Grundig DTR8720 livløs

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grundig DTR8720 livløs

I kveld så tok vår Grundig DTR8720 mottager for Riks-TV kvelden vel tidlig.
    Opptaget at det ikke var lys i noen av diodene på forsiden. Sjekket bak og så at det lyste i den digitale utgangen og så følgelig at den hadde strøm. Erfaringsmessig så lønner det seg dann og vann å ta strømmen på slikt utstyr - derfor forsøkte jeg på det. Da jeg så plugger i strømmen på nytt så blinker boksen på alle diodene foran 2 (eller 3) ganger med ca 1 sekunds intervall og boksen er død. Ofte er dette en eller annen indikator om en feil som en intern selvsjekk finner.

Har søkt på "dette internettet" og finner ikke noe info om tilsvarende feil noe sted og finner heller ikke noe matnyttig informasjon på Grundig sine sider (norske og internasjonale). Manualbasen til Grundig inneholder heller ingen manualer for DTR8720. Finner noen andre bakkenettbokser DTRXXXX, men dette ser kun ut til å være andre modeller for det engelske bakkenettet og ingen av de jeg finner ligner på 8720. Men disse inneholder heller ingen voldsom dokumentasjon på feilsituasjoner ut over ting som (fritt oversatt) "Boksen reagerer ikke på tastetrykk på fjernkontrollen. - Sjekk at boksen er koblet til strømnettet." eller "Jeg mottar ingen kanaler. - Sjekk at antennekabelen er tilkoblet."

Har prøvd alt jeg kan tenke meg nå med boksen:

• Tatt ut strømmen over lengre periode.

• Koblet fra antenne- og HDMI-kabel og tatt strømmen.

• Sjekket at kortet sitter skikkelig i.

Noen som har noen clue eller ide om hva det kan være som feiler boksen? Blir vel en tur til Expert i morgen for å bytte den.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du har prøvd det som kan prøves, og da er det vel like greit å ta den med til Expert som du sier.
    Håper du får byttet den, evt. får låneboks så du ikke blir sittende uten TV da, om den må inn på rep.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var boksen byttet hos Expert uten problemer. Så nå er det softwareoppgradering og slikt som skjer. Så da er det vel bare en time eller to til det er mulig å se på TV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •