TV2 starter HD sendinger fra 25 Juni - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Teksting borte på TV2 HD

Da TV2 introduserte HD forsvant tekstingen. Har en Sony w4000 og bruker Conax CAM. Ringte Riks-TV som kunne fortelle at dette var et kjent problem som det jobbes med.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    RiksTV er en nødløsning som aldri bør benyttes dersom Parabol eller kabel er et mulig alternativ. RiksTV leverer en gjennomgående dårligere tjeneste enn konkurrentene sine og har dessverre kun noe for seg dersom andre alternativer ikke er teknisk mulige.
    Helt enig ”marsboer”

Men det er et skritt i riktig retning. Fint at di som ikke har mulighet for ordentlig HD, får en liten smak på åssen det skal se ut

TV2 HD kommer vel på CD etter hvert, skal vel bare krangle litt om penger først tenker jeg. Uansett, med den kvaliteten jeg får på TV2 med min Pio LX5090, så trenger jeg i grunn ikke TV2 HD med det første :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.S
    Mulig jeg har missforstått dette, men er det kun riks tv brukere som har denne muligheten til å få tv2 hd på skjermene sine? Har selv canal digital hd pvr - å da er jeg stuck med "vanlig" tv2?
    Du kan få TV2 i HD via en PC. TV2 Sumo leverer web TV med opp til 6Mbit bitrate.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Du kan få TV2 i HD via en PC. TV2 Sumo leverer web TV med opp til 6Mbit bitrate.
    Jo da, men da må du ha en leverandør som sponser TV2 ellers får du bare 600 Kb/sec og det blir ræva. WebTV er uansett en drøm som lar seg vente på i maaange år ennå.

Parabol og kabel er det som gjelder per i dag.

PS. 6Mbit bitrate blir ikke noe særlig HD uansett.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Det er også en mulighet for at RiksTV blir tvunget til å slippe til en annen aktør i bakkenettet, som gjør at det kommer 2 tilbydere på bakkenettet. Da har plutselig ikke RiksTV særlig med plass allikevel.
    Virker som om det ikke blir noe problem allikevel: NTV får monopol på det digitale bakkenettet - VG Nett om Lyd og bilde

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Virker som om det ikke blir noe problem allikevel: NTV får monopol på det digitale bakkenettet - VG Nett om Lyd og bilde
    Nei, da blir det ikke noe problem. RiksTV får drive videre med priser og tilbud som passer dem selv best.

Staten passer på staten, som vanlig

PS. Monopolsituasjonen på kabelsiden er ikke noe bedre, Canal Digital eller Get eier nettene, så man har ikke noe valg og kundeservice blir deretter :-x

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For brukerne av det digitale bakkenettet hadde man vel måtte velge mellom et HD-tilbud eller konkurranse... Jeg skal ikke uttale meg om hva som er det viktigste. Det er sikkert delte meninger om det.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke uttale meg om hva som er det viktigste.
    Jasså, du tør ikke stikke fram hodet?.. ;-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, i utgangspunktet er konkurranse å foretrekke, uten tvil. Men spørsmålet er om det i dette tilfellet uansett bare ville blitt brukt av andre aktører til å gjøre RiksTV sitt tilbud dårligere, for nettopp å hindre konkurranse... Det kan være like bra for konkurransen at RiksTV kan stå frem som et reelt alternativ til CD, Viasat og Lyse. Og i så tilfelle må de nesten ha et HD-tilbud.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men spørsmålet er om det i dette tilfellet uansett bare ville blitt brukt av andre aktører til å gjøre RiksTV sitt tilbud dårligere, for nettopp å hindre konkurranse...
    Dette var dagens konspirasjonsteori..:-) Jeg synes det virker temmelig søkt, på grensa til tåpelig.. Det vil kreve store investeringer og store forpliktelser om en ny distributør skulle etablere seg i bakkenettet. Jeg tror neppe noen aktør ville ta på seg alt dette "kun" for å ødelegge for Riks-TV..:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først er inne på konspirasjonsteorier:
    Jeg tror også at dette ville blitt brukt til å sabotere for RiksTV. Jeg er sikker på at MTG (TV3/Viasat) ville søkt om å få bygge ut og så ville de trenert det så lenge som mulig, kommet med nye unnskyldninger hele tiden for at de ikke hadde startet utbyggingen, når det ikke gikk lenger ville de kastet kortene og levert tilbake konsesjonen. Kanskje ville RiksTV gå konkurs, om ikke det skjedde ville de i hvertfall ha tapt flere år og mange kunder som vil ha HD ville allerede ha valgt andre distribusjonsformer.

Uansett ville vi alle ha tapt på dette fordi en konkurrent i bakkenettet betyr dårligere HD-tilbud fra NRK og TV2, også på kabel og satelitt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Når vi først er inne på konspirasjonsteorier:
    Jeg tror også at dette ville blitt brukt til å sabotere for RiksTV. Jeg er sikker på at MTG (TV3/Viasat) ville søkt om å få bygge ut og så ville de trenert det så lenge som mulig, kommet med nye unnskyldninger hele tiden for at de ikke hadde startet utbyggingen, når det ikke gikk lenger ville de kastet kortene og levert tilbake konsesjonen. Kanskje ville RiksTV gå konkurs, om ikke det skjedde ville de i hvertfall ha tapt flere år og mange kunder som vil ha HD ville allerede ha valgt andre distribusjonsformer.

Uansett ville vi alle ha tapt på dette fordi en konkurrent i bakkenettet betyr dårligere HD-tilbud fra NRK og TV2, også på kabel og satelitt.
    Kunder som vil ha HD, bedre kanalutbud eller rett og slett billigere pris velger vel uansett andre distribusjonsformer.

RiksTV er kun en løsning for de som ikke har annen mulighet, eller de som ikke bryr seg noe særlig om TV og kanalutbud.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det vil kreve store investeringer og store forpliktelser om en ny distributør skulle etablere seg i bakkenettet. Jeg tror neppe noen aktør ville ta på seg alt dette "kun" for å ødelegge for Riks-TV..:-)
    Kanskje ikke "kun" derfor, men det blir en fin "bonus"...

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regjeringen gir også selskapet kapasiteten i kanalpakke 4 og 5. Dermed er det duket for mer HD / noen flere kanaler.

Det virker i tillegg som om Lokal-TV stasjonene nå legges ned en etter en. Dermed kan det tenkes at det frigjøres litt kapasitet her også....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mens vi er i gang, legg ned frikanalen, makan til tullete bruk av den begrensede kapasiteten har ikke jeg sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scandi
    Og mens vi er i gang, legg ned frikanalen, makan til tullete bruk av den begrensede kapasiteten har ikke jeg sett.
    Kan jo ikke det. Hvor skal Trond Giske plassere den politiske reklamen da?

Jeg har RiksTV i dag pga. at det er eneste mulighet der jeg bor. Sånn sett er det jo bra (for meg i alle fall) at RiksTV for bedre kapasitet til å sende i HD og øke bitraten på de andre kanalene. Helst ville jeg hatt en annen distributør med mange flere HD kanaler.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dem som liker Tour De France, så håper jeg at TV2 sender det i HD.

Jeg har sett litt på det i dag, byttet frem og tilbake mellom Eurosport HD og TV2 SD, her ser man virkelig forskjell, spesielt oversikts og landskapsbildene blir jo helt fantastiske i HD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tour de France går i HD på TV2 her i hvert fall.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det reklameres veldig for TV2 HD under Tour de France. Godt HD sendinger kommer.

Men hvordan kan RiksTV rettferdig gjøre utsagnet at man får bedre "Lyd og Bilde" med HD. Selvfølgelig blir bildet bedre, men hvordan forsvarer de Lyd delen?

Dolby Digital kan man jo få hvis stasjonen tilbyr dette. Men er det dette TV2 kommer med for første gang?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg ser det reklameres veldig for TV2 HD under Tour de France. Godt HD sendinger kommer.

Men hvordan kan RiksTV rettferdig gjøre utsagnet at man får bedre "Lyd og Bilde" med HD. Selvfølgelig blir bildet bedre, men hvordan forsvarer de Lyd delen?

Dolby Digital kan man jo få hvis stasjonen tilbyr dette. Men er det dette TV2 kommer med for første gang?
    Tviler på det, de må satse på bilde, siden der er begrenset båndbredde. På kabel og parabol derimot, der er det nærmest ubegrensa muligheter.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •