Når kommer TV2 HD i kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når kommer TV2 HD i kabel?

Jeg irriterer meg grønn over den reklamen Riks TV / TV2 kjører nå for tiden, mens jeg ser på Tour de France.:evil:

Den hånlige tonen når de ønsker oss som ikke har Riks TV " en fortsatt god sommer " er å dra`n litt vel langt.
    Jeg er en av flere hundre tusen kabel TV brukere som ikke har et valg.

Når skal de som skal orge inn kronene våre levere varene NÅR de er tilgjengelig og ikke sette grupper opp mot hverandre.

Kom på banen nå TV2.
    Hvis det er kabelselskapene som er skylden, så si i fra.
    Da får vi be dem om å stå til anvar.

:-D

Ja og TV Norge også!
    Jeg skal hælen fløt...........

Nei da. Jeg skal ikke det, men
    hvorfor skal alt gå så treeegt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eurosport HD sender dette.

Når det gjelder TV2 HD så er nok dette et stunt for å fremme riks-tv som de er medeiere i, tar nok tid før andre får en avtale.
    Tipper de ønsker ha det slik i så lang tid som mulig for å hjelpe salget (til riks-tv) og for å ikke miste kunder over til de andre opratørene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De "HD" sendingene til rikstv er ikke akkurat noe å være misunnelig på da... RiksTV er og blir rein søppel i forhold til kabel og parabol.

Har bedre bilde på SD sendingene fra Lyse.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Når det gjelder TV2 HD så er nok dette et stunt for å fremme riks-tv som de er medeiere i, tar nok tid før andre får en avtale.
    Helt enig i denne. Mitt "best guess" er at de melker 'HD' opplegget over sommeren, for å få flest mulig til å kjøpe eller gå over til RiksTV (som er i deres interesse). Men det er nok begrenset hvor lenge dette har virkning. Tipper at de til høsten forhandler et eller annet med CD, Get osv. Så lenge dette også gir noen penger i kassa, ren business.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinan
    Helt enig i denne. Mitt "best guess" er at de melker 'HD' opplegget over sommeren, for å få flest mulig til å kjøpe eller gå over til RiksTV (som er i deres interesse). Men det er nok begrenset hvor lenge dette har virkning. Tipper at de til høsten forhandler et eller annet med CD, Get osv. Så lenge dette også gir noen penger i kassa, ren business.
    Det er hvertfall veldig usannsynlig at TV2 HD dukker opp hos andre operatører midt i fellesferien og Tour De France går jo i HD på Eurosport HD.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er hvertfall veldig usannsynlig at TV2 HD dukker opp hos andre operatører midt i fellesferien og Tour De France går jo i HD på Eurosport HD.
    Og sendingene er bedre enn TV2's. Begynner å bli litt lei han "ekspertkomentatoren" som er mer opptatt av historie og slott enn sykkel, for ikke snakke om den evindelige dame reklamen på TV2 for Shampo, kosttilskudd og truseinnlegg - blir helt matt :???: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe de har visst om lenge før ferien.

Det jeg mener er at når teknologien er tilgjengelig og stasjonene har et produkt klart for konsum, la oss for svingende få det!
    Uavhengig av enleltprogrammer burde det være noe NRK, TV2,TVN, etc. strever etter. Å gi oss det som er tilgjengelig, når det finnes.

Tror ikke TV2 vil lide om kabel/satelitt kundene også får HD.
    Et passivt publikum vil bare utsette dette ytterligere.
    Nå har vi vært i stand til å kjøpe utstyr for dette lenge. Hvorfor skal vi vente?

Hvis de venter, sier det mye om fremtiden. TV2 skal jo snart bli betal TV. Det hadde jo kanskje vært greit med litt goodwill da?
    Jeg er ihvertfall ikke tilhenger av kynisme på dette feltet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre om Canal Digital Legger inn en andre HD kanaler
    finnes mange bra. LA Tv2 og Riks tv seile sin egen sjø

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Griske og Tv2

Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Bedre om Canal Digital Legger inn en andre HD kanaler
    finnes mange bra. LA Tv2 og Riks tv seile sin egen sjø

Jeg er enig med Cd og Get i denne saken.
    At tv2 krever at man skal velge alle kaneler for å få sett HD er uakseptabelt + en Høy Lenge leve griskheten

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Griske og Tv2

slettes

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo hende at TV2 HD brukes av RiksTV som et forhandlingskort for å få TVN HD for Riks-TV. Nå blir det vel litt mer kapasitet etter jul, og da ligger det til rette for forhandlinger om TVN HD. Dvs Riks-TV gir bort TV2HD mot å få TVN HD.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Kan jo hende at TV2 HD brukes av RiksTV som et forhandlingskort for å få TVN HD for Riks-TV. Nå blir det vel litt mer kapasitet etter jul, og da ligger det til rette for forhandlinger om TVN HD. Dvs Riks-TV gir bort TV2HD mot å få TVN HD.
    Riks TV forhandler ikke om TV2 HD med noen. TV2 forhandler med andre distributører om distribusjon av TV2 HD. Så langt har ingen andre distributører vært villige til å gå med på TV2 sine krav for å få denne distribusjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Riks TV forhandler ikke om TV2 HD med noen. TV2 forhandler med andre distributører om distribusjon av TV2 HD. Så langt har ingen andre distributører vært villige til å gå med på TV2 sine krav for å få denne distribusjonen.
    Hva er egentlig kravene fra TV2?

Med TV2 `s økonomi burde vel villigheten til å la teknologien komme frem til et størst mulig publikum være til stede?
    Det er vel sånn at de med et bedre produkt får mer reklamepenger på kontoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Hva er egentlig kravene fra TV2?

Med TV2 `s økonomi burde vel villigheten til å la teknologien komme frem til et størst mulig publikum være til stede?
    Det er vel sånn at de med et bedre produkt får mer reklamepenger på kontoen.
    Jeg tror det kommer til å skje ting fra nyttår av, når TV2 ikke lenger trenger å forholde seg til konsesjonen de har hatt som allmennkringkaster. Sannsynligvis vil de selge alle kanalene sine (dvs. TV2HD, Zebra, TV2 Film og Nyhetskanalen) i én pakke. Hvis kabelselskapene synes prisen blir for høy, så vil de nok allikevel si ja til pakka, men ta alle kanalene ut av grunnpakka, og enten plassere dem i en pakke for seg selv, eller inkludere dem i "familiepakka" (eller hva det nå enn er de kaller pakken med en god bunke ekstrakanaler som er "kjekt å ha"), litt avhengig av hva prisen blir.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •