GET HD PVR - forslag til forbedringer ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bypass Intern Scaler

I menyen for HD oppløsning burde det være en mulighet for "bypass" dvs at GET boksen ikke skalerer opp SD sendinger (men lar TV gjøre det).

Hvis du lurer på hvorfor jeg fremmer dette forslaget, prøv bare å sammenlikne bildet på en SD sending ved å switche 720/1080i og 5761. Sistnevnte blir mye klarere på min Pioneer KRP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle ønske de snart byttet ut sd kanalene med hd kanalene, er jo så bakvendt og måtte taste inn 999 i stede for 1 for og se nrk1 og 159 i stede for 3 for og se tv2... skulle da virkelig tro at folk heller ville ha hd kanalene på de "prioriterte" plassene, og sd kanalen på de ukurrante...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lmb__
    skulle ønske de snart byttet ut sd kanalene med hd kanalene, er jo så bakvendt og måtte taste inn 999 i stede for 1 for og se nrk1 og 159 i stede for 3 for og se tv2... skulle da virkelig tro at folk heller ville ha hd kanalene på de "prioriterte" plassene, og sd kanalen på de ukurrante...
    Strengt tatt er det ikke så mange gode grunner til å beholde SD-kanalene på kanaloversikten til HD-dekoderen i det hele tatt (på de kanalene som sender samme innhold på SD og HD, altså). Den beste grunnen jeg kan komme på i farten, er om man vil spare plass når man gjør et opptak.

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste praktiske saken jeg savner, og som stadig irriterer meg, er manglende mulighet for å sortere de kanalene jeg har i min egen liste.

Er alltid flott med færre kokker (les fjernkontroller), så en IDTV løsning hadde vært velkommen, men opptak er en ting som TV-er ikke kan så godt selv enda. Det finnes vel ikke dual-tunere i tv-er enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste grunnen til at Get beholder SD kanalene er at hvis de kutter dem ut må de bytte ut alle de gamle dekoderne som ikke støtter HD, og da må de også senke prisen på den billigste HD dekoderen. Derfor utsetter de nok overgangen så lenge som mulig. I mellomtiden må vi slite med håpløs kanalnummerering på HD kanalene.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg vil ha hd master audio lydformat fra get boksen så det går ann å nyte film fra tvn og.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    og jeg vil ha hd master audio lydformat fra get boksen så det går ann å nyte film fra tvn og.
    Nevn én kanal som sender med DTS HD Master Audio.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nevn én kanal som sender med DTS HD Master Audio.
    Litt feil formulert av meg, veit det ikke er boksen sin skyld. Men så ålreit det hadde vært om dem kunne sende i HD master audio dem klarer jo hd bilde så hvorfor ikke gå hele veien.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mapper

Jeg vil gjerne ha mulighet til å trimme opptak, men det viktigste er å kunne sortere opptakene i mapper. Det ville gjort serieopptakene mye enklere å administrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DagIdarJ
    Jeg vil gjerne ha mulighet til å trimme opptak, men det viktigste er å kunne sortere opptakene i mapper. Det ville gjort serieopptakene mye enklere å administrere.
    Dette er en av de få tingene jeg liker med Altibox

Når Altibox klarer så bør Get klare det også

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get Hd-pvr

Tja, det kan jo lønne seg å skrifte til Altibox om det er lagt inn fiber i nabolaget ditt, der får du en 320 GB harddisk, faktisk nå ny på 500 GB med liten vifte om du ringer til kundeservice. I tillegg sparer du 20 kr. per mnd. og bare betaler 79 istedenfor 99 slik du gjør idag.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man sterke meninger om Get-boksene, så er dette en gyllen anledning til å gjøre noe med det

Jobbsøk - E24

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV4 HD tack!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    Litt feil formulert av meg, veit det ikke er boksen sin skyld. Men så ålreit det hadde vært om dem kunne sende i HD master audio dem klarer jo hd bilde så hvorfor ikke gå hele veien.
    De klarer jo ikke full HD heller, alle HD sendingene er "bare" 1080i. Mye mer fornuftig å bruke den begrensede båndbredden på flere HD kanaler enn HD master audio. Flere kanaler med 5.1 lyd vil også være velkomment.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konklusjon

Når kommer det noen nyheter, Get?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Altibox

Altibox kommer med flere GENIALE løsninger til de nye fremtidige dekodere (mindre, praktiske løsninger i forhold til PVR osv.) som overgår ALLE andre TV-leverandører!

Å vurdere å ha/skifte til lokale antennelag, Canal Digital, RiksTV, Viasat, Get, eller hva du nå har, vil være et STORT feilgrep! Får du den unike sjansen til å velge Altibox på deres produkter (TV, landets beste internett, alarm, telefon, mobilt bredbånd, SMS og nå også TRÅDLØS TV), ikke nøl! Kan komme med flere argument om hvorfor folk skal velge Altibox. Og ved generelle spørsmål, tekniske spørsmål, spørsmål om produkt, BRING IT ON!

I tillegg scorer Altibox HØYEST i både 2010 og 2011 på lojalitet og tilfredshet, og man skal ikke se vekk fra at de blir det i 2012 også! I tillegg har Altibox et kjapt kundesenter, BÅDE på telefon OG Facebook!

Fra MinSide: "Altibox HD-PVR bør skremme vettet av RiksTV, samt alle kabel- og parabol-TV leverandørene."

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildekvalitet

..i tillegg er Altibox den eneste leverandøren som sender i 1080p. I hovedsak 1080i, men kvaliteten blir skalert opp til 1080p, oppdatert 50 pic/s. Så, man kan si at de andre leverandørene sender "jukse"-HD, dvs. at det skaleres ned til 1080i (720p).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoDiego
    ..i tillegg er Altibox den eneste leverandøren som sender i 1080p. I hovedsak 1080i, men kvaliteten blir skalert opp til 1080p, oppdatert 50 pic/s. Så, man kan si at de andre leverandørene sender "jukse"-HD, dvs. at det skaleres ned til 1080i (720p).
    Så lenge det ikke finnes noen TV-kanaler som sendes i 1080i, så ser jeg ikke den helt store fordelen med at dekoderen skal gjøre det om til 1080p. TVen min klarer denne jobben helt fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoDiego
    Altibox kommer med flere GENIALE løsninger til de nye fremtidige dekodere (mindre, praktiske løsninger i forhold til PVR osv.) som overgår ALLE andre TV-leverandører!

Å vurdere å ha/skifte til lokale antennelag, Canal Digital, RiksTV, Viasat, Get, eller hva du nå har, vil være et STORT feilgrep! Får du den unike sjansen til å velge Altibox på deres produkter (TV, landets beste internett, alarm, telefon, mobilt bredbånd, SMS og nå også TRÅDLØS TV), ikke nøl! Kan komme med flere argument om hvorfor folk skal velge Altibox. Og ved generelle spørsmål, tekniske spørsmål, spørsmål om produkt, BRING IT ON!
    Jeg tror ikke du finner noen på dette forumet som blir mer forbannet når de som snakker positivt om et firma blir beskyldt for å jobbe for dem. Men, her var du så vanvittig entusiatisk at jeg må innrømme at jeg ble veldig frista til å spørre hvor du jobber

Anyway - GET har nylig inngått avtale med Pace om levering av IPTV-dekodere, så du skal vel ikke se helt bort fra at de tenker litt på fremtiden de også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    ... her var du så vanvittig entusiatisk at jeg må innrømme at jeg ble veldig frista til å spørre hvor du jobber

Anyway - GET har nylig inngått avtale med Pace om levering av IPTV-dekodere, så du skal vel ikke se helt bort fra at de tenker litt på fremtiden de også.
    Jobber på en fantastisk arbeidsplass! Ja, det stemmer. Get tilbyr også fiber, men hybrid-fiber som er noe helt annet enn Altibox sitt fibersystem.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •