TV2 starter HD sendinger fra 25 Juni - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Argh! Har selv en Humax dekoder som TV2 HD bare hakker på. Fikk beskjed av rikstv at jeg skulle ta ut antenne kabelen i 2 minutter for så å sette den i igjen. Det skulle være en midlertidig løsning. Yeah right. Hjalp jo ingen ting og skjønner ikke hva det skulle være godt for.

Kjipt! Rikstv har så mye problemer at jeg blir kvalm.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTV er en nødløsning som aldri bør benyttes dersom Parabol eller kabel er et mulig alternativ. RiksTV leverer en gjennomgående dårligere tjeneste enn konkurrentene sine og har dessverre kun noe for seg dersom andre alternativer ikke er teknisk mulige.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD og HUMAX=trøbbel

Sitat Opprinnelig postet av nero78
    Argh! Har selv en Humax dekoder som TV2 HD bare hakker på. Fikk beskjed av rikstv at jeg skulle ta ut antenne kabelen i 2 minutter for så å sette den i igjen. Det skulle være en midlertidig løsning. Yeah right. Hjalp jo ingen ting og skjønner ikke hva det skulle være godt for.

Tiltredes...
    Har vert i kontakt med "klagemuren" hos RiksTV, og de påstår at:
    1. Systemet er testet ur før igangsetting og
    2. Problemet med HUMAX er kjent.

Måtte jo gjennom samme prosedyren som nero78 beskriver, pluss ta ut strømledningen... uten at det hjalp det minste.

Ser at det har blitt dårligere bilde på TV2 Nyhetskanalen også, så jeg vil ha tilbake bra bilder på Zebra og Nyheter i bytte med HD-signalene på TV2.

...aaarrrghhhh.. skal ta en titt på Viasats tilbud....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AsleP
    Tiltredes...

Måtte jo gjennom samme prosedyren som nero78 beskriver, pluss ta ut strømledningen... uten at det hjalp det minste.

Ser at det har blitt dårligere bilde på TV2 Nyhetskanalen også, så jeg vil ha tilbake bra bilder på Zebra og Nyheter i bytte med HD-signalene på TV2.

Systemet er hvertfall IKKE testet ut når dette skjer. Virker som rikstv bare sier noe tull slik at folk tror de jobber med saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Ingen god ide å justere ned HD bitraten for da vil det jo ikke bli særlig mye HD lengre.
    Det er ikke bare bitraten som avgjør om det blir HD, men som det hjelper. Bildene fra "grensen" viste tydelige tegn på at det manglet bitrate når det ble påkrevet. Slike programmer er dog nok kanskje noe av det snilleste man kan forvente blir sent, foruten studio og snakkende hoder. Hva som skjer når det sendes fotball i HD blir spennende å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AsleP
    Tiltredes...

viasat hjelper ikke så mye dem har vell ikke Zebra og tv2 Nyhetskanalen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    viasat hjelper ikke så mye dem har vell ikke Zebra og tv2 Nyhetskanalen
    De har ikke Zebra, men TV2 Nyhetskanalen har de.

Newcomer K.S sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har missforstått dette, men er det kun riks tv brukere som har denne muligheten til å få tv2 hd på skjermene sine? Har selv canal digital hd pvr - å da er jeg stuck med "vanlig" tv2?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn så lenge så er du det ja.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at siden HD-ballen nå først har begynt å rulle for TV2 så vil nok både kabel og parabolbrukere få se TV2 HD-rimelig snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg gleder meg mer til f.eks. TV3 HD e.l. enn TV2 HD. Uansett HD eller ikke så er ikke "Allsang på Grensen" noe jeg ville sett på... Criminal Minds har de vel tenkt å sende i HD, så det er jo noe. Men generelt ser jeg mer på TV3 enn TV2 og en kanal som TV3 HD ville vært mer kjærkomment for min del.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Må innrømme at jeg gleder meg mer til f.eks. TV3 HD e.l. enn TV2 HD. Uansett HD eller ikke så er ikke "Allsang på Grensen" noe jeg ville sett på... Criminal Minds har de vel tenkt å sende i HD, så det er jo noe. Men generelt ser jeg mer på TV3 enn TV2 og en kanal som TV3 HD ville vært mer kjærkomment for min del.
    TV3 har jo i tillegg elendig SD-kvalitet også, samt at de utrolig nok sender så godt som alt i 4:3 enda. Er det noe TV3 trenger så er det et utrolig løft på bildesiden, og da er vel TV3 HD plassen å starte.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV3 skal vel være på plass i løpet av høsten tror jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen god ide å justere ned HD bitraten for da vil det jo ikke bli særlig mye HD lengre.
    Ikke for å krangle eller noe, men så vidt jeg vet så defineres HD som 720 linjers oppløsning eller mer. Bitraten/kvaliteten på bildet er ikke med i definisjonen. Men er jo enig i at HD må ha høy bitrate for at det skal være noen vits å sende i HD.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Ikke for å krangle eller noe, men så vidt jeg vet så defineres HD som 720 linjers oppløsning eller mer. Bitraten/kvaliteten på bildet er ikke med i definisjonen. Men er jo enig i at HD må ha høy bitrate for at det skal være noen vits å sende i HD.
    Joda jeg er enig jeg at 720linjer og mer er HD men det behøver nødvendigvis ikke gi bra kvalitet dersom videoen er for hardt komprimmert. Blir det for liten bitrate så er det ikke plass til å sende høyfrekvensdelen av bildet som inneholder detaljene. Dvs. detaljene forsvinner. MPEG4 har også funksjoner for å "blurre" bildet i stedet for å gi mosaikk/blokking slik det ofte blir med MPEG2 når høyfrekvensdelen ikke sendes. Et "blurret" bilde med mindre detaljer er mer behagelig å se på enn et bilde med mosaikk/blokker.

Men alt for lave bitrate så kan bildene godt se dårligere ut
    enn gode SD bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda jeg er enig jeg at 720linjer og mer er HD men det behøver nødvendigvis ikke gi bra kvalitet dersom videoen er for hardt komprimmert. Blir det for liten bitrate så er det ikke plass til å sende høyfrekvensdelen av bildet som inneholder detaljene. Dvs. detaljene forsvinner. MPEG4 har også funksjoner for å "blurre" bildet i stedet for å gi mosaikk/blokking slik det ofte blir med MPEG2 når høyfrekvensdelen ikke sendes. Et "blurret" bilde med mindre detaljer er mer behagelig å se på enn et bilde med mosaikk/blokker.

Men alt for lave bitrate så kan bildene godt se dårligere ut
    enn gode SD bilder.
    Vi er egentlig helt enige. Det er ikke alltid høyere oppløsning gir bedre bilde, komprimeringsgrad har også mye å si.

Som en liten parallell. Jeg har noen Blu-ray filmer som ser ut som DVD-filmer, så har jeg noen DVD-filmer der bildekvaliteten er ekstremt god, og rakst kunne forveksles med en Blu-ray film.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett om HD i rikstv ikke er optimalt før det blir mer kapasitet i nettet er det et steg i rett rettning og SD sendingene ser mye bedre ut enn de gjorde. Håper vi får inn Tv Norge HD inn i Riks tv også snart.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men litt bedre bilde er det jo. måtte sjekk ut allsang på grensen som er opptak i HD fra tv2.
    Bildet er bra men lyden er ikke i synk med bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nero78

Dersom du tar ut antennekabelen og setter den inn igjen mens du står på TV 2 fungerer det. Du trenger ikke vente to minutter eller ta strømmen. Når du zapper til en annen kanal og tilbake igjen til TV 2 må du gjenta prosedyren. Fungerer det likevel ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Råd som virket!

Sitat Opprinnelig postet av TV-Tarzan
    Dersom du tar ut antennekabelen og setter den inn igjen mens du står på TV 2 fungerer det. Du trenger ikke vente to minutter eller ta strømmen. Når du zapper til en annen kanal og tilbake igjen til TV 2 må du gjenta prosedyren. Fungerer det likevel ikke?
    Har drevet litt prøver&forsøk nå, og har kommet til at de "rådene" som RiksTV kom med ikke virker.

Derimot ser det ut til å fungere med TV-Tarzan's oppskrift; såvidt ut/inn med annekabelen så kommer levende bilder nesten med det samme.

Hva gjør RiksTV med HUMAX-eierne som ikke leser dette forumet, tro?
    Lut og kaldt vann?

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •