Canal Digital sender ikke ikke HD lenger!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Canal Digital sender ikke ikke HD lenger!

Oppdaget dette sent i kveld:

Flere enn meg som har oppdaget at Canal Digital har sluttet å sende HD-kanalene i HD?

Gjelder alle kanalene, og svensk TV i HD kan ikke lenger tas inn, får melding om at jeg ikke har tilgang til den kanalen.

Har snakket med en kamerat på den andre sida av byen (Oslo) og det samme gjelder der.

Noen jeg kjenner mente å ha hørt at de ikke har kapasitet til å sende i HD likevel, men da betyr det jo grovt kontraktsbrudd,
    om de stopper sendingene i HD sånn uten videre, har Canal + abonnement og Canal + HD er heller ikke i HD lenger.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som de hd kanalene ikke er hd lenger , før var det bedre bilde, nå er det mer som digital tv, f.eks discovery hd og discovery vanelig :S wtf

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Har ikke merket det på parabol-sendingene mine. Har parabol mere kapasitet enn kabel altså? Virker snodig.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTV suser forbi i HD racet, mohaha

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thenden
    ..., og svensk TV i HD kan ikke lenger tas inn, får melding om at jeg ikke har tilgang til den kanalen.
    Kan ikke svare for alt det andre. En kjapp titt hos meg på Discovery HD ser ok ut. Men når det gjelder SVT HD fikk vi følgende melding for kanalendringer August/September:
    SVT HD
    Fra og med 4. august går kanalen ut av Digital Grunnpakke og inn i Familiepakken og listen over " Mine favoritter".
    Så den er nok ute av spill på grunn av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere enn meg som har oppdaget at Canal Digital har sluttet å sende HD-kanalene i HD?

Gjelder alle kanalene, og svensk TV i HD kan ikke lenger tas inn, får melding om at jeg ikke har tilgang til den kanalen.

Har snakket med en kamerat på den andre sida av byen (Oslo) og det samme gjelder der.

Noen jeg kjenner mente å ha hørt at de ikke har kapasitet til å sende i HD likevel, men da betyr det jo grovt kontraktsbrudd,
    om de stopper sendingene i HD sånn uten videre, har Canal + abonnement og Canal + HD er heller ikke i HD lenger.
    Makan til svada!
    Har det vært noen fiber aktører å slengt ut av seg no løgn igjen nå da....
    Canal Digital og Get kommer ikke til ha noe som helst problemer med kapasitet når det gjelder antall HD kanaler i kabelnettene.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    RiksTV suser forbi i HD racet, mohaha
    yeah, right!... :-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er det dummeste jeg har hørt. Det kan jo ha vært et lokalt bortfall av kanalene, eller lokale begrensninger. Sjekket driftsstatus?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk svar fra Canal Digital nå

og det var bare et standard svada svar om jeg måtte resette dekoderen (mister alle opptak da) og sjekke antennekabler osv. bare bruke godkjente antennekabler og ikke koble opp masse annet i mellom så signalet gikk tapt, sjekke at dekoderen stod på HD-signal osv. og når jeg hadde gjort alt dette,
    som sagt inkludert at jeg mister mine opptak, DA kunne jeg kontakte kundeservice.

Antar at Canal Digital av en eller annen merkelig grunn har stoppet å sende i HD, at HD bare var "lokkemat" den første tida, og at det framover vil koste ekstra penger å få HD-kvalitet på bildene.

Veldig merkelig sak, dette her, de må da ha fått mange andre henvendelser også, om at kvaliteten har sunket, så sender de bare ut standard svadasvar om å resette dekoderen.

Eller gjør de sånt som dette av og til, så man må resette dekoderen, fordi filmindustrien ikke vil at folk skal ta vare på opptak alt for lenge, de har jo en streng politikk på at man ikke lenger kan ta med sitt programkort til en kamerat, og se på film et annet sted på grunn av "paring" av programkort og dekoder, kortet må sitte i rett dekoder.

Så kanskje kundeservice hadde rett, at det er gjort en omkonfigurering av nettet som krever sletting av alt i dekoderen, for å få tilbake HD?

Noen andre som har prøvd å resette dekoderen (som ikke har noen viktige opptak å miste) som har prøvd dette?

Jeg gjengir "oppskriften her", for øvrig:

Hei!
    Takk for din henvendelse.

Forsøk først denne resettrutinen av din dekoder.
    Gå deretter inn på Meny > Mottakerinnstillinger > Videoinnstillinger og kontroller at HD-signal er aktivert.

Vedlagt følger veiledning til hvordan du skal foreta reset på din dekoder.

Det interne nettet i huset må være av god standard (installert av autoriserte installatører).
    - Det er viktig at dekoderen står alene på TV-uttaket på veggkontakten (og ikke via selvmontert T-splitter)!
    - Det er også viktig at antenneledning MELLOM DEKODEREN OG TV-UTTAKET er en type som er godkjent av oss!
    Med alle dekodere følger det en trippelt skjermet antennekabel! Merket med "Canal Digital" eller "Kabel Doppelt geschirmt"

Om du benytter en eldre antennekabel eller at antenneledningen som fulgte med dekoderen fra oss er for kort så kan ny antenneledning bestilles hos oss på 06090 eller via E-post.!
    Antennekabel (RF) 2,5 meter kr. 37,50.- inkl. mva
    Antennekabel (RF) 5 meter kr. 50.- inkl. mva

Merk: Behøver du mere enn 5 meter antennekabel så bestill flytting / montering av ekstra TV-kontakt! -Ring oss på 06090 for å bestille.

Nullstilling av dekoder.

- Trykk "MENU" knappen
    - Bla ned til "MOTTAKERINNSTILLINGER" og trykk på "OK" knappen
    - Bla ned til "TILBAKESTILL TIL STANDARDINNSTILLINGER" og trykk på "OK"
    - Velg "BEKREFT" når neste skjermbildet om advarsel kommer opp
    - Skjermen vil nå bli svart en liten stund
    - Vent til skjermbildet med språkvalg dukker opp.
    - Bruk Pil Høyre for å velge Norsk språkvalg og bekreft med "OK" knappen
    - Brukerens land er Norge
    - Velg deretter "HURTIGINSTALLERING" med "OK" Knappen
    - Nå søker dekoderen etter kanaler. Dette tar ca. 5 sekunder
    - Velg "JA" og bekreft med "OK" når søket er fullført
    - Velg "IKKE SØK DTT NETTVERK" og bekreft med "OK" knappen
    - Nå søker dekoderen etter kanaler. Dette tar ca. 5 sekunder
    - Velg "JA" og bekreft med "OK" når søket er fullført
    - Nå er nullstillingen fullført

Fortsatt problemer!?

Fungerer de analoge tv-signalene?
    Flytt / kople antennekabel direkte til tv og velg TV (knapp på TV-fjernkontrollen).

Gjør reset ytterligere en gang.

Er problemet fremdeles til stedet etter at du har gjort dette, så ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 06090 eller ta i bruk vårt kontaktskjema på Canal Digital: HDTV og digital-tv via parabol, kabel-nett og fiber-nett. BredbÃ¥nd og telefonitjenester. - Canal Digital NO og vi vil hjelpe deg så fort som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, ikke lokalt bortfall

Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Det er det dummeste jeg har hørt. Det kan jo ha vært et lokalt bortfall av kanalene, eller lokale begrensninger. Sjekket driftsstatus?
    Ja, selvsagt, og bortfallet av HD-signalene er ikke lokalt, har sjekket med flere, det gjelder flere steder, dessuten er ikke signalene falt bort, de er der, men sendingene er i SD-kvalitet i stedet for HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HD signaler på min dekoder,ikke noe forskjel på bildene. Tror dette er bare tull Det er lett og se på History chanel HD.

Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare tull?

Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Jeg har HD signaler på min dekoder,ikke noe forskjel på bildene. Tror dette er bare tull Det er lett og se på History chanel HD.

Ove
    Så du mener at jeg tuller?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet reinstallasjon av kanaler, med en kamerat som ikke hadde lagret noen viktige opptak eller innprogrammeringer. Han gjennomgikk Canal Digitials prosedyre, og det hjalp ikke, HD-kanalene kom ikke tilbake i full HD-kvalitet, allerede gjorte opptak ble heldigvis beholdt, mens innstilte opptak fram i tid, ble slettet.

Så ikke følg denne prosedyren til Canal Digital, da mister man innstilte opptak til ingen nytte, selv om allerede gjorte opptak heldigvis beholdes.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig mister du ikke opptakene dine, de ligger jo lagret på harddisken.
    Tror du tuneren kjører en formatering av harddisken hver gang du restarter den?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet reinstallasjon av kanaler, med en kamerat som ikke hadde lagret noen viktige opptak eller innprogrammeringer. Han gjennomgikk Canal Digitials prosedyre, og det hjalp ikke, HD-kanalene kom ikke tilbake i full HD-kvalitet, allerede gjorte opptak ble heldigvis beholdt, mens innstilte opptak fram i tid, ble slettet.

Så ikke følg denne prosedyren til Canal Digital, da mister man innstilte opptak til ingen nytte, selv om allerede gjorte opptak heldigvis beholdes.
    Prosedyren for nullstilling sletter ikke harddisken så vidt jeg vet. Prosedyren du har fått er beregnet for satellitt HDPVR og siden du har kabeltv så er det ikke den riktige prosedyren men det er nok samme framgangsmetode for Sagem kabel HDPVR.

Dersom du mottar SD signal når du ser HD kanalene så vil TV'n indikere 576i (eller 576p). TV'n skal indikere 720p eller 1080i når den mottar HD signal.

Hvis du ser SD oppløsning på HD kanalene så er det helt umulig at årsaken kan være selve sendingen. Da er det enten et problem med dekoderen eller TV'n. Dekoderen kan ha hoppet over på 576p eller fått deaktivert HD utgang. En annen mulighet er at handshake mellom tv og dekoder har feilet slik at TV'n har bedt om 576p.

Antar at du ikke benytter scart for scart kan IKKE overføre HD signaler. De fleste TV'ene vil kunne vise om det mottas 576i, 576p, 720p eller 1080i over HDMI kabelen fra CDs Sagem HD dekoder.

HD kanalene fungerer hvertfall bra over parabolen med CD's HDPVR. Ikke noe SD der. Det skal være eksakt samme signal i kabelnettene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at jeg tuller?
    Nei,ikke at du tuller!. Men det må vere en feil som ikke jeg har,tv`n min viser 720p. Har ikke full HD.
    Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke for å kaste bensin på bålet - men jeg så Bolton - Liverpool på Canal+ Sport HD på Lørdag, og da reagerte jeg faktisk på at kvaliteten var dårlig. Den var faktisk ikke noe bedre enn på Canal + Sport 1.... Jeg bor i Trondheim.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dreamlord
    ikke for å kaste bensin på bålet - men jeg så Bolton - Liverpool på Canal+ Sport HD på Lørdag, og da reagerte jeg faktisk på at kvaliteten var dårlig. Den var faktisk ikke noe bedre enn på Canal + Sport 1.... Jeg bor i Trondheim.
    Kvaliteten på fotballen var nok ikke noe bedre på Canal + Sport HD enn den var på Canal + Sport 1...
    Det er synd for kabelkundene hvis billedkvaliteten ikke er bedre på HD. Det undergraver HD "revolusjonen". Via satellitt er det i hvertfall en helt annen verden. Det er trist å se på SD i forhold..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kvaliteten på fotballen var nok ikke noe bedre på Canal + Sport HD enn den var på Canal + Sport 1...
    Det er synd for kabelkundene hvis billedkvaliteten ikke er bedre på HD. Det undergraver HD "revolusjonen". Via satellitt er det i hvertfall en helt annen verden. Det er trist å se på SD i forhold..
    Kvaliteten på fotballen var som alltid på topp når Liverpool spiller, men at jeg så på Canal + Sport HD hjalp vel ikke i så måte.

MEN - jeg har også ment at SD har vært trist i forhold til HD - spesielt når det gjelder fotball. Men nå sist helg syntes jeg ikke det var noen forskjell..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det 1080i på alt som skal være det. Og bildet ser ut som det alltid har gjort - helt suverent på alle HD-kanalene. Bor på Høvik utenfor Oslo.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •