Grundig 8860 VOD(PVR) varm i standby og..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grundig 8860 VOD(PVR) varm i standby og..

Har en ny Grundig 8860 VOD(PVR) for det digitale bakkenettet her nå. Hvis jeg kjenner under den er den glovarm, selv i standby..er det normalt det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Har en ny Grundig 8860 VOD(PVR) for det digitale bakkenettet her nå. Hvis jeg kjenner under den er den glovarm, selv i standby..er det normalt det?
    Min blir ikke nevneverdig varm allefall, verken i drift eller standby. Den står riktignok i "friluft" på stativ under TVen på veggen ergo god lufting. Kald på oversiden, en svak lunk på undersiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Min blir ikke nevneverdig varm allefall, verken i drift eller standby. Den står riktignok i "friluft" på stativ under TVen på veggen ergo god lufting. Kald på oversiden, en svak lunk på undersiden.
    Svak lunk i standby også?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Sjekket min i går når jeg tørket støv , og den var kun lunken under.
    Står i hylle under TV'en.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min står i hylle under tv som er åpen fremme og bak, og da er boxen så varm også i standby at det ikke er langt unna at man brenner seg. Men det er i ett felt under i bakkant litt til venstre at den er så varm. Hvis det ikke skal være slik går den inn igjen på returretten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svak lunk i standby også?
    Nei i standby er det ingen antydning til noe varme, god og kjølig på hele undersiden. Men denne står i en kjølig kjellerstue, og som nevnt så henger den på vegg med luft på alle sider. Virker noe rart om den er glovarm selv i standby modus (dersom det ikke pågår noen opptak eller lignende i bakgrunnen).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min står i hylle under tv som er åpen fremme og bak, og da er boxen så varm også i standby at det ikke er langt unna at man brenner seg. Men det er i ett felt under i bakkant litt til venstre at den er så varm. Hvis det ikke skal være slik går den inn igjen på returretten.
    Kan det være der disken står? Har ikke åpnet min, men regner med at disken er montert sånn ca. under det midterste luftinntaket på toppen (virker mest logisk mht. kjøling allefall).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Kan det være der disken står? Har ikke åpnet min, men regner med at disken er montert sånn ca. under det midterste luftinntaket på toppen (virker mest logisk mht. kjøling allefall).
    Vet ikke hvor harddisken står, men harddisken går ikke i standby(stopper 2 min etter boxen settes i standby). Det er på undersiden ca innenfor der antennekabelen går inn den er varmest.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å sette boxen ut på gulvet, på siden slik at den får maksimal kjøling både på undersiden og oppsiden. Den er da godt lunken i det ene området under både i standby og i drift. Man brenner seg ikke på den, bare godt lunken.

Dere som har Grundig 8860; er boxene deres virkelig kjølig på hele undersiden i standby? De er visst oppgitt med strømforbruk på 13W i standby..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maksimal kjølig er viktig. Pass på friluft **under** boksen (viften er under boksen av noen grunn).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men 13w i standby er gjerne når den tar opp eller gjør oppdateringer? Virker unaturlig at den skal være så varm ellers i standby..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •