Canal Digital "Bredbåndspakke" og dekodere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital "Bredbåndspakke" og dekodere

Hei,

funderer på digital-TV fra Canal Digital (har analog kabel-TV fra dem i dag).
    Deres "Bredbåndspakke" ser bra ut (får da også bredbånd), men en må velge dekoder.
    1) Er det ikke dekodere i nye TV-apparater i dag? Må jeg virkelig kjøpe en fra Canal Digital?
    2) Jeg trenger egentlig ikke opptaksmulighet, men den PVRen er rimeligere enn den uten! Ser her på forumet at PVRen har mange feil. Er det bedre å legge litt mer penger på ikke-PVR (gitt at jeg ikke trenger opptak altså)?

Takker for svar!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal digital...

Hei! Du må kjøpe decoder fra Canal dig... -Jeg kan anbefale Pvr`n, den fungerr greit.. Canal digital har lovet diverse oppgraderinger av soft-varen i decoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke korrekt at med PVR er rimeligere enn uten? Sist jeg var i kontakt med Canal Digitals kundeservice, kostet uten 1990, og med 2990, noe denne siden bekrefter: Velg dekoder - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, i Bredbåndspakken koster PVRen kun 695!

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er visst bare noen utvalgte kunder som får tilbud om å kjøpe dekoderen til 695,- hvis man kjøper bredbåndspakken samtidig. Vi hadde TV fra CD, men ikke internett og telefon, så vi fikk tilbudet. Vi går over til Canal Digital bredbånd i morra faktisk. Er spent på hvor bra det er. HD PVR fikk vi for et par måneder siden, og jeg vil nesten kalle den ubrukelig. Den løser seg, slår seg av og på av seg selv, er treig, tar ikke opp alle forhåndsprogrammerte program, bråker som en støvsuger osv. Den burde aldri vært på markedet! Vi får håpe at programvareoppdateringen kommer snart, og at den løser mange problem. Men jeg tror det ikke før jeg får se det. Nå er det forresten et år siden jeg fikk vite at oppdateringen var underveis. Oppdateringen for parabolboksene kom i mars, og da ble det sagt at oppdateringen til kabelboksene skulle komme like etter. To uker ble det vel antydet? Nå har det gått fire måneder...

Mange som sier at denne dekoderen er helt topp. Har en onkel som nettopp har kjøpt den. Han hadde ikke hatt dekodere tidligere. Han synes at den er helt fantastisk og synes at den fungerer kjempebra. Var på besøk der nylig. I løpet av den lille timen jeg var der så slo dekoderen seg av og på to ganger helt av seg selv, haha.

Det er jo ikke sikkert at du vil ha like store problemer med den som jeg, og nå kan det jo hende at oppdateringen retter mange feil, men akkurat nå er jeg bare sint og oppgitt over hele greia. Men alle er jo ikke det. Kan jo hende at den dekker dine behov. Kan forresten også hende at den fungerer bedre på ditt kabelnett enn mitt. Har fått inntrykk av at det er forskjell på det etter å ha lest mange erfaringer her inne

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he, ja hva skal jeg si... jeg har akkurat sagt opp bredbåndet mitt hos CD.
    båndet i seg selv er helt greit, men modemet suger lut.... det låser seg minst en gang om dagen, må da ut med strømmen og alt funker igjen. har byttet modem flere ganger uten at det hjelper, en kompis har akkurat det samme prob. det verste er at CD vet om det, når jeg ringer inn spør de bare om jeg bruker trådløst nettverk, ja selvfølgelig gjør jeg det, er jo tross alt 2009. da sier dem at det er grunnen og de anbefaler ikke bruk av bredbåndet sammen med trådløst nettverk......... tro det den som vil......

så derfor går jeg tilbake til telenor adsl som sto på i 4 år uten og gå ned en eneste gang.....

men lykke til....

mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •