Teknisk kabeltv spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Teknisk kabeltv spørsmål

Hei folkens

Jeg har et nybegynner spørsmål av dimensjoner. Men først en kort beskrivelse av min situasjon. Jeg har nettop kjøpt et rekkehus av min farmor og har pusset dette kraftig opp inne. Det er et rekkehus bygget i ca 1963. Huset hadde den gammeldagse telefonkontakten (Den med to hull oppe og ett nede) Ikke ISDN mao. Min farmor har ikke hatt kabeltv men parabol.

Nå ønsker jeg meg kraftig bredbånd og tv. DESVERRE må jeg velge Canal Digital da GET ikke dekker mitt område. Jeg sjekket CD sine sider og de sa jeg kunne få kabeltv. Jeg synes det alikevel er litt rart da alle husene rundt oss har parabol.

Det jeg da lurer på er hvordan i huleste monterer montøren kabelen til kabeltv? Trekkes den fra en sentral ute og inn i huset? Er dette en tidkrevende prosess? Om så dekker CD dette? Dette er jo ikke akkurat en liten prosess som det å få bredbånd? Om CD sier at JA jeg kan få kabel så bør jeg kanskje stole på det, men er bekymret for å få en montør på trappen som gir meg beskjed om at dette burde jeg visst etc....

Grunnen til at jeg ikke spør Canal Digital kundeservice er at de hver gang ignorerer spørsmålet og ønsker at jeg skal binde meg der og da.

Håper dere kan hjelpe!
    På forhånd takk.
    Noen som kan gi noen tips?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke er lagt kabel inn i huset fra før av, så må det nødvendigvis gjøres. Da må det kanskje graves i hagen din også avhengig av hvor kabelen ligger. Du må nok også betale noe for dette, men hvor mye vet jeg ikke.
    Det må altså en kabel fra CD inn til huset, uavhengig av telefonlinja.

Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar Fronzel. Skal prate med CD

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom gjerne med en def. på "Bredbånd".

Om det er ADSL du mener, så fungerer dette like fint på en "gammel" kontakt, som en ny en med RJ kontakten rett ifra boksen.
    Eneste man trenger er en overgang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •