TV2 starter HD sendinger fra 25 Juni - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Saito
    Hei alle sammen,

Skulle gjerne ha hørt noen bruker erfaringer fra nå om dagen jeg.

Jeg jobbet på Amanda prisen på fredag å dette var for min del den første direkte sendte 1080i sendingen, det så i alle fall bra ut på min grad 1 monitor, men skulle gjerne ha hørt litt fra noen av dere om hvordan det så ut etter å ha vært en tur over satelitt og igjenom MCR i Bergen.

mvh
    Skulle gjerne hjulpet deg med dette. Må desverre bare si at min tv leverandør LYSE og TV2 ikke har kommet til enighet om distribusjon av TV2 HD. Men de må da snart komme til enighet.
    Så jeg kan ikke hjelpe deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 har bare kommet til enighet med seg selv (les: RiksTV). Alle de andre distributørene blir avspist med såpass ublu prising av TV2HD at de faktisk offisielt uttaler seg om at TV2HD rett og slett er for dyrt å distribuere.

Heldigvis er det ikke så mye man går glipp av. TdF kunne man se på EurosportHD og norskproduserte programmer a'la Allsang på Grensen er jeg ikke interessert i. Det er jo ålreit med amerikanske TV-serier, men disse er jo uansett ganske lett tilgjengelig både på nett og etter hvert på Bluray.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saito
    Hei alle sammen,

Skulle gjerne ha hørt noen bruker erfaringer fra nå om dagen jeg.

Jeg jobbet på Amanda prisen på fredag å dette var for min del den første direkte sendte 1080i sendingen, det så i alle fall bra ut på min grad 1 monitor, men skulle gjerne ha hørt litt fra noen av dere om hvordan det så ut etter å ha vært en tur over satelitt og igjenom MCR i Bergen.

mvh
    Jeg synes det så meget bra ut! Jeg har en 50" på fire meters avstand, og det var knivskarpt. Fortsett med dette!

Til dere andre som ikke har det teknisk underlegne og latterlige RiksTV: Jeg er enig i at det er idiotisk at de ulike distributørene har eksklusive avtaler med ulike kanaler. Men jeg ikke huske å ha sett så mange RiksTV-kunder klage på at de ikke har tilgang til TVNorgeHD? Det kan virke som endel her inn på forumet har lite til overs for RiksTV. Og det ble selvfølgelig ikke bedre når de (med en noe overraskende avtale) begynte å sende mange og relativt populære programmer i HD. Tour de France, Norge - Skottland, søndagskampen, flere serier, og for fruene; Jakten på Kjærligheten, Skal vi Danse. Så jeg ser rett og slett på HD-sendinger stort sett hver dag på TV2, og er blitt en ganske fornøyd kunde.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Jeg synes det så meget bra ut! Jeg har en 50" på fire meters avstand, og det var knivskarpt. Fortsett med dette!

Til dere andre som ikke har det teknisk underlegne og latterlige RiksTV: Jeg er enig i at det er idiotisk at de ulike distributørene har eksklusive avtaler med ulike kanaler. Men jeg ikke huske å ha sett så mange RiksTV-kunder klage på at de ikke har tilgang til TVNorgeHD? Det kan virke som endel her inn på forumet har lite til overs for RiksTV. Og det ble selvfølgelig ikke bedre når de (med en noe overraskende avtale) begynte å sende mange og relativt populære programmer i HD. Tour de France, Norge - Skottland, søndagskampen, flere serier, og for fruene; Jakten på Kjærligheten, Skal vi Danse. Så jeg ser rett og slett på HD-sendinger stort sett hver dag på TV2, og er blitt en ganske fornøyd kunde.
    Jeg skjønner ikke helt poenget ditt her?
    Den tekniske underlegenheten går på at det er alt for liten båndbredde i RiksTV til å kunne ha mer enn noen ytterst få HD-kanaler totalt. Det er ingen problem å få disse få kanalene til å se bra ut.
    Men til sammenligning får jeg i dag i hvertfall følgende HD-kanaler (mulig jeg har glemt noen også) via Canal Digitals parabolpakke:
    TVNorgeHD, Canal Plus HD-film, Canal Plus HD-sport, Discovery HD, National Geographic HD, Animal Planet HD, Voom HD, Silver HD, Eurosport HD og BBC HD.

RiksTV har kun noe for seg der man ikke kan få rettet en parabol mot satelitten grunnet hindringer, eller brukt kabel. RiksTV er fullstendig dødfødt teknologisk grunnet valget av bærer og jeg synes det er utrolig aav en stor kanal som TV2 å låse kanalens HD-kanal til den minste og dårligste aktøren i markedet som for de aller fleste fremstår som et produkt ala ISDN i dagens marked slik at andre løsninger nesten alltid er bedre.

Jeg tror som nevnt tidligere at man om noen år kommer til å se tilbake på TV2s praksis med argusøyne og som et trist kapittel i norsk TV-histiorie, slik som Telenor hindret norges internettutvikling ved å tviholde på det døde formatet ISDN for å tjene mest mulig penger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt med på debatten om DAB og DVB-T. Jeg synes det er interessant å merke seg likheter og forskjeler.

I begge tilfeller så ble det hevdet at det analoge nettet ble stadig dyrere å vedlikeholde, og at teknologien krevde uforholdsmessig mange sendere. Samtidig var det fra politisk hold liten vilje til å legge ned bakke-baserte radio/video-nett, fordi mange brukte disse og ikke kunne eller ville gå for alternativer.

Slik jeg forstår det så er hensikten i begge tilfeller at man skal ta en skattepenge-finansiert bør fra statens skuldre, og finansiere de nye nettene med kommersielt innhold.

Hvorfor er folk så ekstremt fiendtlige til dette? I tilfellet DAB så tar folk helt av i sitt sinne over bruken av "mp2" kompresjon, og har tilsynelatende ikke kjennskap til at analog FM-modulasjon er temmelig lossy i seg selv. I tilfellet digitalt bakkenett for TV så blir folk rasende over at båndbredden er lavere enn coaxial-kabler eller direktive antanner plassert ute i rommet, som om de skulle ønske at fysikkens lover var annerledes.

Dersom konsekvensen av overgangen til digitale nett er at flere skattepenger frigjøres til vei og helse, mens pensjonister og de som bor i satelitt-skygge fremdeles får opprettholdt sine tjenester så er jeg veldig positiv. Tapsfritt, høyoppløst lyd/bilde har aldri vært hensikten med disse nettene, og jeg vil påstå at CD-formatet og Bluray er langt bedre egnet til slike formål. Hvis det må være live, så kan IP (radio) og parabol (tv) løse problemet.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvorfor er folk så ekstremt fiendtlige til dette?
    Jeg tror det er en kombinasjon av Janteloven og at folk hater TV-lisensen.

De assosierer begge prosjektene med NRK, og ettersom de anser NRK for å være fullstendig udugelige, så er det utenkelig for dem at NRK kan ha valgt rett teknologi. I tillegg tror jeg en del av dem har ekstremt lyst til å hoppe frem og skrike "hva var det jeg sa?", så de rett og slett verker etter at enten DAB eller DVB-T-nettet skal legges ned og erklæres som fiasko.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Den tekniske underlegenheten går på at det er alt for liten båndbredde i RiksTV til å kunne ha mer enn noen ytterst få HD-kanaler totalt. Det er ingen problem å få disse få kanalene til å se bra ut.
    Men til sammenligning får jeg i dag i hvertfall følgende HD-kanaler (mulig jeg har glemt noen også) via Canal Digitals parabolpakke:
    TVNorgeHD, Canal Plus HD-film, Canal Plus HD-sport, Discovery HD, National Geographic HD, Animal Planet HD, Voom HD, Silver HD, Eurosport HD og BBC HD.

RiksTV har kun noe for seg der man ikke kan få rettet en parabol mot satelitten grunnet hindringer, eller brukt kabel. RiksTV er fullstendig dødfødt teknologisk grunnet valget av bærer og jeg synes det er utrolig aav en stor kanal som TV2 å låse kanalens HD-kanal til den minste og dårligste aktøren i markedet som for de aller fleste fremstår som et produkt ala ISDN i dagens marked slik at andre løsninger nesten alltid er bedre.

Jeg tror som nevnt tidligere at man om noen år kommer til å se tilbake på TV2s praksis med argusøyne og som et trist kapittel i norsk TV-histiorie, slik som Telenor hindret norges internettutvikling ved å tviholde på det døde formatet ISDN for å tjene mest mulig penger.

Jeg er enig i de siste avsnittene. At ikke alle distributørene kan velge i de samme kanalene, i best mulig kvalitet, er kjedelig for forbrukerne. Jeg skulle gjerne hatt TVNorgeHD på RiksTV, og dere med parabol og kabel ville vel også sett søndagskampen i HD i kveld. Regner likevel med at dette ordner seg innen rimelig tid, på samme måte som Telenor i sin tid sluttet med nedlastningsbegrensningen på internettabonnementet.

Når det gjelder HD-kanaler fra andre distributører enn RiksTV, så er de ihvertfall best hva gjelder antall, men det er kanskje mulig å anta at dette ikke er kanaler med med den bredeste oppslutningen i en stor del av befolkningen. Sånn som min TV-bruk er i dag, vil jeg heller velge RiksTV med TV2HD og snart NRK i HD, enn alle HD-kanalene til CD. Den manglende båndbredden er ikke et problem for de som ikke trenger mer enn det RiksTV tilbyr.

Men RiksTV henvender seg kanskje til et annet marked. De som frekventerer dette forumet er langt over gjennomsnittet interessert i dette temaet, og ønsker flest mulig TV-kanaler, alle i HD, og helst i går. For de som ønsker de "vanlige" kanalene (som RiksPakken eller de ulike grunnpakkene) og enten ikke kjenner HD-verden, eller har tålmodighet til å vente, er RiksTV et like godt alternativ som noe annet.

Det blir interessant å se hva som skjer når den siste Mux-en blir tilgjengelig. Kanskje 5-6 HD-kanaler, og resten SD?? Dette holder lenge for mange. Men jeg skjønner at de som har et annet behov velger noe annet!

Men jeg skjønner også at det er surt at den antatt dårligste distributøren er alene om å sende noen av de mest populære programmene i HD...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg har fulgt med på debatten om DAB og DVB-T. Jeg synes det er interessant å merke seg likheter og forskjeler.

I begge tilfeller så ble det hevdet at det analoge nettet ble stadig dyrere å vedlikeholde, og at teknologien krevde uforholdsmessig mange sendere. Samtidig var det fra politisk hold liten vilje til å legge ned bakke-baserte radio/video-nett, fordi mange brukte disse og ikke kunne eller ville gå for alternativer.

Slik jeg forstår det så er hensikten i begge tilfeller at man skal ta en skattepenge-finansiert bør fra statens skuldre, og finansiere de nye nettene med kommersielt innhold.

Hvorfor er folk så ekstremt fiendtlige til dette? I tilfellet DAB så tar folk helt av i sitt sinne over bruken av "mp2" kompresjon, og har tilsynelatende ikke kjennskap til at analog FM-modulasjon er temmelig lossy i seg selv. I tilfellet digitalt bakkenett for TV så blir folk rasende over at båndbredden er lavere enn coaxial-kabler eller direktive antanner plassert ute i rommet, som om de skulle ønske at fysikkens lover var annerledes.

Dersom konsekvensen av overgangen til digitale nett er at flere skattepenger frigjøres til vei og helse, mens pensjonister og de som bor i satelitt-skygge fremdeles får opprettholdt sine tjenester så er jeg veldig positiv. Tapsfritt, høyoppløst lyd/bilde har aldri vært hensikten med disse nettene, og jeg vil påstå at CD-formatet og Bluray er langt bedre egnet til slike formål. Hvis det må være live, så kan IP (radio) og parabol (tv) løse problemet.

-k
    Jeg er overhodet ikke fiendtlig til RiksTV - det er faktisk folk som ikke kan motta noe annet, og således oppfyller det et reellt behov.
    Som et landsdekkene nasjonalt nett for "alle" er RiksTV et bra alternativ. Det er slik jeg ser det RiksTV som er argumentet for å betale NRK-lisensen. Det vil si at alle skal i det minste ha mulighet til å få et eller annet TV-tilbud.

Problemet er når det samme nettet faktisk er tungt styrt av en annen av de to viktigste TV-kanalene her til lands hvor formålet er å nærmest tvinge gjennom et monopol mot forbrukernes og markedets vilje.

Det at TV2 er involvert i RiksTV anser jeg som en hån mot min innbetaling av NRK-lisens, og i hvertfall siden de ser sitt snitt til å tvinge folk over på en annen plattform enn de andre tilgjengelige plattformene som i tillegg er teknologisk overlegne og langt mer fremtidsrettet for de aller fleste.

Hadde TV2 stått utenfor RiksTV så hadde vi sluppet dette sølet og den tvilsomme gråsonen mellom det folk flest oppfatter som det statlige lisensfinansierte tilbudet (NRK med et eller annet allment distribusjonsnett, RiksTV per i dag) og det private reklamefinansierte tilbudet (alle andre, inklusive TV2)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du glemte History Channel HD vil jeg tro ;-)

Situasjonen er ikke fullt så håpløs som det så ut til i en periode siden RiksTV nå også har fått mux4 og mux5 fra neste år. Da blir det minst plass til minst 4 HD kanaler , sannsynligvis 6 HD kanaler, i samme kvalitet som TV2 HD. Den økte båndbredden blir 2x22Mbps i mux4 & mux5 som begge er riksdekkende..

Dersom RiksTV erstatter kanaler som allerede sendes i SD så vil trolig en konvertering av 4 SD kanaler til HD trolig frigjøre plass til en femte HD kanal. Dette forutsetter selvfølgelig at RiksTV ønsker å benytte hele mux4&mux5 båndbredden til HD.

Viasat legger også ned SportN nå så det blir spennende å se hva den båndbredden vil bli brukt til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Du glemte History Channel HD vil jeg tro ;-)

Situasjonen er ikke fullt så håpløs som det så ut til i en periode siden RiksTV nå også har fått mux4 og mux5 fra neste år. Da blir det minst plass til minst 4 HD kanaler , sannsynligvis 6 HD kanaler, i samme kvalitet som TV2 HD. Den økte båndbredden blir 2x22Mbps i mux4 & mux5 som begge er riksdekkende..
    Det er først nå ved årsskiftet at RiksTV virkelig får anledning til å vise hva det digitale bakkenettet kan tilby. Så lenge det analoge nettet forsatt er i drift kan de ikke bygge ut flere muxer, og det blir dermed litt urettferdig å klage på dårlig kapasitet.

Skal bli spennende å se hva de kommer til å bruke mux 4&5 til, og om de etter hvert får tilgang til enda flere frekvenser.

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Viasat legger også ned SportN nå så det blir spennende å se hva den båndbredden vil bli brukt til.
    Oi. Det ser ut som at det blir litt opprenskning i kanaluniverset denne høsten, ja. VoomHD forsvinner og erstattes av RushHD. Jetix, Hallmark og SportN legges ned og Toon Disney erstattes av Disney XD, som tydeligvis vil prøve å sende så lite tegnefilmer som mulig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er overhodet ikke fiendtlig til RiksTV - det er faktisk folk som ikke kan motta noe annet, og således oppfyller det et reellt behov.
    Som et landsdekkene nasjonalt nett for "alle" er RiksTV et bra alternativ. Det er slik jeg ser det RiksTV som er argumentet for å betale NRK-lisensen. Det vil si at alle skal i det minste ha mulighet til å få et eller annet TV-tilbud.

Problemet er når det samme nettet faktisk er tungt styrt av en annen av de to viktigste TV-kanalene her til lands hvor formålet er å nærmest tvinge gjennom et monopol mot forbrukernes og markedets vilje.

Det at TV2 er involvert i RiksTV anser jeg som en hån mot min innbetaling av NRK-lisens, og i hvertfall siden de ser sitt snitt til å tvinge folk over på en annen plattform enn de andre tilgjengelige plattformene som i tillegg er teknologisk overlegne og langt mer fremtidsrettet for de aller fleste.

Hadde TV2 stått utenfor RiksTV så hadde vi sluppet dette sølet og den tvilsomme gråsonen mellom det folk flest oppfatter som det statlige lisensfinansierte tilbudet (NRK med et eller annet allment distribusjonsnett, RiksTV per i dag) og det private reklamefinansierte tilbudet (alle andre, inklusive TV2)
    At Tv2 er involvert i bakkenettet er vel ikke noe verre enn "ANAL" digital som har gått til sengs med TVnorge og laget en HD kanal bare for CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter håpefullt på at tv-bransjen skal bli mer åpen og fleksibel. Men jeg tror ikke at det skjer på bakkenett, kabel eller parabol. Jeg tror at IP og PC-er og gadget-mennesker (som oss?) er stedet hvor begynnelsen på monopolenes fall vil skje.

Når jeg kan kjøpe serier til 20,- uten reklame og i bedre kvalitet enn det TVN vil gi meg på nett, så gjør det TVN ganske overflødig for meg. Jeg ser aldri på sport. Nyheter er greit, og da er kvaliteten på innholdet viktigere enn kvaliteten på presentasjonen.

Jeg ser ingen aktører som er uunnværlige i tv-markedet. Vil TV2 ikke selge sine tjenester til meg? Fint, jeg kan se på NRK. Vil Canal Digital ikke la meg se tv under fornuftige betingelser? Fint, jeg kan bruke bakkenett. Vil ingen av dem tilby meg tv med kvalitet og betingelser jeg kan leve med? Fint, jeg kan fylle livet med noe annet enn å se på tv, og heller snurre en film når behovet oppstår.

-k

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    At Tv2 er involvert i bakkenettet er vel ikke noe verre enn "ANAL" digital som har gått til sengs med TVnorge og laget en HD kanal bare for CD.
    I mine øyne er dette helt annerledes. Hadde TV2 gått til sengs med Viasat for å distribuere HD så hadde jeg blitt irritert da også selvfølgelig, men da hadde jeg tenkt "that's business" og godtatt det på lik linje med annen konkurranseorientert virksomhet.

Det som utgjør den store forskjellen her er at det er RiksTV som brukes til denne aktiviteten. Det vil si at det nærmest rettighetsmessige "statlige" tilbudet utnyttes for å gagne TV2s interesser i RiksTV-nettet i seg selv. Bare det å vite at noen av lisenspengene mine sannsynligvis går med på å bygge ut RiksTV gjør hele TV2s oppførsel forkastelig.

Men som sagt - hadde det samme skjedd med f.eks CD eller Viasat, eller en annen leverandør så hadde jeg sett på det som ordinær business.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne er dette helt annerledes. Hadde TV2 gått til sengs med Viasat for å distribuere HD så hadde jeg blitt irritert da også selvfølgelig, men da hadde jeg tenkt "that's business" og godtatt det på lik linje med annen konkurranseorientert virksomhet.

Det som utgjør den store forskjellen her er at det er RiksTV som brukes til denne aktiviteten. Det vil si at det nærmest rettighetsmessige "statlige" tilbudet utnyttes for å gagne TV2s interesser i RiksTV-nettet i seg selv. Bare det å vite at noen av lisenspengene mine sannsynligvis går med på å bygge ut RiksTV gjør hele TV2s oppførsel forkastelig.

Men som sagt - hadde det samme skjedd med f.eks CD eller Viasat, eller en annen leverandør så hadde jeg sett på det som ordinær business.
    Nemmelig ”marsboer” her betaler vi lisensavgift for å bygge opp bakkenettet.

Så skal TV2 ha enda mer betaling fra oss, for og distribuere kanalen over parabol og kabel, makan!

Skjønner godt at CD og Get trenerer dette, for det er bare rein pengeting fra TV2, håper at CD, Get og Viasat holder på sitt. Så får vi se hvor lenge bedriftene som betaler for annonser på TV2 aksepterer dette.

Her får vi kvalitetskanaler i HD fra BBC, Animal, Discovery, National, history, Silver, Voom, Eurosport, TVNorge i grunnpakken.

Jeg har ikke lyst på å betale mer per måned for og få en kommersiell kanal som NTV2 HD i pakken

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt store spørsmål, dette er vel mest til alle, er: Når skal de slutte å ta betalt for HD kanalene?

TV2 er vel gratis så vidt jeg vet. Fant ingen HD kanaler hos GET man ikke må betale ekstra for.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Når skal de slutte å ta betalt for HD kanalene? TV2 er vel gratis så vidt jeg vet.
    Vel, både Canal Digital og Get (samt alle de andre leverandørene, så vidt jeg har skjønt) har foreløpig sagt nei takk til TV2HD, fordi de synes TV2 krever for høy pris av dem. Så den er nok ikke "gratis", nei.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå mener jeg gratis for brukeren.

Alle kanaler utenom NRK betaler GET osv for.

Men er lei av at innholdsleverandøren tar betalt ekstra for det fra slutt brukeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Her får vi kvalitetskanaler i HD fra BBC, Animal, Discovery, National, history, Silver, Voom, Eurosport, TVNorge i grunnpakken.[/FONT
    Det kan sikkert diskuteres om Voom er en kvalitetskanal...

Leste på Teknofil at CD mente at TV2HD ikke rettferdiggjorde prisen fordi det bare var 30 timer HD pr uke, og at de skrøt av 1300 timer HD-sendinger på sine kanaler. Statistikk og tall kan alltid brukes til egen fordel, og her kommer en annen mulighet: Dersom man ser på antall seere så tror jeg kanskje TV2 med egenprodusert underholdning, fotball og serier har flere potensielle HD-seere enn alle nisjekanalene til CD? Det er tross alt snakk om noen av de mest populære programmene på TV2 som kommer i HD i høst (og så kan man selvfølgelig diskutere om Skal Vi Danse og Jakten på Kjærligheten er bedre kvalitetsmessig enn Voom....)

Når det gjelder sammenblanding og eierinteresser med RiksTV og TV2 så er jo dette noe ullent, og den avtalen kom mildt sagt noe overraskende. Men det faktum at CD og TV2 IKKE har fått til en avtale, er ren business, og det er jo en helt annen sak. Man kan gjerne synes at RiksTV er noe drit, men det har vel ingenting å gjøre med at TV2 og CD/Viasat/Get ikke har greid å lande en avtale.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leste på Teknofil at CD mente at TV2HD ikke rettferdiggjorde prisen fordi det bare var 30 timer HD pr uke, og at de skrøt av 1300 timer HD-sendinger på sine kanaler. Statistikk og tall kan alltid brukes til egen fordel, og her kommer en annen mulighet: Dersom man ser på antall seere så tror jeg kanskje TV2 med egenprodusert underholdning, fotball og serier har flere potensielle HD-seere enn alle nisjekanalene til CD? Det er tross alt snakk om noen av de mest populære programmene på TV2 som kommer i HD i høst (og så kan man selvfølgelig diskutere om Skal Vi Danse og Jakten på Kjærligheten er bedre kvalitetsmessig enn Voom....)

Når det gjelder sammenblanding og eierinteresser med RiksTV og TV2 så er jo dette noe ullent, og den avtalen kom mildt sagt noe overraskende. Men det faktum at CD og TV2 IKKE har fått til en avtale, er ren business, og det er jo en helt annen sak. Man kan gjerne synes at RiksTV er noe drit, men det har vel ingenting å gjøre med at TV2 og CD/Viasat/Get ikke har greid å lande en avtale.
    Jo, fordi problemene skyldes helt hinsides priskrav fra TV2, noe som i praksis bare er en måte å si at de ikke ønsker å ha kanalen på andre plattformer.
    Det er ikke business det de har holdt på med, det er rett og slett småsnuskete.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg syns 30 timer med HD innhold pr. uke er en veldig bra start tatt i betraktning at TV2 HD bare såvidt er kommet i gang.

Tipper at RiksTV får TV2 HD veldig billig og kanskje til og med helt uten ekstra kostnader. RiksTV får også høyst sannsynlig (som eneste distributør) NRK kanalene helt gratis.

Det kommer vel en egen TV abbonementspakke via RiksTV neste år hvor alle TV2 kanalene er inkludert. Det spørs om ikke TV2 benytter HD kanalen for å få selge egen TV2 abbonementspakke via andre distributører. Dette er selvfølgelig ren "business" og det er ikke uvanlig at et kommersielt aksjeselskap tenker "business" ;-)
    tu.no - – NTV bryter konsesjonen - Teknisk Ukeblad

TV2 klager også på urettferdig behandling pga. reklamereglene men det klages ikke på snart 19år med enerett på riksdekkende reklame tv. Det er vel det som på spøk kalles seddelpresse ;-)
    JonblOGG: Fjernsyn har vært "fryktelig billig"
    Dette er ren "business". Alle forsvarer sine egne interesser og det
    er rimelig normalt og slik det må være fra et kommersielt aksjeselskap.
    Hildrum: - TV 2 diskrimineres - Reklame - Kampanje.com

Ut året kan man se TV2 HD gratis i bakkenettet og det vil ikke koste mer enn kr. 699 for den billigste dekoderen. Dekoderen fungerer også på NRK og lokaltv. Den vil også fortsette å fungere på NRK og kan være et greit alternativ senere for billig TV i et ekstra rom.
    https://www.kw.rikstv.no/cw/pages/product____481.aspx

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •