Innebygd dekoder Canal Digital - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 92
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av brorae
    Hei

Jeg har hatt dette på min Sony KDL-32E4020 med Dilog Conax CAM og Canal Digital siden desember -08.
    Virker glimrende både på HD og SD - aldri hatt problemer
    Vil dette fungere på satelitt også? ...og med Sony KDL-46W4500?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alterego
    Det vet jeg ikke, har kun erfaring med eget TV og kabel fra CD.

Eliah:
    Jeg bor ikke i sameie, så det har nok ikke betydning

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, noen som vet om dette virker i en philips 42pfl9632D...

Har søkt litt, men finner ikke ut om philipsen bare støtter dvb-t eller om den støtter dvb-c i tillegg...

Vet ihvertfall at philipsen bare støtter mpeg2... så er det mpeg4 signaler er løpet kjørt uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Canal Digital bruker DVB-C MPEG2 eller MPEG4?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony KDL-46W4500

Sitat Opprinnelig postet av alterego
    Jeg kan bare svare for CD med kabel-TV, men både mine foreldre og jeg har brukt samme TV med en TechniCrypt CXV ("CAM for Conax pairing operations") fra TechniSat Digital i et år nå. Problemfritt, selv med HD-kanalene. Håper det fortsetter slik :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein Erik
    Jeg kan bare svare for CD med kabel-TV, men både mine foreldre og jeg har brukt samme TV med en TechniCrypt CXV ("CAM for Conax pairing operations") fra TechniSat Digital i et år nå. Problemfritt, selv med HD-kanalene. Håper det fortsetter slik :-?
    Tror ikke det fortsetter slik så veldig lenge til, forstod CD skal begynne med pairing om ikke lenge....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pairing

Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Tror ikke det fortsetter slik så veldig lenge til, forstod CD skal begynne med pairing om ikke lenge....
    Men hva innebærer dette egentlig i praksis? Kort låses mot CAM? Kort låses mot TV? Annet?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein Erik
    Men hva innebærer dette egentlig i praksis? Kort låses mot CAM? Kort låses mot TV? Annet?
    Tviler for at kortet kan låses mot tv kun mot cam .

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niaarre
    Noen som vet om Canal Digital bruker DVB-C MPEG2 eller MPEG4?
    Ja!

DVS. MPEG2 for vanlige kanaler og MPEG4 for HD kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle kort vil fungere i en hvilken som helst cam. Jeg har ett kort som nå er ca 4 år gammelt. Dette fungerer i både min pc og min cam rett i tv.

Nye kunder må gå via forhandler for å få cam tilbudet. Da koster cam 1500 og denne registreres opp mot canal digital som da sender ut nytt kort til denne cam.

Har dere alt kort prøv med en cam kjøpt på finn.no eller feks komplett.no. Tipper dette vil virke utmerket, og det er mye billigere på denne måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Gamle kort vil fungere i en hvilken som helst cam. Jeg har ett kort som nå er ca 4 år gammelt. Dette fungerer i både min pc og min cam rett i tv.

Nye kunder må gå via forhandler for å få cam tilbudet. Da koster cam 1500 og denne registreres opp mot canal digital som da sender ut nytt kort til denne cam.

Har dere alt kort prøv med en cam kjøpt på finn.no eller feks komplett.no. Tipper dette vil virke utmerket, og det er mye billigere på denne måten.
    Mitt kort er og 4-5 år gammelt og fungerer helt fint med CAM jeg nettopp har kjøpt8)
    Ser komplett.no tar samme pris for CAM som på Lefdal der jeg kjøpte den, altså ca 995,-Kr....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Mitt kort er og 4-5 år gammelt og fungerer helt fint med CAM jeg nettopp har kjøpt8)
    Ser komplett.no tar samme pris for CAM som på Lefdal der jeg kjøpte den, altså ca 995,-Kr....
    Jeg kjøpte min til 495 på finn for noen år siden, fungerer utmerket, raskt kanalskifte, tar inn HD osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk brev i posten fra CD idag med denne teksten:

Ditt nye CAM er avhengig av å bli koblet sammen med ett smartkort for å gi bilde (pairing). Dette medfører at inntil denne koblingsfilen er lastet ned til din tv vil skjermen være sort. Det kan ta opptil to timer før meldingen mottas. Dersom du fortsatt ikke har bilde kan du ta kontakt på tlf 06090.
    Vi gjør også oppmerksom på at kort og CAM kun skal benyttes i flatskjermer godkjent av Canal Digital

Hm, da blir det svart skjerm i ett par timer en av dagene....
    satse på jeg ikke er hjemme da

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan det vil gå med denne oppdateringen om man har cam i dreambox eller et tv kort til pc?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig offisielt

Sitat Opprinnelig postet av Canal Digital
    IDTV er nå tilgjengelig for godkjente kortlesere (CAM) for de fleste av Canal Digital sine kabel-tv-kunder. Du kan ta i bruk flatskjermer med innebygget digital mottaker, såkalte integrert digtal-tv (IDTV). Det betyr at du kan se digital-tv uten å benytte en frittstående dekoder. Både vanlige digital-tv kanaler og HD-kanaler vil kunne vises på en IDTV.
    Les mer her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Min erfaring med Canal digital kabel tv og CAM

Jeg har erfaring med 2 ulike Sony modeller, V4500 og W5500 i kombinasjon med canal digital kabeltv og programkort.

Jeg har benyttet 2 ulike CAM moduler. TechniCrypt CXV (Riks TV cam) og Dilog conax cam (komplett.no) i kombinasjon med programkortet fra Canal digital i ca. 1,5 år.
    Dette fungerer tilfredstillende både med hensyn til EPG og HD kanaler. Opplevere vel at Dilog CAM`en som jeg har benyttet de siste 8 månedene som mer stabil en TechniCrypt CAM`en.
    Jeg opplever at noen kanaler har en tendens til å falle ut, av og til alle. Av og til opplever jeg typsike digitale fortyrrelser hvor bilde kommer og går.
    Med sony tv`n kan man velge mellom analoge eller digitale signaler og jeg har når digitalkanalene har sviktet valgt analog uten å fordype meg i hvorfor det skjer. Selvfølgelig irriterende men sånn er det. Har snakket med kundeservice hos Canal digital flere ganger uten å få noe vettugt svar, annet en nyheten som nå er lansert.
    Typisk neste dag fungere alt som normalt igjen. Om dette vil fortsette å fungere vet jeg ikke. I så fall har en forhandler fortalt meg at jeg må kjøpe ny Cam type Technisat Force til kr. 999,- og få tilsendt nytt programkort fra CD som så pares med CAM`en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaring med Sony V4500

Har selv V4500, og la for lenge siden inn bestilling av Dilog CAM fra Komplett. Men det ser ikke ut til at de får denne inn på lageret igjen. De utsetter hele tiden tidspunktet for når de får den inn

Så kom Tecnisat Force, og jeg avbestilte hos Komplett. Men ser at V4500 ikke er satt opp som godkjent IDTV - sansynligvis da den ikke har CI+

Er det noen som har testet denne modellen med den nye CAM`en? Er i villrede om jeg tør å gå for den nye.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt Canal Digital-godkjent cam på elkjøp, og fikk nytt kort i posten etter noen dager. Mitt gamle kort funket en liten stund, men så ble det svart. Pairing er mao aktivert her. Med det nye programkortet fungerer ting som det skal med Samsung LE40 535, bortsett fra at den er mer kilen på signalkvaliteten. Det er noen kanaler som jeg får feilmeldingen "Forvrengt signal" på som funket med den gamle boksen. Ellers er epg blitt mye bedre, og kan faktisk brukes. Bildekvaliteten oppleves minst like god som den gamle boksen. Bruksopplevelsen er mye bedre, da den gamle boksen var fryktelig. Hadde det ikke vært for at det er noen kanaler jeg ikke får inn, hadde dette vært helt topp!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phassel
    Jeg opplever at noen kanaler har en tendens til å falle ut, av og til alle. Av og til opplever jeg typsike digitale fortyrrelser hvor bilde kommer og går.
    Jeg opplever også stadig at enkelte kanaler blir svarte, men ved å gå til neste kanal og så tilbake, kommer som regel bildet.

Du sier EPG fungerer. Men er den da komplett oppdatert i flere dager framover? Jeg opplever stadig at jeg må surfe innom utvalgte kanaler (for tiden SVT1) i noen sekunder. NRK-kanalene krever i alle fall det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frank1
    Har selv V4500........... Men ser at V4500 ikke er satt opp som
    godkjent IDTV - sansynligvis da den ikke har CI+........
    Baahh er det en betingelse at dekoderen støtter CI+ ?
    Dersom det er tilfellet er det kun den nye 5000- serien fra Sony som kan gjøre seg nytte av CD-CAMén.

Pokker, har selv en W4500 og hadde sett frem til dette.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •