Erfaringer med CDs HD-dekoder 104 C (ikke PVR)? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sinclair
    Den har ikke av/på-bryter. Av utganger har den én HDMI-utgang og to SCART (én til tv og én til eventuell opptaker).

Selv har jeg aldri prøvd PVR-versjonen, så jeg vet ikke. Jeg opplever 104 C som rimelig kjapp, i alle fall ikke tregere enn min eldgamle Philips digitale tuner.

Må si meg fornøyd så langt. Håper at den berømte softwareoppdateringen kommer snart, slik at det blir orden på EPG-en og SD-kvaliteten.

Sinclair
    Må si meg veldig enig med disse erfaringene. Trist å se at SD kanaler blir så blasse når HD kanalene virkelig stråler! Jeg driver fortsatt å bytter mellom 1080i og 576p i dekoderens video meny for å få akseptable bilder på SD kanaler. Canal Digital må komme med oppdateringen NUH!

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som får mer en nåværende og neste prog i EPG'en på denne? (Prøvde å la den stå på TV4 som er trikset på HD-PVR'en - men det hjalp ikke...)

(Brukerveiledningen viser at man også kan skifte til en tidslinje-basert EPG - men det er muligens ikke klart ennå. Virket ihvertfall ikke ved å trykke på hjerte-knotten på fj.kontrollen.)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Noen som får mer en nåværende og neste prog i EPG'en på denne? (Prøvde å la den stå på TV4 som er trikset på HD-PVR'en - men det hjalp ikke...)

(Brukerveiledningen viser at man også kan skifte til en tidslinje-basert EPG - men det er muligens ikke klart ennå. Virket ihvertfall ikke ved å trykke på hjerte-knotten på fj.kontrollen.)
    Virker på den jeg har.
    Prøv Fabrikkinnstilling, når velkomstbilde kommer tilbake lønner det seg å ta strømmen en gang før man går videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen av dere som har den nye tuneren sjekke om det er horisontale striper i mørke og ensfargede områder slik som på den gamle?

Ref gammel tråd

http://avforum.no/forum/satellitt/81...-mottaker.html

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Virker på den jeg har.
    Prøv Fabrikkinnstilling, når velkomstbilde kommer tilbake lønner det seg å ta strømmen en gang før man går videre.
    Da fikk jeg flere prog. i lista ja... takker. :-D men tidlinjegreia funker fortsatt ikke. Merkelig, kan jo prøve en nullstilling til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også fått 104 C i hus. Funker som den skal, men jeg synes on/off-knappen på fjernkontrollen funker rart. Når dekoderen er i stand-by (klokkeslett vises) og jeg trykker på on/off, så stenges dekoderen av helt i cirka 10 sekunder. Så starter den igjen (med "Init" på displayen). Og da ikke i stand-by, men dekoderen er i gang altså.

Noen som vet om dette er slik det skal være?
    Og kan man ikke stenge av dekoderen _helt_ med mindre enn å dra ut strømkabel?

Takker for hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Da fikk jeg flere prog. i lista ja... takker. :-D men tidlinjegreia funker fortsatt ikke. Merkelig, kan jo prøve en nullstilling til.
    Tidslinja er ikka lansert enda, må nok vente på neste software før den er på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av barnum
    Har også fått 104 C i hus. Funker som den skal, men jeg synes on/off-knappen på fjernkontrollen funker rart. Når dekoderen er i stand-by (klokkeslett vises) og jeg trykker på on/off, så stenges dekoderen av helt i cirka 10 sekunder. Så starter den igjen (med "Init" på displayen). Og da ikke i stand-by, men dekoderen er i gang altså.

Noen som vet om dette er slik det skal være?
    Og kan man ikke stenge av dekoderen _helt_ med mindre enn å dra ut strømkabel?
    Det er slik den virker ja.
    Ingen strømbryter på denne, veldig få slike bokser som har det. Dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88charlie
    Kan noen av dere som har den nye tuneren sjekke om det er horisontale striper i mørke og ensfargede områder slik som på den gamle?
    l[/URL]
    Den gamle fikk vel fikset det i en software, ser ikke dette på denne.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forøvrig ut som dette er første kabelboksen CD sender ut som er parret/låst til kortet. Litt nedtur, men CD varslet jo dette tidligere i sommer... 104c-kortet fungerer dog i andre eldre mottakere (også HD-PVR), men andre kort fungerer altså ikke i 104c'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Det er slik den virker ja.
    Ingen strømbryter på denne, veldig få slike bokser som har det. Dessverre.
    Nå har jeg brukt dekoderen en tid, og det virker jo på en måte med av/på-knappen. Men det føles helt merklig å slå på en apparat, og så se at displayen blir helt sort og siden starter om med "Init" og hele greia. Det tar jo dessuten 10-20 sekunder!

Jeg kjøpte også ny TV (Sony) og den har en kvalitetsfølelse av en helt annen verden.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er hensiktsmessig å oppgradere fra den forrige HD dekoderen (ikke pvr) fra canal digital. Den heter vel 103.

Bilde kan sees her: HD-dekoder 103 - Canal Digital NO

Venter fremdeles på en oppdatering som kan fikse 16:9 og 4:3 problemet.. altså at dekoderen husker mitt valg hos de forskjellige kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere opplevt at når en slår på dekoderen (fra stand-by) så er lyden på maksimalt? Det har skjedd meg to ganger, tror at lyden var mutet når jeg gikk til stand-by.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin bedrift detta ja...herregud.
    Har 2 dekoder, ena som är den första ljusgrå saken som gärna hoppar 2-3 kanaler när man byter kanal, eller som helt stoppar i en minut för den går helt bananas. Den felanmälde jag för den har blivit värre och värre. Damen i telefon erbjuder uppgraderingen till 495 för HD och 1995 för HD PVR sedan (i quote) "vi vet att den dekodern du har inte fungerar som den skall, så vi har valt att fasa den ut".

Tack för tilbudet säger jag, men jag vill bara ha en dekoder som fungerar som den skall, och detta går ju självklart på vår reklamationsrätt. Och reklamation skall man inte behöva betala för oavsett hur lite eller mycket det kostar.
    Efter flera minuters mas från henne om denna fantastiska HD dekoder säger jag, du kan gärna fortsätta prova sälja mig denna, men jag vill inte betala för reklamation.

"Javel, då sänder vi dig en likadan som den du har" så har du fortsatt samma problem" får jag till svar. Ehh, de sänder alltså med vetande och vilje, ut samma produkter som de redan vet inte fungerar som det skall?

Jodå, i dag kom en likadan box i posten. Spänt slår jag den på, ordnar med kanalsök, får bilde. Lika trög som den gamla, och låser sig gärna, precis på samma sätt. Det nya är att bilden på alla kanaler också försvinner efter ca 2 minuter. Ungefär som en tv som gör ett kanalsök. I med den gamla, allt fungerar som den skall. (förutom det originala felet förstås). Detta visste jag att det skulle ske så jag är inte förvånad på något sätt. Ringer CD och melder fel, och fyren i telefon lägger in extra mas om denna fantastiska upgradering till HD för bara 495. Jag säger samma sak, sorry, inte intresserad av att betala för reklamation. Nejväl, då felmelder jag detta så kommer det ut en tekniker inom 1 til 3 virkedagar. Varsågod säger jag, men bara så du vet, jag har bild på den gamla dekodern, den funkar, men inte den sista jag fick. Må du verkligen ha en tekniker för ett sånt jobb?

Hur korkade får man vara?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig snodig greie med denne boxen hos meg nå O.o
    Bruker ikke EPG så veldig mye, men prøvde nå for å se hva som går på tv.

Først kommer det 2 programmer opp, så kommer flere, men ser ut som disse er for neste dag. Og etter ca 5 sekunder restarter boksen seg. Hva i alle dager?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått tilbud om denne mottakeren fra Canal Digital for 1369kr inkludert frakt. Burde jeg heller gå for noe annet?

Kjøper jeg en ny tv, så kan jeg vel kjøpe med en CAM om tvn har støtte for DVB-C og slippe å bruke mottaker fra canal digital?

Noen som har en link til en CAM som Canal Digital støtter og kan jeg velge hvilken som helst TV som har DVB-C av de på listen her: IDTV - Canal Digital NO ?

Og når jeg bestiller gjennom canal digital, må jeg oppgi noen form for serie nr på tv og cam da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å gå for IDTV (bortsett fra at jeg vil ha det i PC ikke TV)

Dette koster 995,- fra Canal digital, og jeg ville heller gått for dette enn en ny boks.

Er usikker på hvor nazi de er i forhold til serienummer etc på TV. Det er det kanskje noen andre som kan svare på?...

Du skal kunne bruke en hvilken som helst TV på den listen. Og sikkert de fleste andre med DVB-C og MPEG4 støtte.

Når jeg brukte RiksTV var det iallefall ikke noe problem. Der kjøpte jeg abn. med CAM og de registrerte CAMen. Deretter kunne jeg bruke smartkort + CAM hvor som helst. Pairing er mellom smartkort og CAM, TV har kun tuner.

Derfor kunne jeg dra ut kortet, ta det med på hytta og putte det inni TVen, og når jeg kom hjem, så satt jeg det bare inn i HTPCen. No problems!

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en 104C i dag, prøvde å bruke et kort som jeg bruker i min gamle 'C 1201 CX' canal digital boks. Men får bare opp et blått bilde med litt informasjon hvor det bla står "Vent på oppdatering av programkort". Har stått sånn en halvtime ca nå?

Vil jeg ikke få det inn fordi kortet som egentlig følger med 104C er det eneste kortet som vil funke på den?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •