Dreambox 8000 og bakkenett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox 8000 og bakkenett

Har satt DVB-T modul i Dreambox 8000. Søker opp kanaler, den finner da 54 kanaler, antagelig så finner den alt som er (alle frekvenser som brukes) både i Sør- og Nord-Trøndelag. Alle kanalnavn listes opp når søkingen er ferdig.

Problemet oppstår når jeg returnerer til satellitt oversikten, der Terressial er oppført under satellitter. I lista over Terressial kanaler står da bare "TV2 HD" de andre er forsvunnet, heller ingen radiokanaler er lagret.
    Og TV2 HD har jeg ikke særlig nytte av da den er kryptert, tenkte å kunne få NRK kanalene.

Noen andre som har prøvd seg med DVB-T tuner i Dm 8000, og fått det til å funke ?

-bfk

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bfk
    Har satt DVB-T modul i Dreambox 8000. Søker opp kanaler, den finner da 54 kanaler, antagelig så finner den alt som er (alle frekvenser som brukes) både i Sør- og Nord-Trøndelag. Alle kanalnavn listes opp når søkingen er ferdig.

Problemet oppstår når jeg returnerer til satellitt oversikten, der Terressial er oppført under satellitter. I lista over Terressial kanaler står da bare "TV2 HD" de andre er forsvunnet, heller ingen radiokanaler er lagret.
    Og TV2 HD har jeg ikke særlig nytte av da den er kryptert, tenkte å kunne få NRK kanalene.

Noen andre som har prøvd seg med DVB-T tuner i Dm 8000, og fått det til å funke ?

-bfk
    Etter du har søkt inn ,slå av strømmen bak på tuneren.Det er en kjent bug at den ikke vil lagre ellers.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for råd. Har prøvd dette nå, med å slå av på diverse tidspunkter etter at søkingen er ferdig.
    Fremdeles bare TV2 HD i kanallista.

-bfk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du tuneren fra? Er interessert i det samme selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte hos ndx.no, men de har endret businessmodell nå og selger ikke lenger. Netshop.no har den på lager.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Canal Digital CAM

Har vurdert denne boksen da jeg har kabel fra CD og synes deres dekoder mangler en del ting.
    Men så kom de jo med paring kort og dekoder, så da falt det hele bort.

CD har nå åpnet for CAM til godkjente TVer, og da blir mitt spørsmål: Er det muligheter for å bruke en CD-CAM i Dreambox 8000? For meg ser det ut som en kan bruke en CAM i denne. Men vil det funke?

Noen som har peiling?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD Cam går sannsynligvis helt fint. DB 8000 har 4 CAM plasser. Selv bruker jeg CD kort i den innebygde kortleseren og bruker softCAM. Har testet både satellitt og kabel med samme kort. Har også prøvd med en av de eldre Conax CAMene (4.00)i DB 8000, det fungerer også bra.
    Har ikke sett noe til denne parringen, det fungerer fint med kort i DB 8000, har ikke hatt behov for CDs 1 krones box enda(testet i 4-5 måneder).
    Andre jeg har snakket med som har abbo på CD kabels HD kanaler sier det funker fint i ikke parret CAM (av nyere type, 4.00 funker ikke!) i Sony TV med kabel tuner. Så denne parringen er ikke effektuert ennå iallefall.

Et anet spørsmål er om CD vil selge deg CAM uten at du også oppgir serienummer på mottakeren, tror ikke de liker Dreambox

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

CD har jo nå åpnet for CAM til Godkjent TV, ref denne tråden http://avforum.no/forum/digitalt-bak...t-dekoder.html
    og deres nettside
    IDTV - Canal Digital NO

kortet vil vel da kobles opp mot CAM da ikke dekoder?

Sorry jeg spør sikkert dumt men lell.....ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, kortet blir nok knyttet opp mot CAMen, men de vil nok forsøke å holde kontrollen med sine kunder ved at kundene må oppgi hvilket TV de har. Har vel ingen hensikt, men de liker å ha kontroll over kundenes liv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •