GET HD PVR - forslag til forbedringer ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET HD PVR - forslag til forbedringer ?

Hei alle sammen.

Tenkte det kunne være greit å samle alle de forslag dere har til forbedringer til Get sin HD PVR dekoder, istedenfor å ha litt her og litt der.

Hvis jeg begynner kan jo dere fylle på og husk at dette KUN gjelder HD PVR dekoderen og de funksjoner fra GET denne kan ivareta.

- Tekst TV "treghet"
    - Varmeutvikling fra harddisk
    - Større harddisk kapasitet, ved HD opptak blir 250 GB litt lite
    - Treghet ved kanalskifte
    - Dyr filmleie
    - Opplyse om hvilken lydtype filmene på filmeie har

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Abonnementsensitiv EPG (duh)
    - Mulighet for å spesialtilpasse EPGen nøyaktig slik man vil. Gjerne via et webgrensesnitt for å gjøre det enklere.

- Spoling forbi 30x hopper fram/tilbake 5 min ved trykk én gang, 15 min ved kjappe trykk to ganger

- Funksjonalitet for sletting av ALLE opptak som er markert som SETT.
    - Funksjonalitet for automatisk sletting av opptak som er eldre enn en eller annen brukerdefinert variabel.
    - Begge punktene ovenfor kan kombineres med denne: SORTERING av opptak basert på div. opptak metadata: Dato tatt opp, størrelse, sett etc.

- Fremvisning av native oppløsningen til kanal man ser på. 1080i, 720p?
    - Alternativt at dekoderen auto-switcher mellom å outpute 1080i eller 720p i forhold til hva kanalen sendes i.

- Penere grensesnitt! Gjennomsiktige plakater gjerne hvis det lar seg gjøre i maskinvaren.

- Multikanallyd over HDMI! (Hvorfor dette ikke fungerer er et sabla rart mysterie)

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    • Sortere/redigere kanalliste (fjerne kanaler man ikke abonnerer på)
    • Tidsbasert opptak i tillegg til EPG-basert (for f.eks. Barne-TV, Fotball på TV2 etc)
    • Mulighet for å trimme opptak på disken slik at unødig diskplass blir frigjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keep'em coming !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    • Sortere/redigere kanalliste (fjerne kanaler man ikke abonnerer på)
    Håper det kommer en fiks/oppgradering her rimelig kjapt.
    Hovedlisten kan forsåvidt være slik den er, men man må lage et grensesnitt rundt "mine kanaler" som er brukende. Burde også være rom for å lage flere personlige kanallister. For zappe- elskere er denne boksen desverre langt under pari..

Kanallistene er forsåvidt mitt eneste negative inntrykk så langt. Bilde, lyd og andre finesser ser ut til å ha meget høy standard.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Tilgang til flere HD kanaler som TVN HD (ja veit CanalDigital har rettighetene), National Geograpic HD og History Channel HD

- Rydde litt i kanalpakkene slik at man ikke har egen HD pakke, men heller sortere dem under type innhold. F.eks at man slipper å ha HD og familie HD for å ha alle Discovery kanalene.

- Kanaler som sender widescreen i 4:3, som Viasat Explorer og Viasat History sender 16:9 hele veien, for å unngå svart kant rundt hele bildet når de skifter til 16:9 i enkelte programmer.

- GetLive viser hvilke program som er satt til opptak.

- At teksten på de norske kanalene ikke følger bildet, men ligger oppå. Slik det er på f.eks Discovery. Da har man muligheten til å skru av teksten, og teksten synes ikke når det er i et lite bilde når programguide er åpen.

- Flere HD filmer i filmleie og Dolby lyd på alle filmer i filmleie.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke benytte seg av SSD harddisk så slipper man noe som helst støy, det kunne jeg tenkt meg.

Går dette ann å fikse? en ssd disk får fysisk plass inni og tilkobling går vel greit.. spørs bare på programvare osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare et ønske jeg og det er at Get snart får ut fingeren og åpner opp for å kunne velge dekoder selv. Canal Digital sine kunder har i årevis hatt mulighet til å benytte dekoderen i TV-en eller TV-kortet i PC-en til å se digital kabel-TV. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at også Get sine kunder ønsker dette??

Hilsen provosert Get-kunde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile byttet hd - livet er bedre :)

Etter å ha levd med get sin hd-pvr siden den dagen den kom ut, har jeg endelig tatt meg bryet med å bytte ut harddisken til en 2.5". Og det var virkelig verd pengene og plunderet!

Nå er boksen nesten ikke hørbar, tidligere var den veldig plagsom.
    Kanalskifte, spoling og blaing i opptakslisten er raskere
    Varmeutviklingen er blitt betydelig mindre.
    Ved å klone orginaldisken fikk jeg beholde alle opptakene på den nye disken.

Anbefales på det sterkeste som en oppgradering av boksen! Jeg håper at GET tar til fornuft på neste boks (den må vel komme snart..?) og benytter seg av 2,5" disker. Det beste hadde jo vært ssd, men la oss innrømme at det er litt dyrt ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pman3003
    Etter å ha levd med get sin hd-pvr siden den dagen den kom ut, har jeg endelig tatt meg bryet med å bytte ut harddisken til en 2.5". Og det var virkelig verd pengene og plunderet!
    Kan du beskrive prosessen med å bytte disk?
    Både fysisk og softewaremessig (formattering etc)
    Øker opptakstiden tilsvarende også?
    Kan man få med seg innhold fra gammel disk?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags disk bytta du til? og hva sitter der originalt? Hvordan formaterte du den nye? Måtte noe innstillinger endres?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bytta til en 250GB Samsung disk 5400rpm. Fikk den billig på memoryc.com Orginalt sitter det en skikkelig bråkete seagate disk på 3.5". Husker ikke modellnummeret.

For å bytte disk bare tar man av lokket på toppen, det er ikke festet med skruer bare å dyttelitt her og der for å finne ut hvor plastklipsene sitter og så løfter man det opp. Husk at det sitter en flatkabel opp til displayet på toppen, vær forsiktig så dere ikke nøkker den ut. Bildr.no Bildr.no

Skru ut disken var en lett affere. Så er det det vanskelige; klone disken. Jeg kjøpte en docking til to satadisker som kloner disken uten bruk av PC. Det fungerte helt fint, men den lager ikke større partisjoner på den nye disken, enn den gamle har, dvs at jeg ikke vet om det er mulighet for å få større opptakskapasitet. Bildr.no

Når disken var klonet var det bare å sette den inn i boksen igjen og skru på. Jeg hadde ikke riktige festebrakketter, så jeg har bare surret fast disken med hyssing, funker det også. Bildr.no

Har ikke endret noen innstillinger på dekoderen, men måtte skru den på 2-3 ganger før den kom til seg selv. Alle favoritter og opptak er bevart.

Bare spør om det er noe mer dere lurer på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig...

Hei

På min dekoder var det 2 skruer man måtte skru ut for å kunne ta av dekselet.
    Jeg måtte prøve dette i går da jeg kom til å tenke på at jeg faktisk hadde liggendes en 500GB 2,5" disk liggendes.

Jeg brukte en ekstern docking stasjon til orginal disken og koblet 2,5" disken internt i maskina (hengendes løst..) og kjørte en drive to drive med Driveimage xml, etter litt plunder og feilmeldinger påsto den at den var ferdig med jobben, men den kopierte ikke over noen filer?

Men man må jo prøve så jeg putta disken i dekoderen, uten å skru den fast, koblet til og yes, 141 timer ledig, men her kommer det merkelige, jeg måtte jo sette sammen herligheten, skrudde fast hardisken på en overgang fra 3,5" til 2,5" lukket dekoderen og startet opp, får feilmeldingen, finner ikke hardisk.... prøvde litt frem og tilbake i går men nei, ikke pokkern om jeg fikk den til å godta hardisken.

I dag så prøvde jeg igjen med å clone disken, la bare disken pent og pyntelig i dekoderen, la lokket løst på og startet opp.... hva pokkern der fant den disken igjen, nå tør jeg ikke røre dekoderen eller slå den av...
    Mye plunder, men det virker som den er litt humørsyk...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spm, men burde ikke get kunne legge ut det man trenger å installere for å få andre/større disker til å fungere? Så man også kan bruke ssd disk?

Er vel sikkert pga rettigheter på programvaren. Så slipper man å klone disken hvis man ikke vil ha innholdet på den gamle..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en mobil applikasjon for å legge inn fjernstyrt opptak, vet websiden er grei, men hadde ikke skadet med en applikasjon med litt penere utsende (noe lignende fjernstyrt opptak på websiden på pc)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hes
    Hva med en mobil applikasjon for å legge inn fjernstyrt opptak, vet websiden er grei, men hadde ikke skadet med en applikasjon med litt penere utsende (noe lignende fjernstyrt opptak på websiden på pc)
    Snakk om sola, ble lansert her om dagen, sikkert noen småting som må forbedres, men ellers veldig bra! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer på er hvorfor man ikke har en opsjon på å kjøpe HD PVR'en istedenfor over tid å betale det mangedobbelte av hva den egentlig koster gjennom abonnementet?

99,- kr/mnd i 1-2 år så tipper jeg vi har produksjonsprisen på denne med god margin.

Synd ikke flere forbrukere krever endringer i bransjen. Det er vel pga altfor liten konkurranse også.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin27
    Interessant. Hvis jeg forstår det rett, så skal man hvis man har flere dekodere (eller en gateway og en eller flere klienter), kunne spille av opptak fra alle dekoderene.

Kan det være snakk om denne modellen, tro?

Smart Box - Pace

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Interessant. Hvis jeg forstår det rett, så skal man hvis man har flere dekodere (eller en gateway og en eller flere klienter), kunne spille av opptak fra alle dekoderene.

Kan det være snakk om denne modellen, tro?

Smart Box - Pace
    Tror ikke du trenger dekoder hvis du har tv som har mulighet for wifi

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •