I tv-stuen har jeg nå en Pioneer Kuro LX-5090 koblet opp til et Sony BD2RSF-system. Sonyanlegget består av en relativt enkel receiver med 3 HDMI-innganger og én utgang, der Blurayspiller og RiksTV-pvr'en Grundig DTR 8860 er koblet til på inngangene og tven på utgangen.

Jeg har klart å få fjernkontrollen til Kuroen til å styre Blurayspilleren og volumet på receiveren, men jeg har ikke klart å få den til å styre PVRen.
Hvis jeg ser på tv, velger blurayspiller fra pioneerfjernkontrollen og trykker play, bytter receiveren automatisk til riktig input og setter film på play. Jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg kan få den til å gå andre veien, dvs. tilbake til TV fra BD.

Det jeg altså ønsker å få til å fungere er:
- Bruke pioneerfjernkontrollen til kanalvalg/kontroll av PVR.
- Bruke pioneerfjernkontrollen til å velge input på receiver (evt få receiver til å velge riktig input automatisk på et eller annet vis..)

Kan legge til at alt fungerer som det skal rent lyd/bilde-messig, jeg har bare et ønske om å kunne gå fra tre fjernkontroller til én, mest av hensyn til mindre teknisk begavede medlemmer av familien. Har gjort forsøk på å søke etter svar på disse problemene, men har ikke funnet noe nyttig.

Utstyret:
TV: Pioneer Kuro LX-5090
PVR: Grundig DTR 8860
Receiver: Sony STR-KS2000 (HDMI-control-innstilling satt til ON)
Bluray: Sony BDP-S300

PS: Jeg vet at Grundigfjernkontrollen er programmerbar, men den klarer jeg ikke å få til å fungere med blurayspilleren eller volum på receiver. I tillegg er kvalitetsfølelsen helt elendig.