Innebygd dekoder Canal Digital - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 92
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital: CA-modul/Idtv

Info er nå lagt på

Dette er IDTV - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dankje
    Jeg fant i dag på siste siden til Kundenytt at Canal Digital har laget en liste over godkjente TV-er. Nevnte fabrikat er Samsung / Sony / Philips.

Kundenytt CATV Oktober 09

Jeg får dessverre ikke tatt klipp og lim fra dokumentet. Jeg havner i en Adobe Flash Player.

Jeg ringte Canal Digital på 06090 og etterlyste hvor på hjemmesiden listen fantes, men de kunne de ikke opplyse om.

De kunne derimot opplyse om at alle forhandlere hadde fått tilsendt denne listen. Jeg skal en tur innom Elkjøp i dag.

Følg med fortsettelsen.....

Her er listen (vedlegg).
    Men tror ikke den er lagt ut på canaldigital.no enda desverre....

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil man kunne bruke Canal Digital CAM i TV kort i PC? Forstår at CD ikke vil drive med kundeservice på det, men det er vel ikke noe som skulle hindre at det vil fungere?
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må vel komme flere TV'er i den listen. Hvor er Sonys W5500-modell? Eller z-serien? Hva med W4500? Jeg har en W4500 som jeg håper jeg kan fortsette å bruke på DVB-C.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godkjent CAM-er skal være merket med Canal Digital

De vil fungere både mot Parabol og Kabel - påstår Canal Digital.

Sjekk denne siden:

IDTV - Canal Digital NO

4. Kan jeg bruke hvilken som helst kortleser (CAM) som selges hos forhandler?

Nei. Canal Digital støtter kun CAM’er som er godkjent og merket med Canal Digital.

5. Er det ulik kortleser (CAM) for parabol- og kabel-tv-kunder?

Nei.

7. Hvilke kortlesere (CAM'er) supporterer Canal Digital?

Godkjent CAM heter Technisat Force. Flere modeller kan bli godkjent etter hvert, info om disse vil du fi nne på canaldigital.no.

8. Kan jeg bruke mitt gamle digitale programkort hvis jeg allerede har et slikt hjemme?

Nei. Du må bestille et nytt programkort hos forhandleren. Ønsker du ikke å ha beholde ditt eksisterende programkort, må du si opp dette hos Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt å lese Noen som har vært hos en forhandler som tilbyr dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. jeg har hatt cd i mange år. har brukt en force tuner. men når jeg kjøpte mer pioneer pdp5090h i sommer kjøpte jeg en kam på qxl som jeg satt i tv og satte kortet i den, og koblet kabelen fra talerken til tv. det virker det. men har problem med hd sendinger. det flimrer.nå er det veldig dårlig ver her på vestlandet,så det flimrert litt på en annen kanal også i går. kan det være dårlig signal, eller at kammen ikke støtter hd?
    CA-modul CONAX Common Interface (CI). P/N 904180 R1.2 Versjon: EuroCAM v. 4.00 For bruk sammen med Canal Digital's programkort på mottakere som ikke har innebygget Conax kortleser. Nyeste versjon.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    hmm. jeg har hatt cd i mange år. har brukt en force tuner. men når jeg kjøpte mer pioneer pdp5090h i sommer kjøpte jeg en kam på qxl som jeg satt i tv og satte kortet i den, og koblet kabelen fra talerken til tv. det virker det. men har problem med hd sendinger. det flimrer.nå er det veldig dårlig ver her på vestlandet,så det flimrert litt på en annen kanal også i går. kan det være dårlig signal, eller at kammen ikke støtter hd?
    CA-modul CONAX Common Interface (CI). P/N 904180 R1.2 Versjon: EuroCAM v. 4.00 For bruk sammen med Canal Digital's programkort på mottakere som ikke har innebygget Conax kortleser. Nyeste versjon.
    Det er ikke en Canal Digital godkjent CAM du benytter. Du har en CAM som trolig produsert av SmardTV mens de godkjente Canal Digital CAM'ene produseres av Technisat. De er også merket med Canal Digital logo i stedet for Conax logo.

Siden CAM'en din tydelig fungerer på SD kanaler så vil jeg tippe at TV'n eller CAM'en din sliter med bitraten på transpondere med 30MS/s. Common Interface CAM standarden går egentlig opp til 58Mbit/s mens noen av HD transponderene sender mye mer 66.8Mbps. Hvis dette er problemet så vil du typisk ha trøbbel med TVNorge HD,Disc HD,Hist HD,BBC D,Eurosport HD og Animal Planet HD . Canal+Film HD, Canal+ Sport HD , Nat Geo HD,Rush HD og Silver HD sender i transpondere med lavere symbolrater som gir en bitrate lavere enn 58Mbps.

Det kan også være at du har litt for dårlig signal men da burde vel TV'n din antagelig vist melding om at signalet er dårlig.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Common Interface CAM standarden går egentlig opp til 58Mbit/s mens noen av HD transponderene sender mye mer 66.8Mbps. Hvis dette er problemet så vil du typisk ha trøbbel med TVNorge HD,Disc HD,Hist HD,BBC D,Eurosport HD og Animal Planet HD . Canal+Film HD, Canal+ Sport HD , Nat Geo HD,Rush HD og Silver HD sender i transpondere med lavere symbolrater som gir en bitrate lavere enn 58Mbps.
    Interessant info - dette var nytt for meg. Men vil dette også kunne være et prob med den godkjente CD-cam'en..? Kjøpte forøvrig en tv i sommer merket CI+ - kanskje denne standarden støtter høyere bitrate også?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, sitter på en Samsung LE40A866, den er ikke på godkjent listen med støtter DVB-C MPEG2.

Burde vel være mulig å kjøre samme trikset som kunder gjorde med riks-tv, oppgi annen modell til CD?

Er det noen av HD-kanalene som kjører MPEG4, som jeg da ikke kan få inn?

Har en TechniSat: TechniCrypt CXV (riks-tv versjonen), burde vel gjøre jobben den, hvis den blir godkjent til CD?

Noen som forresten vet om CD sender over abn. lister til NRK? eller bare utstyrssalg?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en SamsungLE40B535, som er godkjent for Riks-TV og CanalDigital. Jeg har prøvd å dekode signaler med TechniCrypt CXV (fra Riks-TV) med kortet fra kabel-dekoderene mine. Det går ikke.

1. juli i år fikk NRK lovhjemmel til å innhente data fra kunderegistrene til de som videredistibuerer NRK sine sendinger, til bruk for lisens-dedektivene.
    LOV 1992-12-04 nr 127: Lov om kringkasting.
    Høyre, FrP og Venstre var i mot, men var, og er i mindretall.
    Kilde: http://stortinget.no/Global/pdf/Inns...200809-077.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Canal Digital maser om IDTV, men er det ikke godt nok at TVen støtter DVB-C og MPEG-4?

Tenkte å kjøpe LG 32LH3000 og velger å tro at en CAM sammen med programkortet jeg har fra CD kan brukes i denne.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleboyen
    Ser at Canal Digital maser om IDTV, men er det ikke godt nok at TVen støtter DVB-C og MPEG-4?

Tenkte å kjøpe LG 32LH3000 og velger å tro at en CAM sammen med programkortet jeg har fra CD kan brukes i denne.
    IDTV er ikke noe annet enn en TV med innebygget tuner og MPEG dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. oktober skjer det...

Endelig...! Dette har vi ventet lenge på :-D. Canal Digital skriver på sine web-sider følgende:

IDTV er tilgjengelig for godkjente kortlesere (CAM) for de fleste av Canal Digital sine kabel-tv-kunder fra 1. oktober 2009. Da kan du ta i bruk flatskjermer med innebygget digital mottaker, såkalte integrert digtal-tv (IDTV). Det betyr at du kan se digital-tv uten å benytte en frittstående dekoder. Både vanlige digital-tv kanaler og HD-kanaler vil kunne vises på en IDTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Noen som vet om de nye LG SL8000 kan brukes med Canal Digital CAM?
    Jeg tror den har DVB-C MPEG4.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Jeg har hatt CanalDigital kabeltv rett inn i min sony w4000 nå i over et år med en helt vanlig CAM. Betyr det at jeg er heldig og har et kort som det ikke er parring på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eliah
    Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Jeg har hatt CanalDigital kabeltv rett inn i min sony w4000 nå i over et år med en helt vanlig CAM. Betyr det at jeg er heldig og har et kort som det ikke er parring på?
    Fungerer det på HD kanaler også ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Fungerer det på HD kanaler også ?
    Hei

Jeg har hatt dette på min Sony KDL-32E4020 med Dilog Conax CAM og Canal Digital siden desember -08.
    Virker glimrende både på HD og SD - aldri hatt problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å lest på canal digital sine sider, forsto jeg det riktig at man må ha et nytt program kort, selv om man har ett eksisterende kort? Hvor mye ekstra vil dette koste?

Jeg har en Sony 46X3500, som ikke er godkjent TV. Skulle tro den vil fungere fint, fordi CD skal begynne å blokke er det vel ikke basert på TV bare CAM?

EDIT: Husket feil hvor jeg leste det om at man må ha nytt kort. Jeg fant det på Canal Digital med innebygd dekoder - DinSide Bolig, klarer ikke se på det CD sine sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brorae
    Hei

Jeg har hatt dette på min Sony KDL-32E4020 med Dilog Conax CAM og Canal Digital siden desember -08.
    Virker glimrende både på HD og SD - aldri hatt problemer
    Samme her Kan ha noe med at jeg bor i et sameie?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •