Alternativer til Altibox PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativer til Altibox PVR

Jeg har flyttet inn i en ny leilighet hvor det legges inn fiber fra Viken i løpet av senhøsten. Jeg har googlet litt, og det ser ut som om folk ikke er helt fornøyd med Motorola-PVRen de tar 79,- i måneden for å leie ut.
    Er det noen seriøse alternativer man kan kjøpe outright? Den må ha mulighet for å ta opp alle episoder av en serie, ha stor harddisk, god kvalitet, og kunne ta opp noe annet når jeg ser på TV.
    Fjernstyring via internett og sånt er helt unødvendig.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er vanskelig da dekoderen er styrt fra leverandøren. De legger inn MAC adressen slik at de har kontroll på hvor mange som er i bruk i hver husstand. Det er forøvrig ikke noe problem å ta opp TV2 når du ser NRK etc. Synes PVR gjør jobben slik jeg ønsker og har egentlig ikke noe å klage på. Det er ingen vits å ta opp noe du ikke rekker å se, så harddisken er egentlig stor nok :-D . Serier ser jeg knapt på....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er ikke mulig å sette en PVR etter dekoderen og allikevel ta opp noe annet enn det du selv ser på?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tofagerl
    Så det er ikke mulig å sette en PVR etter dekoderen og allikevel ta opp noe annet enn det du selv ser på?
    Jo da, det går helt fint å koble til ekstern opptaker men tror ikke du da kan se på noe annet enn det du tar opp. Har en Sony som jeg brukte til det. Problemet er bare at funksjonaliteten i PVR'n til Altibox er 10 ganger bedre og dermed blir ikke Sony'n brukt. Dette til tross for at Sony'n står på en Pioneer KRP-500, mens PVR'n står på en LG42PG6000....

LG'n er til dagelig bruk men Pioneer'n brukes til film og kvalitets TV.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for hjelpen. Jeg får vente og se hvordan Motorola boxen funker, i verste fall får jeg leie to bokser

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •