Grundig DTR 8720 går ikke å koble gjennom receiver med HDMI?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grundig DTR 8720 går ikke å koble gjennom receiver med HDMI?

Grundig DTR 8720 går ikke å koble gjennom receiver med HDMI? Vi prøvde med denne boxen til H/K 255 og det fungerer ikke når den kobles inn til receiveren med HDMI og ut til TVen med HDMI . Bare av og til de oppnår forbindelse(både lyd og bilde).

Hva er det med dagens elektronikk?

Er det boxen eller receiveren som er problemet?(skal teste med min egen Pioneer receiver når jeg får tid)

MÅ man koble denne boxen med optisk til receiver og HDMI direkte til tv for å lykkes?

Edit: Det gikk helt fint med min egen Pioneer VSX-1018AH.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg et svar på dette selv, har prøvd på både HK avr355 og Pioneer AX4asi og får ikkje bildet opp på tv, ser at pioneeren merker at det kommer signal fra HDMI (hdmi ikonet blinker når man bytter over), men kommer verken bilde eller lyd.

Har også problemer med å få bildet på tv'n når ej kobler til direkte med hdmi, kjører nå scart og optisk, tok oppdatering på tuneren en liten stund før problemene begynte, så mulig det kan være software problemer?

(fikk forøvrig byttet inn boksen da vi trudde hdmi utgangen hadde tatt dagen pga av alle andre hdmi kilder funker problemfritt, men nye boksen er like ille og fått et tillegproblem.. finner ikke antennesignal før etter at ej har gått inn i signalstyrke menyen og ut igjen o.O )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bazer_Punk
    Kunne tenkt meg et svar på dette selv, har prøvd på både HK avr355 og Pioneer AX4asi og får ikkje bildet opp på tv, ser at pioneeren merker at det kommer signal fra HDMI (hdmi ikonet blinker når man bytter over), men kommer verken bilde eller lyd.

Har også problemer med å få bildet på tv'n når ej kobler til direkte med hdmi, kjører nå scart og optisk, tok oppdatering på tuneren en liten stund før problemene begynte, så mulig det kan være software problemer?

(fikk forøvrig byttet inn boksen da vi trudde hdmi utgangen hadde tatt dagen pga av alle andre hdmi kilder funker problemfritt, men nye boksen er like ille og fått et tillegproblem.. finner ikke antennesignal før etter at ej har gått inn i signalstyrke menyen og ut igjen o.O )
    Det gikk helt fint sammen med min Pioneer VSX-1918AH(HDMI-HDMI), men som jeg skrev i første posten ble det problemer sammen med H/K 255(HDMI-HDMI).

Det gikk også helt fint å koble direkte til 42LG6000 med HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, har en LG50PM1MA, den kan virke noe kresen på signalstyrke for å koble inn hdmi (eine laptoppen vår må ha et forsøk ekstra av og til), men uansett så burde jo det funke, har både ps3, sony 550 B-R speler og htpc som kobler seg opp øyeblikkelig gjennom forsterkeren, så å påstå at det er andre komponeter i systemet som er problemet er jo tull (selger av tv boksen prøvde seg på den).

Skulle funnet en måte å målt signalstyrken ut fra HDMI porten til Grundig tuneren, om den er svak..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det samme problemet med min AVR355 og Grundig riks-tv jeg også. Bildet kommer av og til. Hvis jeg roter litt med oppløsningsinnstillingene på recieveren. Men det orker man ikke hver gang man skal se tv.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av MortenH
    Har det samme problemet med min AVR355 og Grundig riks-tv jeg også. Bildet kommer av og til. Hvis jeg roter litt med oppløsningsinnstillingene på recieveren. Men det orker man ikke hver gang man skal se tv.
    Har du/dere oppdatert HK deres?...Har aldri prøvd Grundig boksen selv, men aldri hatt noen problemer med bilde eller lyd fra CD/Viasat sine bokser gjennom HDMI....og så er det spørsmålet om HDMI kabler da...ville aldri brukt
    en billig kabel selv....har hatt AVR 255 fra 0808 til 1209, nå AVR 460

Står det klart og tydelig at Grundigen gir både BILDE og LYD gjennom HDMI?
    Det er jo under et år siden at det ble tilgjengelig på CD sin HDPVR for satelitt, for Viasat sin HDPVR i fjor høst...I don't know...??
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at det har vært en del HDMI (HDCP) issues med AVR255, når jeg skulle kjøpe meg receiver omtrent når AVR255 kom var det en del poster om dette på AVSForum, jeg gikk derfor for en Onkyo 606 i stedet. Ofret fett design (Den viste seg å ha sine egne issues, men det er en annen historie De hadde heldigvis den workaround at 1 av 4 HDMI porter fungerte som den skulle.. )

Prøv å sjekk på f.eks AVSforum om de har funnet noen løsning nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •