TV2 starter HD sendinger fra 25 Juni - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 223
    Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Viasat har TV2HD.....
    Ja veit jo det, men ikke CD...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Tikket akkurat inn sms fra CD at nå er TV2 HD på plass!!:-D

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Tikket akkurat inn sms fra CD at nå er TV2 HD på plass!!:-D
    Mens kabelkundene må som vanlig vente, virker det som... :roll:

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Jasså, du vet det ja? Hvorfor spør du etter satellitt generelt da? Og ikke CD spesielt?..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 HD blir å finne i tv-basispakken fra 1. mai hos ALTIBOX.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaaland
    TV2 HD blir å finne i tv-basispakken fra 1. mai hos ALTIBOX.
    Hrmpf. Nå begynner det å bli på tide at Get får ut fingeren, synes jeg. Det blir litt trist om TV2 HD ikke er tilgjengelig til fotball-VM starter om seks uker

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting i gjerdet for TV2 HD hos Get i følge Get-folket. Snakket med de sist om det den 22. Men de har noen uker igjen å fikse det på før VM.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Ingenting i gjerdet for TV2 HD hos Get i følge Get-folket. Snakket med de sist om det den 22.
    Jeg mailet nylig kundeservice og fikk et sånt generelt vissvass-svar ("vi er i en forhandlingsfase" osv.). Kunne den du snakket med gi noe mer konkret svar?

Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Men de har noen uker igjen å fikse det på før VM.
    Håper virkelig de får det til. Jeg regner jo for å vidt med at Get ønsker å kunne tilby hele fotball-VM i HD, men det er vel en viss fare for at TV2 også skjønner dette, og at de skrur opp prisen og håper Get blir desperate nok.

Vel, vel. Halvparten av kampene sendes i HD på SVTHD. Kombinert med Viasat Sport HD får man så vidt jeg kan se 39 av 48 gruppespillskamper i HD. Svenskene har ikke fordelt sluttspillkampene ennå, men Viasat Sport HD sender i hvert fall halvparten av åttendels-, kvart-, og semifinalene, samt både finalen og bronsefinalen. SVTHD skal også sende halvparten, men det vil nok bli noe overlapp med Viasat. La oss gjette at SVTHD sender tre sluttspillkamper som Viasat ikke sender. Da blir det altså mulig å se 51 av totalt 64 kamper i HD på Get, selv uten tilgang til TV2HD.

Jeg har vurdert å skaffe meg rikstv-dekoder og hekte opp en antenne under fotball-vm, men dekoder (eller CAM til TVen) pluss månedsabonnement kommer fort på 1500,- og jeg tror ikke jeg gidder å bruke så mye bare for å se de siste 13 kampene i HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om GET skulle få fingen ut å få TV2HD til fotball VM så må du jo betale 99 i måneden for HD boksen deres.

Jeg er så ufattelig glad at sameiet jeg er i skal over til Lyse som ikke tar ekstra betalt for HD boksen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marvik
    Selv om GET skulle få fingen ut å få TV2HD til fotball VM så må du jo betale 99 i måneden for HD boksen deres.
    Nei, det må jeg ikke.

Jeg har allerede en HD-dekoder, så jeg må ikke ut med noen ekstra kronasjer til en ny boks den dagen Get får tilgang til TV2HD. Hadde jeg ikke hatt HD-boks, så ville jeg ikke vært særlig interessert i TV2HD, heller, så jeg skjønner ikke helt poenget med kommentaren din.

Sitat Opprinnelig postet av Marvik
    Jeg er så ufattelig glad at sameiet jeg er i skal over til Lyse som ikke tar ekstra betalt for HD boksen.
    HD-dekoder er inkludert i grunnabonnementet i borettslaget der jeg bor.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nei, det må jeg ikke.

Jeg har allerede en HD-dekoder, så jeg må ikke ut med noen ekstra kronasjer til en ny boks den dagen Get får tilgang til TV2HD. Hadde jeg ikke hatt HD-boks, så ville jeg ikke vært særlig interessert i TV2HD, heller, så jeg skjønner ikke helt poenget med kommentaren din.
    .
    Jeg skjønner kommentaren hans helt fint jeg. Det er utrolig irriterende å måtte betale leie for en dekoder. Samme om man har elle skal ha. Og selv om du betaler over husleien så betaler du for leie av dekoderen.

Hvis du regner sammen 99,- i måneden i den tiden du har GET, så blir det veldig mange tusen ekstra man kunne ha spart. Det er ikke mange hundre kronene GET betaler for de boksene. Så dette er ren ekstra inntekt for dem. Greit man slipper å kjøpe ny boks når den gamle ryker. Men med Norsk garanti, så ville man uansett spart flere tusen kroner.

Synd GET ikke har en gratis HD dekoder, og de som ønsker kunne betalt for PVR, slik det var før HD boksene kom.

Men får håpe de snart kommer med CAM løsning, så slipper man boksen, men det gjør de nok aldri, da de vil tape mye inntekter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg skjønner kommentaren hans helt fint jeg. Det er utrolig irriterende å måtte betale leie for en dekoder. Samme om man har elle skal ha.
    Kommentaren var av typen "Get suger, jeg har Lyse, de er mye kulere", og jeg synes bare ikke det er særlig hjelpsomt.

Og selv om du betaler over husleien så betaler du for leie av dekoderen.
    Selvfølgelig betaler jeg for leie av dekoderen selv om det er over husleien. Borettslaget betaler 149,- pr. leilighet pr. måned for dekoder og Digital Start, pluss 2 valgfrie SD-kanaler eller 1 valgfri HD-kanal (fra Gets HD-pakke) pluss Eurosport HD. Kortavgift (normalt 498,-/år) er inkludert i prisen.

Hvis du regner sammen 99,- i måneden i den tiden du har GET, så blir det veldig mange tusen ekstra man kunne ha spart.
    Jeg liker heller ikke praksisen med utleie av dekoder. Dvs. det er for så vidt et greit alternativ for folk flest, men det burde være mulig å kjøpe egen dekoder og bare få programkort fra Get.

Men, jeg kan godt forstå, fra et teknisk perspektiv, at det er veldig praktisk for Get å ha en så homogen dekoderpark som mulig. Det forenkler i hvert fall jobben til support veldig. De kunne selvfølgelig bare ha sagt at de kun støtter deres egne dekodere, men i praksis vil det bare føre til at kunder som kjøper egne dekodere blir sure på Get når de ikke får dem til å virke.

En annen fordel med utleie er at de kan bytte system akkurat når de føler for det. La oss si de får lyst til å kaste ut alle analoge og digitale kanaler fullstendig og bruke hele kabelen til internett, og så gå over til å levere ren IPTV-løsning. Da er det ganske greit å slippe å måtte ta hensyn til at mange kunder har lagt ut tusenvis av kroner på egne dekodere som nå vil bli ubrukelige.

Det er ikke mange hundre kronene GET betaler for de boksene. Så dette er ren ekstra inntekt for dem. Greit man slipper å kjøpe ny boks når den gamle ryker. Men med Norsk garanti, så ville man uansett spart flere tusen kroner.
    Nåja. De har jo hatt dekoderene en stund nå, og jeg blir ikke overrasket om HD-dekoderene kostet opp mot et par tusen kroner ved lansering. At de er billigere i dag er nok opplagt. Men, de er nok uansett nedbetalt i løpet av et par år, så Get tjener nok ganske godt på utleie i løpet av dekoderens levetid, ja.

Synd GET ikke har en gratis HD dekoder, og de som ønsker kunne betalt for PVR, slik det var før HD boksene kom.
    Gratis? Get har aldri tilbudt noen gratis dekoder så vidt jeg kan huske. Jeg husker ikke i farta hva de tok for Motorola-dekoderen, eller den analoge de brukte før den tid, men jeg mener bestemt man måtte betale dekoderleie også på disse.

Det at dekoderleie er bakt inn i prisen på start-pakka er ikke det samme som at dekoderen er gratis. Akkurat som at dekoderleie ikke er gratis når den er bakt inn i husleia.

Alle dekodere koster 49,- ekstra hvis du skal ha mer enn en dekoder, så det bør være et ganske klart hint om at 49,- av prisen på startpakken går til å dekke dekoderleie.

Men får håpe de snart kommer med CAM løsning, så slipper man boksen, men det gjør de nok aldri, da de vil tape mye inntekter.
    Jeg holder ikke pusten, nei.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg mailet nylig kundeservice og fikk et sånt generelt vissvass-svar ("vi er i en forhandlingsfase" osv.). Kunne den du snakket med gi noe mer konkret svar?
    Han var ikke positiv for å si det sånn. Men man får håpe i det lengste.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha TV2 HD på CD kabel nå!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 har vel plikt i henhold til konsesjon å være riksdekkende?
    Kan de da selektivt selge HD signaler til stive priser?
    Jeg synes TV2 stinker lang vei med den måten de forvalter HD signalene sine!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    TV2 er riksdekkende på lik linje med de andre kommersielle kanalene men TV2 er "must carry" i kabelnett. Dette gjør at kabeloperatørene får sende TV2 til langt under markedspris( 50-øre måneden i følge kampanje.com). Hadde ikke TV2 vært "must carry" så kunne de antagelig oppnådd markedspris for lenge siden men "must carry" fordelen er nok veldig gunstig spesielt dersom det kan kreves markedspris i tillegg. Derfor har kulturdepartementet lyst ut en ny type konsesjon der TV2 fortsatt vil være "must carry" men kabeloperatørene (og kundene?) pålegges å betale en høyere pris . Om det blir noen slik avtale er det ingen som vet men det ville vel være litt overraskende om det ikke blir noe av dette i en eller annen form.

Konsejonen TV2 hadde gjaldt analogt bakkenett fram til 31.1.2009. Den har nå opphørt men "must carry" av TV2 (SD) er antagelig forlenget mens kulturdepartementet forhandler ny "TV2" avtale. Før TV2 og kulturdepartementet er blitt enige skjer det nok fint lite. Til det står det alt for mye penger på spill. TV2 vil naturligvis forsøke å få mest mulig i betaling på samme måte som kabeloperatørene ønsker å betale mist mulig. Kabeloperatørene vil sannsynligvis avvente kulturdepartementets avgjørelse før de forhandler avtaler.
    TV 2-avtale drøyer for Huitfeldt - Medier - Kampanje.com

Parabolselskapene er ikke rammet av "must carry" og må betale markedspris. Begge parabol operatørene sender TV2 HD.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Must-carry eller ikke.

Det er fullstending idiotisk at vi må betale for kanaler som livnærer seg med reklame. Blir mer og mer irritert over hvor mye TV2 greier å presse inn.

Sist jeg sjekket så var pauseprogrammet i en fotballkamp på ca 1.5 minutt, og de greide så vitt å bli ferdig med reklamen før dommeren satte igang kampen igjen.

Det samme gjør de hver søndag, kaller halve programmet før tippekampen for opplading til kampen, mens de som oftest nesten prater mer om den kommende kampen i første halvtime, og tar slutten av de andre kampene i den andre.

Synd at de gamle reklameregelene ikke gjelder enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg sjekket så var pauseprogrammet i en fotballkamp på ca 1.5 minutt, og de greide så vitt å bli ferdig med reklamen før dommeren satte igang kampen igjen.
    Ja, der er de helt rå. Jeg tok opp EM for to år siden, og da la jeg merke til at pauseinnslaget, som skal være på 15 minutter i følge programmet, faktisk varte under minuttet i noen kamper. De hadde også "før kampen" og "etter kampen" som skulle vare 20 minutter hver. Når reklamen var tatt bort, så stod jeg stort sett igjen med litt i overkant av 8 minutter på hvert av programmene. Og i programmene fikk du gjerne 3-4 egenreklamer (konkurranser, følg med på websiden vår, stem på dagens beste mål, forhåndsreklame for EM-Kveld og morgendagens kamper osv.), samt at vignettene gjerne varte i 30 sekunder eller så.

Jeg er spent på hvor mye reklame de klarer å dytte inn under årets VM.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    ca 90 % av Norges befolkning kan ta inn TV2 i HD via Riks Tv...hva er det du bråker for? Det koster såklart, men ikke allverden...Hvor mange % som kan ta den inn via parabol på 2 platformer=CD&Viasat aner jeg ikke....
    Så da er det opp til de enkelte kabelnett å komme fram til en avtale TV2 og de kan leve med..
    Sånn er verden og det er TV2 selv som har bestemt at de skal sende ut signaler i HD, og det er deres kostnad....og gjennom RiksTv så har TV2 kun en kanal som heter TV2 HD. På parabol er det to: en vanlig i SD og en i HD.
    Det er jo GET og CDkabel som evt. koster deg penger hvis du skal ha HD signalet fra TV2 på din kabel...men dette kan du unngå hvis du har en flatskjerm med innebygget digital tuner som kan ta inn det norske digitale bakkenettet pluss en innendørs antenne....hvis du ikke bor veldig vanskelig til...og da har du sannsynligvis ikke kabel....
    Og selv om vi er vokst opp med en riksdekkende "gratis" TV kanal så er jo verden slik at TV2s inntekter ikke bare kommer fra reklame, men både du og jeg betaler jo for å se på TV2....eller andre reklamefinansierte kanaler...og alt dette koster jo penger...uten penger ingen Tv kanal...uten en TV kanal som har råd til å betale for å vise "verdens største sport"...da hadde det vært trist...eller hva?
    Og ikke tro at det er mindre reklame i andre land.....there is no such thing as a free lunch!
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    ...hva er det du bråker for?
    Bråker?:???:

Som forbruker har jeg vel rett til å uttale meg om noe jeg finner urimelig?

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •