomframes som har blitt noe problem med. Løses iløpet av kort tid, men ikke noe stort og ofte problem. Kan vel kanskje si jeg har sett tilsvarende på andre kanaler, men ikke så ofte som ved HD sendingene.

Kanskje det samme gir kneppelyd?

Kan huske min gamle VCR gjorde akkurat det samme på sendingene. Uten at jeg fant noe ut av det. Den er heldigvis på kanten til å bli pensjonist.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •