rikstv sendere og kanalsøk med floppydtv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rikstv sendere og kanalsøk med floppydtv

Har rikstv og i floppydtv viewer får jeg ikke valgt nærmeste sender i lista. Fordi den ikke står der, den nærmeste er Gol 1 eller Ringerike noe som er ubrukelig da de jo er flere mil unna med haugevis af fjell og daler imellom.

Mitt spm er: er det egentlig nødvendig å velge sender i den lista? Søkes det ikke etter samme signal uansett? F.eks hvis jeg velger Ringerike og søker..vil den da ikke få inn signalet fra "Flå 1" som er den nærmeste senderen?

Er det nødvendig for meg å redigere listen på en måte og legge til min nærmeste sender?

Den nærmeste heter ifølge rikstv dekningskart:
    Flå 1
    NYLIO
    kanaler 47,52,55

Får for tiden 0% signal, det har vært slik siden våren kom og buskene foran huset blomstra. Brukt inneantenne i vinter og det gikk men har bestilt uteantenne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alltid nærmeste senderen i km som er best. Alle sendere har forskjellige sendereffekter.
    Gå inn på www.ntv.no og klikk deg fram til der du bor. Du vil få en anbefaling om både sendere og frekvenser som du (kanskje) må manuelt taste inn i floppydtv (ta mus over anbefalte senderen i oransje for å se på frekvensene).
    NTV/Riks-TV har sluttet å anbefale inneantenner fordi ofte gir det ikke stabilt mottak over tid. Antennetips finner du på Antenneguide - www.ntv.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går var jeg tilfeldigvis forbi expert og klarte ikke la være å kjøpe en tuner, den billigste, fikk nå testet med den og den virker :s Får inn alle kanalene og med like bra signal kvalitet som jeg målte på pcn den gangen jeg monterte uteantennen. Da hadde jeg Vista og nå har jeg Windows 7 rtm.

Lurer på om det kan være noe med floppydtv som er ødelagt, eller kansje bare driveren? Jeg bruker den nyeste beta driveren 5.6 til windows 7 64bit.

Dette fungerte i vista 64bit før..så jeg skjønner ikke hva som kan være feil. De har heller ikke forrige driver til nedlasting, er det noen her som har driveren som kom før 5.6 beta?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være noe feil med transponder listen for søk i mediaportal?
    Vet at den ene transponderen med kanaler er på 682mhz, dette ser jeg i Grundig rikstv tuneren min da den får inn alle kanalene og viser at på 682mhz er det masse signal og 100% kvalitet.

I mediaportal derimot med samme antenne og kabel koblet til floppydtv finner jeg ingen kanaler men den finner akkurat det samme signalet på 682mhz. Den finner signalet men det kommer bare beskjed om "Nothing found" etter at den har stått og søkt en stund på 682mhz.

Kan det være noe med QAM eller andre parametre som er feil når den søker i mediaportal? I Grundig tuneren sitt gui står det en del parametre f.eks 682mhz QAM 2/3 osv.. Er det noe som kan skrives inn på pcn et sted slik at alt blir riktig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •