Lyd fra Lyse altiboks?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra Lyse altiboks?

Jeg har standardsett med lyse dekoder og basic kanalpakke. Denne har ikke HDMI og støtter derfor ikke HD-sendinger.
    Dersom jeg kobler lyd via S/PDIF til receiveren min her, hvilke lydformat vil jeg da få på vanlige sendinger? Og dersom jeg kjøper en HD-dekoder som støtter HD-sendinger, vil jeg da få surroundlyd via HDMI?

Er usikker på om jeg skal oppgradere dekoder osv i og med at få kanaler sender i HD enda, og er heller ikke sikker på hvem jeg skal kontakte for å fikse ny dekoder. Men dersom det kun er dekoder og kanskje en kanalpakke jeg trenger kan jeg kanskje gi det et forsøk.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av varemit
    Jeg har standardsett med lyse dekoder og basic kanalpakke. Denne har ikke HDMI og støtter derfor ikke HD-sendinger.
    Dersom jeg kobler lyd via S/PDIF til receiveren min her, hvilke lydformat vil jeg da få på vanlige sendinger? Og dersom jeg kjøper en HD-dekoder som støtter HD-sendinger, vil jeg da få surroundlyd via HDMI?

Er usikker på om jeg skal oppgradere dekoder osv i og med at få kanaler sender i HD enda, og er heller ikke sikker på hvem jeg skal kontakte for å fikse ny dekoder. Men dersom det kun er dekoder og kanskje en kanalpakke jeg trenger kan jeg kanskje gi det et forsøk.
    Har koblet lyden digitalt som du og da får du DD lyd hvis de sender det, men det er det slett ikke alle HD kanaler som gjør :-? . Vet ikke om du får DD lyd over HDMI da jeg ikke har testet.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren min kan helt sikkert fordele lyden slik at jeg får grei lyd i alle høytalerene, men lurte egentlig bare på hvilke lydformat vanlige kanaler og HD-sendinger bruker. Synes vanlige sendinger har så dårlig bildekvalitet at jeg er villig til å prøve meg på HD-dekoder. Spesielt fotball er jo håpløst.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De dårlige vanlige sendingene blir ikke bedre med en HD-dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei er klar over dette, men håper på å få med meg noen HD-sendinger av og til. Ser egentlig ikke så mye TV, men en filmkanal og kanskje Discovery eller noe kunne vært stilig å se i HD.
    Dessuten savner jeg flere tilkoplinger i dekoderen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode sendinger i HD er en nytelse - slik som Tour de France og VM i Friidrett. Men det er slett ikke alt som sendes på HD kanalene som er HD. Hvis du liker skisport blir du garantert skuffet. I vinter var den nesten ikke en sendig på ski i HD (Tror sirumpa NRK er tungt inne her og sinker prosessen).

Har også sett en hel del konserter i HD med suround lyd (Dolby Digital), og det er bare nydelig om du sitter i en god kino. SVT1 sender også en del bra i HD med god lyd. Jeg synes det som sendes er vært en ekstra hundrelapp i mnd. Problemet med opptaker er at de fleste HD kanaler ikke lar seg ta opp.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •