Skru av viften/harddisken på Canal Digitals HD-PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Skru av viften/harddisken på Canal Digitals HD-PVR

Jeg vet at det finnes en lang tråd på denne dekoderen, og jeg har fulgt nøye med på den. Så langt jeg kan huske, er det ingen oppskrift på hvordan en kan skru av viftestøyen. I dag fikk jeg imidlertid en oppskrift fra CDs kundeservice, sammen med et god-dag-mann-økseskaft svar på noe annet jeg lurte på.

Dersom jeg skulle ha gått glipp av denne oppskriften i den andre tråden, eller en mener at denne skulle vært postet der, beklager jeg.

Selv har jeg ikke prøvd dette, så hvordan det funker vet jeg ikke. Altså prøves dette på eget ansvar:? Her er mailen fra CD:

"Du kan slå av auto-opptakk slik at vifte er avslått når den ikke er i bruk.

Trykk på MENY velg TEKNISK INFORMASJON deretter PRODUKTDATA

Her trykker du :
    1) Rød knapp
    2) Informasjon knappen ( i )
    3) Grønn knapp

Da kommer den "hemmelige" menyen opp..

Her kan du slå av vifta ved å slå av auto-opptak (da virker ikke timeshift), man kan formatere harddisk etc..

Med vennlig hilsen
    xx xx
    Canal Digital
    TV - BREDBÅND - TELEFONI

Kundebehandler"

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men problemet med viftestøy er kanskje egentlig ikke selve viftestøyen...
    Mange har rapportert om bråkete maskiner. Noen har vært vågale og åpnet sine. Da har det vist seg ved flere anledninger at vifta ikke har sittet godt fast. Ved enkelte anledninger har den faktisk ligget helt løs... Støyen har således ikke kommet fra selve vifta, men vært vibrasjoner fra vifta som har skapt chassisstøy. Det har blitt rapportert at maskinen har blitt nesten helt stille ved å skru fast vifta. Noen har også lagt inn litt dempemateriale mellom vifta og chassis med stort hell. Dette er også beskrevet tidligere på dette forum. På et svensk forum minnes jeg det var lagt ut detaljerte bilder. Det bør altså være mulig å få en støysvak maskin uten å slå av auto-opptak. Men det fordrer at du tør å åpne boksen. Dette gjør du selvfølgelig på eget ansvar.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, Legalia.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelper vel ikke å skru av harddisken...

...hvis det er vifta som bråker?

Jeg hørte ihvertfall ingen forskjell på å skru av og på harddisken. Men boksen min bråker ikke så mye i utgangspunktet...

Kan noen med en bråkeboks teste dette?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solvang
    ...hvis det er vifta som bråker?

Jeg hørte ihvertfall ingen forskjell på å skru av og på harddisken. Men boksen min bråker ikke så mye i utgangspunktet...

Kan noen med en bråkeboks teste dette?
    En harddisk som går skaper endel varme. Hvis denne er avslått så trenger ikke vifta gå så ofte for å kjøle ned.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan man suspende harddisken uten å åpne lokket?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Legalia
    Jeg vet at det finnes en lang tråd på denne dekoderen, og jeg har fulgt nøye med på den. Så langt jeg kan huske, er det ingen oppskrift på hvordan en kan skru av viftestøyen. I dag fikk jeg imidlertid en oppskrift fra CDs kundeservice, sammen med et god-dag-mann-økseskaft svar på noe annet jeg lurte på.

Dersom jeg skulle ha gått glipp av denne oppskriften i den andre tråden, eller en mener at denne skulle vært postet der, beklager jeg.

Selv har jeg ikke prøvd dette, så hvordan det funker vet jeg ikke. Altså prøves dette på eget ansvar:? Her er mailen fra CD:

"Du kan slå av auto-opptakk slik at vifte er avslått når den ikke er i bruk.

Trykk på MENY velg TEKNISK INFORMASJON deretter PRODUKTDATA

Her trykker du :
    1) Rød knapp
    2) Informasjon knappen ( i )
    3) Grønn knapp

Da kommer den "hemmelige" menyen opp..

Her kan du slå av vifta ved å slå av auto-opptak (da virker ikke timeshift), man kan formatere harddisk etc..

Med vennlig hilsen
    xx xx
    Canal Digital
    TV - BREDBÅND - TELEFONI

Kundebehandler"

Den første HDPVR fikk jeg fra CD mai 2008....den bråkte ganske mye, temp stod konstant på ca 43 grader, det er nok ved den temp vifta slår seg på...
    det irriterte meg ganske mye, jeg ringte til CD og fikk beskjed om at det var slik det skulle være....da var den jo ganske ny...jeg dro rundt til forskjellige butikker for å se om noen brukte denne boksen, og i en Expert butikk stod det en alene på en hylle...påskrudd. Jeg la hånden på den , og den var nesten kald...fikk låne fjernkontrollen og sjekket temp: 35 grader....da ringte jeg til CD og fikk straks en ny en....til jul kjøpte jeg en til, og de oppfører seg eksemplarisk begge to, og har en arbeidstemp på ca 40 grader....viktig at de får nok luft...har lagt melkekapsler mellom glassplaten de står på og mellom boksene....kul design på boksen, men ikke praktisk når man tenker varmeavledning....Viasat sin er bedre der, men også den står på melkekapsler...
    PS: mitt tidligere rack var nok også ikke optimalt med hensyn til plass mellom hyllene, kjøpte et fint rack på HIFI klubben som ga mye bedre lufting...
    og ofte står jo også surroundreceiveren i bunn på racket...den blir jo varmest...HK AVR 255...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legalia
    Kundebehandler"[/I]
    Dette hadde vært kjempegreier om det hadde funket. Jeg får opp valget, og får endret det, men der stopper moroa. Endringen vil ikke lagre seg samme hva jeg trykker på etterpå, dvs. at når jeg går inn igjen så er automatisk opptak igjen aktivert. Noen som får lagret valget og får stoppet harddisken?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •