Get eller Homebase?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get eller Homebase?

Er på jakt etter erfaringer fra Homebase og Get levert over IP-nett. Hvilke oppleves som det beste konseptet og produktet? Support? Bildekvalitet? Ekstratjenester etc.

Har selv Homebase i dag og opplever produktet som helt greit til TV-seing, mens ekstratjenestene (video, opptak etc) er mer uferdige og ustabile. For å si det mildt.

Meninger og erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva homebase er, men jeg hadde get der jeg bodde tidligere og bildekvaliteten var meget bra. Pvr'en til get fungerte også meget bra. Der jeg bor nå er det innlagte lyse sitt nett som går over fiberoptikk, internett er mye kjappere enn get, men bildekvaliteten er ræva og dekoderen er ufattelig treg.
    Jeg bor i stavanger, men vet ikke hvordan get er i andre byer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med homebase, men en del andre ip tjenester som altibox. Jeg vil si get hd dekoderene er de beste jeg har prøvd fra noen leverandør både cabel, fiber, og sattelitt.

På get sin egen skryteside kan du lese om alle testene den har deltatt i og resultatene: Hva sier ekspertene? - Get

Det skal forøvrig sies at det er snakk om kabeltv værsjonen og ikke ip værsjonen av dekoderen. De er vist så godt som identiske med tanke på gui og brukeropplevelse, men leverangse av signalene fåregår på en annen måte.

Get har også en god filmleie tjeneste. Litt dyr men virker veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Homebase leverer tv over IP (bynett / fiber) på samme måte som Get gjør. Jeg har Homebase nå, og de har etter min mening veldig god kvalitet på TV, en uoversiktlig og lite fullstendig video-utleietjeneste, og en opptaksfunksjon og pausefunksjon som i praksis fungerer middels til dårlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil du med bytte til get få bra bildekvalitet og en opptaker som fungerer meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Homebase i LOS Bynett, opplever dette som meget stabilt med høy kvalitet. Har ikke hatt noen problemer, utover at strømforsyningen til en av M1910-boksene, måtte byttes. (medførte ustabilitet og "heng" i bildet)

Homebase ble nettopp gitt en eksklusiv enerett i LOS Bynett, i konkurranse mot bl.a. Get Ip-Tv og flere andre. Alle som kjenner LOS Bynett, vet om hvilke kvalitetskrav som stilles og hvor listen legges.

Hos meg fungerer opptaksfunksjonen helt greit, men er ikke tilgjengelig på enkelte kanaler, men dette skulle falle på plass i høst etter en kapasitetsoppgradering. Personlig har jeg stor sans for nettbasert opptaksfunksjon kontra lokal harddisk. Opptakene er jo tilgjengelige på alle boksene i huset.

Forøvrig opplever jeg Homebase som veldig opptatt av fornøyde kunder, og svært interesserte i innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ville valgt Get

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Ikke finn på å gå for Homebase.

Vi har vært påtvunget dette gjennom borettslaget i flere år nå og Homebase har hatt rikelig av muligheter til å forbedre seg, men tjenestene deres er fortsatt like håpløse som fra første dag.

Kvalitet på TV.

Vi har de siste årene opplevd mengder av heng, pixellering, dårlig lyd og kanaler og sendinger som har falt ut.

Utvalg av kanaler.
    Utvalget er snevert og begrenset og du har få muligheter til å velge og mikse kanaler.

Opptak.

Om du er heldig får du lov til å ta opp noen få av programmene deres via deres såkalte PVR.... men da bare mot deres server. Og du må betale dyrt for antall timer du ønsker å kunne ta opp. Du er prisgitt at tjenesten deres er oppe for å kunne spille av dine opptak.... og det er helt tilfeldig om den er.

Funksjoner som "serieopptak" osv. kan du bare drømme om. De finnes ikke hos Homebase. Og skulle avspillingen fungere har vi i lange tider opplpevde at den hakker og henger så til de grader at det uansett er umulig å spille av.

Ofte har også opptakene bare blitt borte og har du flaks er de tilbake igjen etter noen dager.... (?)

De har forresten ingen autmatisk måte å registrere når programmer du skal ta opp begynner så opptakene dine begynner i henhold til en eller annen timeplan uavhengig om programmet er forsinket eller ikke. Har ikke tall på antall ganger vi har gått glipp av slutten på filmer eller programmer på grunn av dette. Løsningen er å ta opp programmet etter men da spiser du jo opp av den dyrekjøpt opptakstiden du blir fakturert for.

Support.

Folkene på supporten deres er for så vidt hyggelige, men de kan lite gjøre. Som regel må de "lage logg". Supportmailen deres leses bare noen få timer på hverdager (de sier det selv) og du er heldig om du får svar. Er du heldig får du en mail etter noen uker med spørsmål om "virker det nå?". Som regel hører du aldri noe.

Telefonsupporten deres er også bare åpen noen få timer om dagen (og enda færre i helgen) så dersom TV-sendingene faller ut ... noe du kan forvente de gjør gjevnlig ... kan du i værste fall sitte uten TV en hel helg (og da fungerer jo heller ikke avspilling av opptakene dine). Vakt-ordninger og overvåkning av tjenester ser ut til å være ukjente bekreper hos Homebase.

Standardsvaret fra support er forresten å restarte router og dekoder. Men dessverre er det som regel ikke standardløsningen på problemet. Og sier de at de skal ringe tilbake angående problemet er det 50% sjanse for at det skjer.

Kundefokus.

Homebase ser dessverre ikke ut til å lytte til kundene.
    Utover "forståelsen" du møter med de stakkarene som må ta imot telefonene er det ingen eller få tegn til forbedring og imøtekommelse av kundens problemer eller ønsker. Det viktigste er tydeligvis å fakturere.

Oppsummering

Kort sagt... det har ikke vært annet enn problemer og fustrasjoner med Homebase siden vi ble påtvunget dette i borettslaget. Kunne ha remset opp mye mer enn det over, men nå får det holde. Vi feilmelder problemer praktisk talt ukentlig. En gang i tiden var jeg misfornøyd med GET.... nå lengter jeg tilbake til GET. Unngå Homebase som din TV-leverandør !!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer Homebase erfaring

Oppfølging til mitt innlegg over ang. Homebase.

Fortsatt likke håpløs leverandør som før.

Oppdaget etter en del googling at Homebase var ute i diverse It-aviser og skrøt av at *alle* brukere har 30 timers opptak inkludert i abbonementet.
    Jeg sendte de da en mail med linker til disse sidene (det var jo utover deres magre åpningstid på tlelefon supporten) og fikk til svar (hadde en heldig dag... de svarte)fra brukerstøtten at jo, det var merkelig for det skulle alle ha. At jeg har bare 3 timer inkludert måtte være en feil.

Jeg ba de så korrigere dette.

Gikk så leeeeeenge uten å høre noe som helst. Etter purring fikk jeg så en ny mail (oi.....) som sa at nei, det var feil, for abbonementet som borettslaget hadde gått for var bare 3 timer. Men når jeg snakker med folk i borettslaget opplever man at forskjellige husstander har forskjellig opptakstid.

Så enten har Homebase lurt borettslagets styre (som ikke har skjønt behovet for opptak) eller så sier de ikke sannhenten til meg (for jeg betaler nå ekstra ganske dyrt for å ha 30 timer). Uansett så er det direkte feil når Homebase går ut og skryter av seg selv og sier at alle har 30 timer opptak.

Og i skrivende stund er forresten alle TV signaler borte igjen... vi har forsøkt å ringe supporten (etter at de først åpnet kl. 12:00 - har gode dager der) men vi kommer ikke gjennom/får ikke svar....

Tilliten til Homebase er på bunnen (og har vært det lenge).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •