Opptak Rikstv->Ekstern HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opptak Rikstv->Ekstern HD

Har en billig grundig motakker jeg fikk med riks tv pakka. Jeg kunne tenkt meg å gjøre noen opptak. Jeg vil gjerne ha opptakene direkte på en ekstern harddisk.
    Finnes det en boks som kan gjøre dette?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wezel
    Har en billig grundig motakker jeg fikk med riks tv pakka. Jeg kunne tenkt meg å gjøre noen opptak. Jeg vil gjerne ha opptakene direkte på en ekstern harddisk.
    Finnes det en boks som kan gjøre dette?
    Nei det finnes ingen slike mottagere men med Grundig DTR8740 kan du koble til USB minne pinne. Om du kan benytte USB disk i stedet for USB minne er jeg usikker på. Uansett så kan du kun benytte USB minnet til timeshift på Grundig DTR8740.

Er ikke sikker på hvorfor du ønsker å finne en mottager som kan gjøre ekstern harddisk men jeg går ut fra at du ønsker å overføre opptak til PC.

Det er mulig å gjøre digitale opptak av NRKs radio og tv kanaler med f.eks. en USB DVB-T stick. Gjør dette selv med et Hauppauge USB DVB-T stick kjøpt på komplett ( ca. 500kr).

For å ta opp RiksTV's kanaler er det ingen offisiell løsning men det er mulig det fungerer dersom du kjøper en RiksTV CAM og et USB DVB-T kort (eller PCI kort til stasjonær PC) med common interface support. Slikt utstyr vil koste rundt 2200-2500kr men om det fungerer er jeg ikke sikker på. Det er også et brudd på abbonements kontrakt/avtale å benytte RiksTV CAM'en i utstyr som ikke er godkjent men jeg antar at du ikke er så nye på det ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar! Regnet ikke med at dette var en enkel sak. Så litt på grundigen, og minnepenn er vist kun til timeshift og dette blir slettet med engang. Derfor ser det ut som jeg må ha en spesial løsning med pc. Hvis det ikke finnes en slags cam på hdmi/scart. Men dette er jo litt tungvindt...
    Er det noen på forumet som får alle rikstv kanalene på pcen?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wezel
    Takk for kjapt svar! Regnet ikke med at dette var en enkel sak. Så litt på grundigen, og minnepenn er vist kun til timeshift og dette blir slettet med engang. Derfor ser det ut som jeg må ha en spesial løsning med pc. Hvis det ikke finnes en slags cam på hdmi/scart. Men dette er jo litt tungvindt...
    Er det noen på forumet som får alle rikstv kanalene på pcen?
    Du finner all infoen du leter etter på dette forumet.
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...e-kanaler.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •