GET HD PVR - forslag til forbedringer ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så lenge det ikke finnes noen TV-kanaler som sendes i 1080i, så ser jeg ikke den helt store fordelen med at dekoderen skal gjøre det om til 1080p. TVen min klarer denne jobben helt fint.

Din Tv gjør det antakelig mye bedre enn GRET boksen! Det at boksen oppskalerer SD er min største irritasjon, da den gjør det på en dårlig måte. SD bildene er duse og mangler skarphet.

For å bøte på dette selv har jeg i tillegg til HDMI uttaket også montert Component kabler til V2 på TV. Jeg får dermed SD kanalerne ut direkte fra boksen uten oppskaleringen via HDMI. Funker det? Prøv selv!

Så ønsket mitt er at GET boksen har "bypass" funsjon slik at HD kanalene går ut i 1080i/720p og SD ut i straight PAL på HDMI utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva "Get Micro" er? Jeg så mange nye reklameplakater for den da jeg jogget i dag morges... Ny PVR, eller bare en mottager?

Selv håper jeg på mindre størrelse, pass-through av bilde uten skalering[1], modem som takler høyere hastigheter enn 20 Mbit så jeg slipper å ha en separat enhet, mer kapasitet og mindre støy. Programvaremessig vil jeg gjerne ha Tivo - jeg kjøpte en Tivo da jeg bodde i USA i 2000, kabelbokser har fortsatt ikke tatt den igjen.

Om jeg kan drømme, vil jeg også kunne overføre opptak til iPaden min slik at jeg kan se på opptakene jeg har gjort når jeg reiser.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01
    Noen som vet hva "Get Micro" er? Jeg så mange nye reklameplakater for den da jeg jogget i dag morges... Ny PVR, eller bare en mottager?

Selv håper jeg på mindre størrelse, pass-through av bilde uten skalering[1], modem som takler høyere hastigheter enn 20 Mbit så jeg slipper å ha en separat enhet, mer kapasitet og mindre støy. Programvaremessig vil jeg gjerne ha Tivo - jeg kjøpte en Tivo da jeg bodde i USA i 2000, kabelbokser har fortsatt ikke tatt den igjen.

Om jeg kan drømme, vil jeg også kunne overføre opptak til iPaden min slik at jeg kan se på opptakene jeg har gjort når jeg reiser.

Ikkje så mykje å bli klok av, men litt info: Get box Mikro – morgendagens tv-boks! - Get

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DagIdarJ
    Ikkje så mykje å bli klok av, men litt info: Get box Mikro – morgendagens tv-boks! - Get
    Interessant at den skal erstatte dagens standardboks. Jeg vil anta det betyr at Get Box HDi også forsvinner fra tilbudet. Ser i hvert fall ikke behovet for en ekstra boks som har samme funksjonalitet som standardboksen til tre ganger prisen.

Hvis jeg skal spekulere litt, så vil jeg gjette på at standard PVR også går ut av sortimentet på sikt. I så fall kan Get fase ut alle MPEG2-kanaler og bruke h.264 på alt. Det vil de spare en del plass på, og dermed få plass til flere (HD-) kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten IT-avisens omtale (som ser ut til å hente all informasjon fra pressemeldingen)

Get - Sjekk den nye Get-boksen - ITavisen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i huset har vi tre pvr-bokser (to stuer + soverom), men de snakker jo ikke sammen i det hele tatt. Samme program blir ofte tatt opp flere steder, og man mister totalt oversikt over hva man har sett og hva som kan slettes. I tillegg kan man selvfølgelig ikke se et program som er tatt opp på en av de andre boksene.

Den åpenbare løsningen: pvr-hussentral. Denne bør ha minst tre tunere, som ene og alene er myntet på opptak (les: tre simultane opptak). I tillegg må man ha en klient ved hver tv. Klientene må ha en tuner, mulighet for å styre opptak på sentralen, samt spille av opptakene som ligger på sentralen.

Nice to have features blir f.eks. mulighet for foreldrekontroll og slikt, hvor man da kan sette innstillingene ett sted, i stedet for som nå hvor alt må gjentas tre ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har skjønt er det nettopp slik den nye PVRen vil fungere. Dvs. Get Box Micro skal kunne brukes til å spille av innhold fra PVRen

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye løsningen til Get er vel tenkt til å fungere nettopp som du ønsker. Det er det snakk om en sentral boks med 8 tunere og så kan man ha den nye lille boksen deres på flere hold i huset. Alle opptak skjer sentralt og kan ses der man ønsker i hjemmet.

Var innom Get kundesenteret og fikk en gjennomgang av hva som var på vei i våres. Det høres jo litt riktig ut.

Newcomer KAMA3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pman3003
    Jeg bytta til en 250GB Samsung disk 5400rpm. Fikk den billig på memoryc.com Orginalt sitter det en skikkelig bråkete seagate disk på 3.5". Husker ikke modellnummeret.
    husker du hvilken partisjonstype hadde den opprinnelige disken? var det ext3? hadde disken vanlig SATA 7-pins grensesnitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Den nye løsningen til Get er vel tenkt til å fungere nettopp som du ønsker. Det er det snakk om en sentral boks med 8 tunere og så kan man ha den nye lille boksen deres på flere hold i huset. Alle opptak skjer sentralt og kan ses der man ønsker i hjemmet.

Var innom Get kundesenteret og fikk en gjennomgang av hva som var på vei i våres. Det høres jo litt riktig ut.
    Noe nytt om den nye "supertuneren" til GET? Når blir den tilgjengelig?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Noe nytt om den nye "supertuneren" til GET? Når blir den tilgjengelig?
    Det eneste Get har sagt om den nye super-PVRen er det de skrev i pressemeldingen ved lanseringen av Get Box Mikro i februar:

"Senere vil Get box Mikro ha en sentral rolle i det nye tv- og underholdningskonseptet Get vil lansere i tiden fremover."

Alt annet er strengt tatt ren spekulasjon, basert på Paces pressemelding fra september 2011.

Modellen jeg tenkte det var snakk om er ikke lenger å finne på Paces websider, så nå er vel mye av den gamle spekulasjonen irrelevant også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get box II

Sitat Opprinnelig postet av Horge
    Den åpenbare løsningen: pvr-hussentral.
    Dette ser jo ut til å være et steg i riktig retning mot den åpenbare løsningen: Get Box II

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser rimelig digg ut den nye dekoderen.

Håper bare at den har bedre kvalitet enn HD PVR dekoderen som jeg har gått igjennom 7 stk på 3 år av.

Ellers håper jeg på muligheten til å streame TV-kanalene til PC-en og de andre leketøyene :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere kunne vi se Formel 1 og PGA turen på HD kanalen. Jeg har viasat pakke, men siden Viasat gjorde alle kanalene sine til HD (ikke hos Get) er disse sendingene bare være tilgjengelig i SD . Pussig nok sendes bare opptak og lite interessante program på viasat sport kanalen når disse begivenhetene pågår.

Har Get noen planer om å forandre på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke så fryktelig mye med dekoderen å gjøre, men jeg går da ut fra at Get i utgangspunktet ønsker å tilby komplette pakker fra Viasat og C More, så det er sikkert bare et spørsmål om tid.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •