Innebygd dekoder Canal Digital - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 92
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spørsmålet var ikke direkte til meg, men når jeg bruker channel list på tvn, så kan jeg bla i kanalisten med det programmet jeg ser på vises i bakgrunnen. I listen vises pågående og neste program. Man kan også hente informasjon om de neste 4 dagene (ser det ut til) for hver enkelt kanal. Det fungerer så bra at dette blir brukt hele tiden hos meg. Man kan også velge timervisning av et program som starter frem i tid. Tvn starter da det aktuelle programmet når det begynner - ganske kjekt for de av oss som litt distre zapper mellom kanaler og glemmer hva vi egentlig ville se på :-)

Sitat Opprinnelig postet av adetu
    Jeg opplever også stadig at enkelte kanaler blir svarte, men ved å gå til neste kanal og så tilbake, kommer som regel bildet.

Du sier EPG fungerer. Men er den da komplett oppdatert i flere dager framover? Jeg opplever stadig at jeg må surfe innom utvalgte kanaler (for tiden SVT1) i noen sekunder. NRK-kanalene krever i alle fall det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Varan
    Baahh er det en betingelse at dekoderen støtter CI+ ?
    Dersom det er tilfellet er det kun den nye 5000- serien fra Sony som kan gjøre seg nytte av CD-CAMén.

Pokker, har selv en W4500 og hadde sett frem til dette.

Kan ikke forstå at det er en betingelse at dekoderen skal støtte CI+.
    Ikke alle av de CD godkjente IDTV til Philips og Samsung har denne støtten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hatto
    Kan ikke forstå at det er en betingelse at dekoderen skal støtte CI+.
    Ikke alle av de CD godkjente IDTV til Philips og Samsung har denne støtten.
    Har kjøpt Canal Digital cam-en og fått kort i posten. Så langt ser det ut til at den fungerer bra på min Sony w4500. Får inn same kanalane som på PVR-en...med unntak av Viasat Golf (av ukjent grunn).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått låne et Telenor Conax Cam (3.03), og når jeg putter det inn i mitt LG 32LH3000 får jeg søkt inn digitalkanaler (med å sette land til Finland), men får ikke opp noe bilde, bare EPG-info. "Kodet program" sier TVen.

Betyr dette at TVen ikke er kompatibel med Canal Digital Kabel (DVB-C), eller at det er CAMen som er gammel og utdatert?

Eller at siden det er pairing så virker ikke kortet (tatt fra PVR) med CAM?

EDIT: Jeg får bilde på kanal 399 NRK Tegnspråk, men etter noen minutter blir det svart og jeg får beskjeden "Ugyldig Tjeneste".

EDIT2: Det skal legges til at EPG-infoen er tilgjengelig selv om jeg tar ut hele CAMen, men da sier skjermen "Ingen CI -modul" isteden for "Kodet program".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleboyen
    Jeg har fått låne et Telenor Conax Cam (3.03), og når jeg putter det inn i mitt LG 32LH3000 får jeg søkt inn digitalkanaler (med å sette land til Finland), men får ikke opp noe bilde, bare EPG-info. "Kodet program" sier TVen.

Betyr dette at TVen ikke er kompatibel med Canal Digital Kabel (DVB-C), eller at det er CAMen som er gammel og utdatert?

Eller at siden det er pairing så virker ikke kortet (tatt fra PVR) med CAM?

EDIT: Jeg får bilde på kanal 399 NRK Tegnspråk, men etter noen minutter blir det svart og jeg får beskjeden "Ugyldig Tjeneste".

EDIT2: Det skal legges til at EPG-infoen er tilgjengelig selv om jeg tar ut hele CAMen, men da sier skjermen "Ingen CI -modul" isteden for "Kodet program".
    CD har ikke begynt med pairing enda så tror ikke det er årsaken...
    Tipper du bør kjøpe deg CAM som er godkjent sammen med CD kortet, men kan jo også være TV`n din som er årsaken.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man kjøper CAM hos Elkjøp, kan man da bruke 30 dagers returrett dersom det ikke virker med TVen din, og da slippe å få et ekstra programkort fra Canal Digital? Eller er dette et kjøp det er så og si umulig å komme seg ut av?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man kjøper CAM hos Elkjøp, kan man da bruke 30 dagers returrett dersom det ikke virker med TVen din, og da slippe å få et ekstra programkort fra Canal Digital? Eller er dette et kjøp det er så og si umulig å komme seg ut av?
    30 dagers returrett gjelder ikke produkter solgt med abb.
    Pr definisjon vil jeg tro CAM går under denne kategori da du gjør en endring på eksisterende abb. (får tilsendt nytt kort).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo rielig ubrukelig at CD bare har godkjent tre TV-merker. RiksTV har gjort en grundigere jobb, og jeg ser at TVen min er godkjent der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo rielig ubrukelig at CD bare har godkjent tre TV-merker. RiksTV har gjort en grundigere jobb, og jeg ser at TVen min er godkjent der.
    Tror nok de andre merkene kommer også etterhvert, tar tid..
    Er jo bare ca 3 uker siden CD lanserte ID-TV.

Jeg snakket med en selger på Elkjøp om dette og han kunne fortelle at CD har vært mye kjappere enn riks-TV på dette... De brukte visst flere måneder fra første TV modell ble godkjent til nr2 var godkjent:-?
    Kan ikke selv bekrefte at dette er riktig men det var iallfall det han sa....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Programkort til nye CAM'en

Dere som har fått nytt programkort fra CD til den nye CAM'en, hvor lenge måtte dere vente på kortet?

Har ventet i snart tre uker...., og idag når jeg snakket med CD så sier de jeg står på venteliste???? står altså på venteliste for å få programkort.
    Skulle nesten tro at programkort hadde de nok av, men nei.

Får ringe de igjen i morra, de har sikkert en ny unskyldning (det har jeg fått hver gang til nå).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thknutsen
    Dere som har fått nytt programkort fra CD til den nye CAM'en, hvor lenge måtte dere vente på kortet?
    Mitt kort kom i posten fire virkedager etter kjøp av CAM. Ditt tilfelle høres mystisk ut. Jeg kan ikke tro at min Komplett-avtale skulle ha noe å si i denne sammenhengen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    Mitt kort kom i posten fire virkedager etter kjøp av CAM. Ditt tilfelle høres mystisk ut. Jeg kan ikke tro at min Komplett-avtale skulle ha noe å si i denne sammenhengen.
    Mitt nye kort kom også 4 dager etter jeg kjøpte CAM..
    Har uansett ikke tatt dette i bruk enda, bruker fremdeles det gamle kortet, det fungerer helt fint8)

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Mitt nye kort kom også 4 dager etter jeg kjøpte CAM..
    Har uansett ikke tatt dette i bruk enda, bruker fremdeles det gamle kortet, det fungerer helt fint8)
    Hei hvor kjøpte dere CAM? Har nettopp fått CD etter at min lokale TV-tilbyder gikk over til dem (Knatten Kabel-TV) De har kjørt kanalene fritt slik at jeg ikke har hatt behov for CAM etc i min Fire-DTV (DVB-C), men nå er det slutt på herligheten altså

Er det slik at det bare er å kjøpe/bestille CAM hos en forhandler, så ordner de med at CD sender et programkort?

Og er det noen som har fått dette til å funke med TV-Kort til PC? Bruker selv Mediaportal, så om noen har erfaring med det og CD DVB-C så hadde erfaringer om dette funker etc. vært kjekt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight
    Er det slik at det bare er å kjøpe/bestille CAM hos en forhandler, så ordner de med at CD sender et programkort?
    Elkjøp, Expert, Hi-Fi Klubben osv. skal selge disse CAMene, de kan ikke kjøpes via CD kundeservice. Hvis du ikke har en såkalt godkjent TV, kan det være lurt å se på denne lista og blinke ut en modell som 'din'. Selger må nemlig registrere hvilken TV du har blant disse modellene. Din TV-modell vil også stå i kontrakten du signerer. CD sender programkort i neste runde ja.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp, Expert, Hi-Fi Klubben osv. skal selge disse CAMene, de kan ikke kjøpes via CD kundeservice. Hvis du ikke har en såkalt godkjent TV, kan det være lurt å se på denne lista og blinke ut en modell som 'din'. Selger må nemlig registrere hvilken TV du har blant disse modellene. Din TV-modell vil også stå i kontrakten du signerer. CD sender programkort i neste runde ja.
    Takker for svar Tenkte meg en tur på Expert Lillestrøm, vil det ha noe å si at det her er snakk om kabel-TV? Er vel slik at CAM'en går til både Satelitt og kabel, så det burde vel bare være et spørsmål om hva forhandleren sender inn av info til CD??

Beklager teite spørsmål, men de svarene jeg har fått fra en elendig kundeservice hos CD har bare gjort meg mer forvirra

Takk for tips om å se seg ut en TV forresten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte om dette ved kjp av CAM på Elkjøp. Etter at de hadde undersøkt litt fikk jeg vite at 30 dagers returrett ville gjelde for CAM, men ikke for programkortet som man får fra Canal Digital.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info.

Da har jeg ringt Expert, de skulle ha en CAM som het Aurora? Men hadde ingen på lager og uviss ventetid. Stakk også innom Elkjøp og de regnet med det ville ta ca 10 dager før de fikk inn CAM igjen på lager

Så om noen vet om andre steder som HAR cam (i Osloområdet) som fungerer med CD kabel så hadde det vært kjekt å vite hvor

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info.

Da har jeg ringt Expert, de skulle ha en CAM som het Aurora? Men hadde ingen på lager og uviss ventetid. Stakk også innom Elkjøp og de regnet med det ville ta ca 10 dager før de fikk inn CAM igjen på lager

Så om noen vet om andre steder som HAR cam (i Osloområdet) som fungerer med CD kabel så hadde det vært kjekt å vite hvor
    Lefdal har iallfall, der kjøpte jeg CAM8)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Lefdal har iallfall, der kjøpte jeg CAM8)
    Hey, hey hey...

Fant denne, på nettbutikken og ser at det står at det er for RiksTV - Har det noe å si - Skal ha den til Canal Digital (Kabel) Fikser de dette i butikken, slik at de kontakter CD slik at jeg får tilsendt programkort - Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0