Rare tegn i EPG fra RiksTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rare tegn i EPG fra RiksTV

Noen andre enn meg som får noen rare tegn i EPG fra RiksTV strømmen på prohgramnavnene? Ser ikke ut til å gjelde alle kanaler, men flesteparten av dem. F.eks på TV2 Nyhetskanalen kan et program hete "Nyhetsmorgen§" eller "Nyhetsmorgen%". Det er alltid et eller annet rart og sært tegn, og de skifter rett som det er.

Man skjønenr jo hva programnavnet heter, men MediaCenteret har litt problemer med serieopptak på disse.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomer99
    Noen andre enn meg som får noen rare tegn i EPG fra RiksTV strømmen på prohgramnavnene? Ser ikke ut til å gjelde alle kanaler, men flesteparten av dem. F.eks på TV2 Nyhetskanalen kan et program hete "Nyhetsmorgen§" eller "Nyhetsmorgen%". Det er alltid et eller annet rart og sært tegn, og de skifter rett som det er.

Man skjønenr jo hva programnavnet heter, men MediaCenteret har litt problemer med serieopptak på disse.
    Dette har jeg aldri sett på Grundig RiksTV boksen min så MediaCenter har antagelig en "bug" i dekodingen av tekststrengene fra EPG. Tekst er ikke formattert på samme måte i DVB som på en typisk data maskin tror jeg.

Tekststrengene kan inneholde formatteringskoder som MediaCenter ikke støtter.
    Det er f.eks. vanlig at en tekststreng starter med en karakter som angir hvilket karaktersett som skal benyttes. Dersom dette dekodes som tekst så vil det kunne bli et "kråketegn" i starten av hver tekststreng. Tror ikke det er et slikt problem du har for da burde det antagelig blitt vist samme tegn hele tiden.

Lurer på om det ikke er så enkelt at MediaCenter leser et tegn for mye siden du sier at tegnet endrer seg ofte. Er det noen sammenheng med at teksten inneholder norske tegn som æøåÆØÅ når du ser "kråketegn" på slutten av teksten eller er tesktstrengen kun riktig når det ikke sendes æøåÆØÅ i tekststrengen ? Det aner meg at MediaCenter leser et tegn for mye avhengig av om det sendes karaktersett signallering eller ikke (dvs. avhengig om inneholder æøåÆØÅ eller ikke).

Det finnes ganske mange formatteringskoder som ikke skal vises men som lett kan bli vist med "kråketegn" dersom softwaren ikke sjekker om tegnet er et gyldig ASCII tegn (0x20-0x6F hex og 0xA0-0xFF hex).
    Info ang. formatering av tesktstrenger finnes på side 85 og utover i DVB spec:
    http://pda.etsi.org/exchangefolder/e...68v010901p.pdf

Det er latin alfabet nr. 5 som bør benyttes til å dekode tekststrengene ( ISO/IEC 8859-9 ). Vet ikke om MediaCenter har noe valg for alfabet for den bruker kanskje karaktersettet som selve Windows'n benytter antar jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har funnet ut av dette.
    har irritert meg over dette siden i sommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem her. Noen løsning.....?