spm til dere som kan litt om canal digital kabeltv og parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

spm til dere som kan litt om canal digital kabeltv og parabol

Jeg kan lite om canal digital sine produkter og hvordan disse fungerer.

Jeg har defor et spm, om de tankene jeg nå har, vil la seg gjennomføre i praksis. saken er som følger:

Jeg ble for en stund siden fortalt at canal digital sine kort til parabol også ville fungere i dekoder for kabel-tv. Var skeptisk til dette og testet hos en bekjent. Det fungerte uten problem.

Jeg har parabolanlegg på hytta klargjort for canal digital, men ikke noe abonoment. Min mor har kabeltv fra canal digital i sittborettslag. Vil hun kunne bestille et kort til, til en tv nr 2, gi det kortet til meg, som jeg så kjører i parabolanlegget på hytta? Motivasjonen for dette er å få rimelig tv på hytta, som ikke brukes mye, og for det meste kun på sommeren.

Håper noen har litt unnskap om dette.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du kan ikke gjøre dette. Det ville være brudd på avtale inngått med CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såfremt det funker, så kan du jo gjøre det. Bare hold kjeft om at det skal brukes på hytta (overfor Canal Digital). De har jo et tilbud for parabol-eiere, alle rom, der ekstraabb. kan knyttes til hytta, så hvorfor ikke bruke et kabel- ekstrakort på hytta også?
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Såfremt det funker, så kan du jo gjøre det. Bare hold kjeft om at det skal brukes på hytta (overfor Canal Digital). De har jo et tilbud for parabol-eiere, alle rom, der ekstraabb. kan knyttes til hytta, så hvorfor ikke bruke et kabel- ekstrakort på hytta også?
    Man bør også være klar over at det muligens ikke vil funke i all evighet...
    Kommer det pairing slik det antydes på CDs websider så vil det ikke fungere.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan fungere, men bare hvis dekoderen din på hytta ikke er pairet til et kort.

Vet du hvaslags dekoder du har, evt. når dekoderen er ifra?

CDC 7000 var vanlig i en periode. De eldste er ikke pariet, de nyeste er pairet. Har du en slik dekoder somm er pairet, kan du kjøpe en Conax Cam, og likevel bruke kabel-kortet. Har du derimot en CDC 5050, som de fremdeles leverer, er den pairet med kort, har ikke ekstra inngang for CAM, og dermed ubrukelig til dette formålet.

Er dekoderen på hytta ikke pairet, er det ikke noe teknisk problem å ta med seg et kabel-tv kort. Jeg gjør det selv, og har gjort det i 3 år nå...

Randulf Småfix

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tar også kabeltv korttet mitt med på campingvognen og har gjort det i 4 år. Det kule er at man får inn de svenske kanalene på parabol osgå. Har du en parret dekoder, kjøp en brukt på finn. Kjøpte selv en samsung m/conax for 500 kr.

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Dette kan fungere, men bare hvis dekoderen din på hytta ikke er pairet til et kort.

Vet du hvaslags dekoder du har, evt. når dekoderen er ifra?

CDC 7000 var vanlig i en periode. De eldste er ikke pariet, de nyeste er pairet. Har du en slik dekoder somm er pairet, kan du kjøpe en Conax Cam, og likevel bruke kabel-kortet. Har du derimot en CDC 5050, som de fremdeles leverer, er den pairet med kort, har ikke ekstra inngang for CAM, og dermed ubrukelig til dette formålet.

Er dekoderen på hytta ikke pairet, er det ikke noe teknisk problem å ta med seg et kabel-tv kort. Jeg gjør det selv, og har gjort det i 3 år nå...

Randulf Småfix

Her var det mye bra info for en som ikke kan så mye om dette. Har 3 digitale tunere stående på hytta. Den som står tilkoblet nå, er en CDC 7000ST. Den er nok blitt noen år gammel. Ellers har jeg en gammel force D-master 1133S og Pioneer DBR S220SC, men har ikke fjernkontroll til disse 2.

Føler det er mye som taler for at dette vil fungere. Vet ikke helt om jeg forstår hva pairet er og conax cam, men har godføelsen for at jeg har funnet løsningen for å få tv på hytta de få ukene jeg er der.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo CD et såkalt korttidsabonnement som er beregnet nettopp for de som er hytteeiere, og du bestemmer selv lengden på abonnementet, helt ned til 1 mnd.
    Dette er kanskje sikrere hvis de parrer kort og mottager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torelo
    Nå har jo CD et såkalt korttidsabonnement som er beregnet nettopp for de som er hytteeiere, og du bestemmer selv lengden på abonnementet, helt ned til 1 mnd.
    er det noe de gjør, og hvordan vil det fungere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torelo
    Med dette abbonnementet er en nødt til å kjøpe et parabolanlegg for å få abbonnementet. Mulig det går å linke det opp til den CDC-7000'en som trådstarter har, men med CD vet man aldri.
    Les mer her: Korttidsabonnement - Canal Digital NO
    og her: Bestill parabol med eller uten abonnement - Canal Digital NO
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasse161
    er det noe de gjør, og hvordan vil det fungere?
    Hva vil det si å parre kort og mottaker? Risikerer jeg at et evt lånt kort, ikke vil fungere når det levers tilbake til eier, etter å vært noen dager i tuneren på hytta?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil det si å parre kort og mottaker? Risikerer jeg at et evt lånt kort, ikke vil fungere når det levers tilbake til eier, etter å vært noen dager i tuneren på hytta?
    Hvis det funger som på RiksTV så vil ikke et lånt kort fungere i din mottager. Pairingen gjør at kortet bare fungerer i mottager registret på ditt kundenummer og f.eks. ikke på naboens dekoder.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvis det funger som på RiksTV ....
    Men det gjør det ikke.

Hos CD er det ingen kort som krever en bestemt dekoder.

Hos Canal Digital er enkelte dekodere (de som er solgt de siste årene) pairet til et bestemt kort. Andre eldre dekodere tar alt av kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil hun kunne bestille et kort til, til en tv nr 2, gi det kortet til meg, som jeg så kjører i parabolanlegget på hytta?
    Svaret er egentlig ganske enkelt:
    Du får ikke kjøpt enkle kort fra CD.

Kun sammen med dekoder, og da er den rimeligste en pairingdekoder Sagem HD Zapper Pairing (nettopp kommet på KTV).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greblok
    Svaret er egentlig ganske enkelt:
    Du får ikke kjøpt enkle kort fra CD.

Kun sammen med dekoder, og da er den rimeligste en pairingdekoder Sagem HD Zapper Pairing (nettopp kommet på KTV).
    Du har helt rett. Tilbakemeldingen fra CD var nettopp at det ikke gikk å kjøpe kun et kort til. Slik jeg forstår informasjonen i denne tråen, vil da den medfølgende dekoderen jeg evt kjøper fra CD kun fungerer med det medfølgende kortet, men det aktuelle kortet vil likvell fungere i andre dekodere. Stemmer det?

KTV, Hvor er det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0