TV2 starter HD sendinger fra 25 Juni - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    RiksTV får også høyst sannsynlig (som eneste distributør) NRK kanalene helt gratis.
    Her må jeg arrestere deg. Hvorfor tror du at Get, CD, etc. skal betale for NRK kanalene? NRK er 100% finansiert av lisensen som alle kabel og parabolkunder er pålagt å betale. Vennligst forklar hvordan NRK da skal kunne kreve penger fra kabel og satelittselskaper for å videreformidle NRKs kanaler til norske kunder.

Ellers er jeg enig med deg i at dette kun er snakk om posisjonering fra TV2s side.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Her må jeg arrestere deg. Hvorfor tror du at Get, CD, etc. skal betale for NRK kanalene? NRK er 100% finansiert av lisensen som alle kabel og parabolkunder er pålagt å betale. Vennligst forklar hvordan NRK da skal kunne kreve penger fra kabel og satelittselskaper for å videreformidle NRKs kanaler til norske kunder.

Ellers er jeg enig med deg i at dette kun er snakk om posisjonering fra TV2s side.
    Det var kanskje litt feil formulert. Det jeg mente er at andre distributører må dekke alle kostnader selv med å sende NRK mens RiksTV sannsynligvis slipper dette siden RiksTV ikke foretar en videredistribusjon av NRK. Siden NRK er egen operatør i bakkenettet på lik linje med RiksTV så kan det jo ikke være RiksTV som betaler for usendelsen og kapasiteten til NRK i nettet. Ergo får RiksTV NRK i sine pakker uten kostnad.

Viasat og CD , kabelnett og IPTV nett må mest sannsynligvis betale transmisjonskostnadene selv (dvs. kundene må betale).

Det er ikke lov å distribuere NRK og TV2 i kabelnett uten å betale vederlag.
    Norwaco administrerer denne ordningen. Det gjelder også TV2 ut året. Dvs. kabelnett må betale vederlag for å distribuere kanalene med formidlingsplikt.
    TV-distribusjon / Forsiden - Norwaco
    vederlagsplikt TV2 / Nyheter / Om Norwaco / Forsiden - Norwaco
    Fellesavtale / TV-distribusjon / Forsiden - Norwaco

Derfor blir NRK langt fra gratis for de fleste distributørene.

Såvidt jeg har forstått det så kan alltid TV kanaler kreve betaling for videredistribusjon uavhengig av om kanalen er lisensfinansiert eller ikke.

Om det er rett eller galt skal jeg ikke påstå men jeg mener det beskriver situasjonen. Om du har annen info så er det interresant.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Mitt store spørsmål, dette er vel mest til alle, er: Når skal de slutte å ta betalt for HD kanalene?

TV2 er vel gratis så vidt jeg vet. Fant ingen HD kanaler hos GET man ikke må betale ekstra for.
    Hos Canal Digital kabel er HD kanalene en del av grunnpakken :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hos Canal Digital kabel er HD kanalene en del av grunnpakken :-D
    Sier du det?

Skal sjekke med styret i borettslaget om de vurderer bytte fra GET.
    Nå betaler jeg så mange tusen i året til GET at jeg ikke gidder å sitte å se på at vi som kunder blir flådd på denne måten.
    Ikke bare skal vi beta teste nytt utstyr, men også stenges ute fra produkter som vi kan se på med vårt dyrkjøpte utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Sier du det?

Nå betaler jeg så mange tusen i året til GET at jeg ikke gidder å sitte å se på at vi som kunder blir flådd på denne måten.
    Ikke bare skal vi beta teste nytt utstyr, men også stenges ute fra produkter som vi kan se på med vårt dyrkjøpte utstyr.
    Da får du jo også glede av å bruke CD's suverene HD-dekoder som du kan lese glødende innlegg om i en egen tråd her på forumet, eller her: - Canal Digital sperrer HD-kanaler - DinSide Bolig :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det?

Skal vedde på at et evt bytte tar såpass lang tid at Get har HD-kanaler i standardpakken til da... Og så sparer man seg kranglingen med de ignorante i borettslaget "Hva?! Må vi ha ny dekoder igjen?" "HD?? Det driter vel jeg i!".

Men er det ikke sånn det pleier å være med ny teknologi? Det koster mye i starten hvor det bare er de spesielt interesserte som har kunnskap og betalingsvilje, men etterhvert så blir den nye teknologien det vanlige, og "billige".
    Håper og tror at de største kanalene etterhvert blir tilgjengelige i HD hos alle distributører. De må bare posisjonere seg, kapre kunder, være eksklusive, skape behov, og krangle seg ferdig først...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis har dere bindingstid. Get tegner vanligvis avtaler for 3 eller 5 år av gangen.

Har dere ikke noen fellesavtale på digital-TV? I så fall er det mulig dere nærmer dere slutten på bindingstiden. Tror ikke Get har fornyet noen analoge fellesavtaler på to-tre år.

Ikke bare skal vi beta teste nytt utstyr,
    Jeg skal ikke påstå at Gets dekodere er spesielt gode. Jeg synes ærlig talt de er dritdårlige. Men, det paradoksale er at alle andre leverandørers utstyr er mye, mye dårligere enn Get sitt. Både SD PVRen og HD PVRen til Get har vunnet tester der de har blitt sammenlignet med utstyr fra andre kabel-, satellitt- og IP-TV-leverandører.

men også stenges ute fra produkter som vi kan se på med vårt dyrkjøpte utstyr.
    "Stenges ute fra"?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er fryktelig mange i denne tråden som mener RiksTV er bortkasta om man har mulighet til å ha parabol eller kabeltv. Slik jeg ser det er det vel CD som har det beste kanaltilbudet...men så kom jeg over dette:

- Canal Digital sperrer HD-kanaler - DinSide Bolig

Leser man kommentarene under der viser det seg at det ikke bare er dans på roser å være CD kunde heller.

Jeg er værtfall fornøyd med min Grundig PVR dekoder fra Riks-tv. Vi har også mulighet for CAM og dermed 3.parts tunere!!

I REST MY CASE!!! Riks-tv er ikke så ille i forhold til problemene med CD!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Ser det er fryktelig mange i denne tråden som mener RiksTV er bortkasta om man har mulighet til å ha parabol eller kabeltv. Slik jeg ser det er det vel CD som har det beste kanaltilbudet...men så kom jeg over dette:

- Canal Digital sperrer HD-kanaler - DinSide Bolig

Leser man kommentarene under der viser det seg at det ikke bare er dans på roser å være CD kunde heller.

Jeg er værtfall fornøyd med min Grundig PVR dekoder fra Riks-tv. Vi har også mulighet for CAM og dermed 3.parts tunere!!

I REST MY CASE!!! Riks-tv er ikke så ille i forhold til problemene med CD!!
    Det ryktes også at CD kommer til å tilby CAM'er for IDTV i løpet av året (slik allerede RiksTV gjør).

Noen rykter har gått ut på at de vil bli tilbudt fra Tirsdag, dvs. 1 september men jeg tror man skal ta slike rykter med en klype salt siden det enda ikke står noe på CD WEB eller i kundenytt. I øyeblikket er vel heller ingen HD kanaler "pairet" såvidt jeg har klart å lest meg til men det er vel kun smartkort beregnet for "pairing" dekodere som oppdateres for HD kanalene. (disse HD kanalene får man heller ikke sett på RiksTV).

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det ryktes også at CD kommer til å tilby CAM'er for IDTV i løpet av året (slik allerede RiksTV gjør).

Noen rykter har gått ut på at de vil bli tilbudt fra Tirsdag, dvs. 1 september men jeg tror man skal ta slike rykter med en klype salt siden det enda ikke står noe på CD WEB eller i kundenytt. I øyeblikket er vel heller ingen HD kanaler "pairet" såvidt jeg har klart å lest meg til men det er vel kun smartkort beregnet for "pairing" dekodere som oppdateres for HD kanalene. (disse HD kanalene får man heller ikke sett på RiksTV).
    Har gått rykter om ny SW oppgradering til PVR dekoderen på kabeltuneren i mange mange mange måneder også...men jeg tror ikke på rykter før det er bekreftet. Og når det er bekreftet går det som regel mange måneder på overtid før det kommer noe også.

Greit nok at du ikke får sett HD kanalene hos rikstv, men det er jo noe man vet på forhånd. Du betaler heller ikke for disse.

Men skal jeg ha CD feks, og lyst til å bruke en 3.parts tuner så forventer jeg jo å få samme tilbud som de andre. Kan jo forstå at dem ønsker å kun godkjenne egne tunere, men da forventer jeg faktisk at disse fungerer også!!

Er fornøyd med Rikstv jeg da... Fornøyd med PVR tuneren min. Og fornøyd med TV2 HD! Snart kommer det nok Tvnorge HD og noen flere HD kanaler til rikstv også. Som nevnt før i tråden frigjøres det kapasitet framover ved at det analoge nettet slukkes og noen kanaler fjernes!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den konklusjonen er ikke RiksTV enig i: RiksTV - RiksTV viser mer HD

Dette diskuteres for øvrig i denne tråden: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...d-sending.html

EDIT: ... og denne: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-bredband.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Den konklusjonen er ikke RiksTV enig i: RiksTV - RiksTV viser mer HD

Dette diskuteres for øvrig i denne tråden: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...d-sending.html

EDIT: ... og denne: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-bredband.html
    Man kan slet ikke slutte, som Rolle gør. ops:

Det kræver mindst, at man forstår, hvad der skal ske og nøjagtigt udregner konsekevenserne heraf.

Så ville man opdage, at NRK og RiksTV har en meget stor uudnyttet kapacitet i bakkenettet.

Der anvendes nu blot 66 Mbit/sek i bakkenettet, men bakkenettet har - udover frekvenserne til det omtalte mobile bredbånd - en mulig kapacitet på mellem 240 og 270 Mbit/sek dvs. omkring 4 gange den nu brugte kapacitet. Med udbygningen af mux4 og mux 5 i 2010 vil der blive 110 Mbit/sek kapacitet i bakkenettet, men det vil kun være under 50% af den mulig kapacitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopi fra :RiksTV - RiksTV viser mer HD

- RiksTV viser allerede – som eneste norske distributør – TV 2 i HD. I hele juli måned gikk Tour de France i HD-kvalitet. Nå vises både fotball, serier, filmer og de store, populære norske produksjonene i HD-kvalitet gjennom RiksTV, sier Espen Thorsby. Dette gjør RiksTV til Norges største leverandør av HD-TV.

En HD kanal og er da "Norges største levrandør av HD-TV"??

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Dette gjør RiksTV til Norges største leverandør av HD-TV.

En HD kanal og er da "Norges største levrandør av HD-TV"??
    De vil nok dekke seg bak "norskprodusert innhold". Det blir jo et definisjonsspørsmål.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    De vil nok dekke seg bak "norskprodusert innhold". Det blir jo et definisjonsspørsmål.
    Ja, det blir det.

Hva gjelder Tour De France, så fikk vi jo det på Eurosport HD, på samme kanal fikk vi VM i friidrett og EM damefotball.

Når det kommer til bitrate og dermed bildekvalitet på HD, så tror jeg CD slår TV2 med hestelengder, så er det bare.

Forresten, hvem eier TVNorge, som sender mye serier og filmer i topp HD kvalitet?

PS. En ting skal TV2 ha, deres sendinger i SD er av ypperste kvalitet.
    Det samme gjelder NRK, SVT, TV4 og BBC, topp kvalitet på SD.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...
    Forresten, hvem eier TVNorge, som sender mye serier og filmer i topp HD kvalitet?
    TVNorge eies av SBS Broadcasting, som igjen eies av tyske ProSiebenSat.1 Media. Denne gruppen eier forøvrig også Radio Norge og Radio1.

Nå er det vel sånn at når man har kjøpt rettigheter til å vise en serie i på TV, koster det lite eller ingenting ekstra å få rettigheter til å sende serien i HD, når dette er tilgjengelig. Dermed koster det lite for TVN å tilby dette. Samtidig har nok CD betalt TVN en slump med penger, for at TVN skulle tilby dette, og CD få enerett i en ukjent periode.

(Edit: Canal+ i Norden eies ikke lenger av SBS, slik jeg først skrev, takk til Bobben1 for irettesettelse)

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    TVNorge eies av SBS Broadcasting, som igjen eies av tyske ProSiebenSat.1 Media. Denne gruppen eier forøvrig Canal+ i Norden, Radio Norge og Radio1.

Nå er det vel sånn at når man har kjøpt rettigheter til å vise en serie i på TV, koster det lite eller ingenting ekstra å få rettigheter til å sende serien i HD, når dette er tilgjengelig. Dermed koster det lite for TVN å tilby dette. Samtidig har nok CD betalt TVN en slump med penger, for at TVN skulle tilby dette, og CD få enerett i en ukjent periode.
    Canal+ i Norden er ikke eid av SBS/ProSiebenSat.1 Media lengre.
    SBS/ProSiebenSat.1 Media har solgt Canal+ til Svensk TV4 (Bonnier) i Juni 2008.
    Canal+ - Wikipedia

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noe info om TV2HD på satelitt?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Er det noen som har noe info om TV2HD på satelitt?
    Viasat har TV2HD.....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •