Bredbånd gjennom antenneuttak.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bredbånd gjennom antenneuttak.

Hei!
    Jeg har bredbånd og kabel tv fra canal digital.
    Jeg skal nå legge inn ett ekstra antenneuttak men jeg sliter med å finne noen som selger antenneuttak som støtter data.
    Noen som kan hjelpe?

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas har da dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas Ohlson har en variant som støtter SAT. Jeg har tidligere prøvd et uttak av denne typen og den støtter ikke bredbånd(OBS Elektro).
    De i butikken sa at den ikke vil fungere på bredbånd, men jeg måtte prøve den uansett.
    Noen som vet hvorfor den ikke fungerer? Det er jo bare en coax inn og tilsynelatende samme uttak som de som støtter data

Det er derfor jeg leter etter et uttak som det står TV / R / DATA på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ELKO lager sånt. Selges bl.a. gjennom Elhandel.no.

Slike kontakter er forholdsvis dyre; ikke sikkert du kan bruke den billigste typen med riktig antall uttak...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elfa har riktig uttak. Varenummer 46-300-26 for uttak med endeterminering og 46-300-34 for uttak med gjennomgang.
    Forskjellen fra et uttak med SAT er hvilke frekvenser som filtreres til uttaket med f-konnektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å stjele tråden din, men har tenkt å gjøre det samme selv. Er det bare til å koble seg innpå antenneledningen, trekke ledningen der man vil, og så montere en boks og så skal det funke?

Ontopic: Tror Mekk selger slike bokser som støtter data. Tror de koster ca 400

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Jeg tror det er omtrent så enkelt.
    Hver antennekontakt har en inngang og en utgang som man kan bruke til å trekke kabel videre til en annen antennekontakt.
    Men hvis avstanden blir for lang eller kontaktene for mange så risikerer man at signalet blir for svakt, da kan man benytte seg av antenneforsterkere. Men akkurat dette kan jeg egentlig ikke noe særlig om.

Canal digital nekter fortsatt å sende meg en multimediekontakt. Og de skal ha 1290 kr for å komme å montere en.:evil:

Men her har jeg funnet ei nettside som har noe som det kan se ut som den passer. Jeg skal bestille den og deretter poste inn her om den funka bra
    Bergen Tv & Antenneservice AS

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnag
    Ja. Jeg tror det er omtrent så enkelt.
    Hver antennekontakt har en inngang og en utgang som man kan bruke til å trekke kabel videre til en annen antennekontakt.
    Men hvis avstanden blir for lang eller kontaktene for mange så risikerer man at signalet blir for svakt, da kan man benytte seg av antenneforsterkere. Men akkurat dette kan jeg egentlig ikke noe særlig om.

Canal digital nekter fortsatt å sende meg en multimediekontakt. Og de skal ha 1290 kr for å komme å montere en.:evil:

Men her har jeg funnet ei nettside som har noe som det kan se ut som den passer. Jeg skal bestille den og deretter poste inn her om den funka bra
    Hei
    Den kontakten vil passe bra. Husk å sette endemotstand på kabelutgangen på den siste kontakten, og på multimedia-uttaket som ikke brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke så enkelt, jeg har nettopp fått lagt inn av installatør her måtte flere rutere ,og forsterkere får å greie internett over flere rom, så løsningen ble fast i rommene som data trenger god stabilitet for opp og ned lasting og tråløst på resten

Newcomer Norgoon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo jens
    Det er nok ikke så enkelt, jeg har nettopp fått lagt inn av installatør her måtte flere rutere ,og forsterkere får å greie internett over flere rom, så løsningen ble fast i rommene som data trenger god stabilitet for opp og ned lasting og tråløst på resten
    Hvordan fungerer dette egentlig? Er det ett bredbåndsmodem der man kan koble til en ruter og så må man legge opp nett ut i fra denne (trekke CAT5 kabel til de rom som trenger nett) eller kan man kjøre nett videre gjennom flere multimediekontakter med bare ett bredbåndsmodem? Kunne kanskje tatt dette med kundeservice på CD, men der må man ha en god porsjon flaks for å finne noen som vet hva man snakker om.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker coax mellom to routere (får dette hos cd) cat 5 bare mellom router og maskinen.

om du legger ledniger fra et modem og videre ut til flere maskiner , blir det ikke noe bra singnal, tapet undreveis blir stort.

har du alerede kabel i alle rom er det rett fra vegg festet og ut til nytt modem.

kjøp av kontakt til veggfeste med 3 poler på , cd har avtaler rundt om kring i det lange land, hør hvem som setter opp der dere bor, så får dere det utstyret dere trenger billig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med montører fra kabel- og bredbåndsselskap -- CD og andre -- er at de smeller opp kabler og kontakter i hytt og vær. Resultatet blir garantert stygt; ofte med skader på vegger og listverk.

Skal man ha skult anlegg og kontakter som matcher andre installasjoner, må man dessverre gjøre det selv.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en slik jeg fikk av Romerike Bredbånd AS når jeg gikk over til bredbåndslinje hos dem over kabel.

Litt off-topic: Helt utrolig hvilken utvikling internett har hatt. For 6 år siden fikk jeg ikke ADSL på 700 kbs.... 5 1/2 år siden fikk jeg 1 mbit linje som var helt sinnsykt. 2 år senere fikk jeg 3 mbit. Og nå - kan jeg få 25 mbit opplastninghastighet og 3 mbit nedlastningshastighet ut av antennekontakta....Valgte selv 16 mbit. Helt utrolig utvikling etter min mening!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal si meg hjertens enig i at det er mye slurv blandt cd motører, og motører sjenerelt sett innen tv telefon etc.
    her må man bare være med når dem kommer og fortell hvordan du vil ha det montert.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audioman
    Hei
    Den kontakten vil passe bra. Husk å sette endemotstand på kabelutgangen på den siste kontakten, og på multimedia-uttaket som ikke brukes.
    Den kontakten det er linket til ( Bergen Tv & Antenneservice AS ) er den samme som jeg har kjøpt hos Elfa. Må jeg ha en endemotstand altså? Noe jeg kan få kjøpt på Elfa kanskje?

Jeg har handlet inn RG6, en 4-veis-splitter på Clas Ohlson og noen FC skrukoblinger. Skal gjøre jobben selv da Canal DIgital er noen j***** landeveisrøvere i prispolitikken sin. Regner også med at jeg skal klare å gjøre jobben med bedre kvalitet selv, om jeg bare klarer å finne ut at jeg må vite om Coax. Godt det er hjelp å få på dette forumet.

Jeg har vært litt i tvil om splitteren jeg kjøpte. Er den grei nok? Jeg var i utgangspunktet ute etter en 3-veis-splitter med 3,5/7/7 dB utganger. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Er det evt bare å seriekoble 2 stk 2-veis-splittere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter kjempeservice fra Bergen Tv & Antenneservice så bestilte jeg denne og den fungerer helt utmerket
    Antennekontakt: Bergen Tv & Antenneservice AS
    Endemotstand: Bergen Tv & Antenneservice AS
    Dekklokk: Bergen Tv & Antenneservice AS

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg sliter litt med hva slaks antenne uttak jeg trenger.

på den vi bruker nå står det bare 5 MHZ og vi trenger en til å ha i 1 etasje.

vi var og kjøpte for en stund siden. men den kommer vi oss ikke inn på nett med.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Prøv å ta kontakt med Bergen Tv & Antenneservice AS
    De hjalp meg med å finne en kontakt som fungerte på mitt kabelnett fra canal digital

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Prøv å ta kontakt med Bergen Tv & Antenneservice AS
    De hjalp meg med å finne en kontakt som fungerte på mitt kabelnett fra canal digital
    Takk. jeg ringte nettop til. de sa jeg kunne ta med meg den antenneuttak til de så kunne de hjelpe. men har ikke tid denne uken til å dra dit. men laster opp et bilde om den kan være til hjelp.

tenkte om de hadde noe sånnt på clas ohlson.

her er det som står bakpå da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    tenkte om de hadde noe sånnt på clas ohlson.
    Jeg kan egentlig ikke noe om dette. Men jeg prøvde både en variant fra Clas Ohlson og fra OBS elektro, bredbåndet hjemme hos meg funket ikke med noen av de.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •