Tilkobling fra dekoder til digital mottaker - hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilkobling fra dekoder til digital mottaker - hjelp!

Hei.

Fikk i dag montert en digital mottaker i stua. Men nå trenger jeg hjelp til å få koblet den til dekoderen/tv'en.

Har studert mottakeren fra alle vinkler, men finner ikke ut hvilken kabel jeg skal bruke, og ikke minst HVOR?

Utgangene ser ut som vanlige nettverksutganger (ja, jeg er jente og vet ikke hva det heter.. hehe.. beklager) av disse er det 8 stykker. I veiledningen som fulgte med stå det bare merket at utgang 1 er til internett. Men ikke hva de andre utgangene skal brukes til. I tillegg er det en utgang merket AUX.

Til dekoderen er det kun en utgang til scart(?) (de breie tykke :P ) og en til antennekabel.

Hvordan skal dette gjøres?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville hjelpe veldig hvis du fortalte hvilken "mottaker" det er du har.....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8 utganger var vel i overkant? Trolig skal du bruke HDMI som likner litt på en USB kontakt (med dårlig syn kan den kanskje se ut som en nettverkskontakt :-D ) eller Scart (en stor kontalt med mange pinner). TV'n din bestemmer det da du må ha en relativt ny TV (flatskjerm) for å kunne bruke HDMI. HDMI er klart best - bruk dette hvis du kan.

Av inganger bruker du trolig antennekabel hvis du ikke har fibernett. Da trekker du nettverkskabel fra fibermodemet til dekoderen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer info please...

for meg høres det ut som om du har fått et bredbåndsmodem, spesielt når du sier du har 8 utganger som ser ut som nettverksplugger. (selv om 8 kanskje er litt i overkant ja...)

Normalt skal tv-signalet (fra veggen hvis det er kabel, fra parabolen hvis det er satelitt, uansett er det en rund plugg) inn i dekoderen (som er boksen der abbonementskortet settes inn) , og så skal dekoderen kobles til TVen.

Slik du beskriver dekoderen din ("Til dekoderen er det kun en utgang til scart(?) (de breie tykke :P ) og en til antennekabel.") så kan du ikke koble den nye boksen din til dekoderen.

Men som sagt: mer info om boksene hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt noen bilder nå.

Etter som jeg har forstått det skal bare hdmi kabelen gå fra dekoderen til tv'en.. ikke til mottakeren på veggen. Det er ikke noe plass tik hdmi kabel i mottakeren min i allefall.

Mottakeren er en Packetfront.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PacketFront - DRG 500 - Digital Residential Gateway

Virker som det er denne jeg har..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har antennekabelen i dekoderen nå, og får inn tv med antennen. slik som riks-tv osv (på bildet). Men jeg har bestilt tv og internett via det nye bakkenettet (homebase). Derfor jeg i det hele tatt fikk denne boksen på veggen. Har en egen trådløs router i kjelleren for internett, og det funker uten at jeg har plugget noe inn i mottakeren. Blir bare mer og mer forvirra.. :???:

Legger ved nettsiden her også om det er til noen hjelp:
    Varanger Kraft:: Tjenester

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ring kundeservice

Jeg kjenner ikke homebase, så jeg har ikke så mye mer vettugt å komme med... Regner med at kundeservice vet hvordan det skal brukes

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •