Elgato EyeTV Hybrid i Norge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elgato EyeTV Hybrid i Norge

Jeg har en Elgato EyeTV Hybrid USB-sak som jeg kjøpte for å kunne se TV i Storbritannia da jeg bodde der en periode. Etter at jeg kom hjem har jeg ikke fått brukt den så mye. Er det noen som vet noe mer om hvilke muligheter man har med denne i Norge?

Jeg vet at det er mulig å se åpne kanaler fra RiksTV, hvilket er greit, men kanskje ikke så veldig spennende. Det har også vært snakket om muligheten for å bruke smartkort for dekryptering av resten av kanalene her i forumet tidligere - men dette begynner å bli en stund siden.

Jeg har kabel-tv fra Get. Ville det f.eks vært mulig å motta vanlig kabel-tv med den hvis jeg kjøpte en smartkortleser?

Her er link til produktet:
    EyeTV Hybrid INT

Forøvrig er dette et knallprodukt så lenge man har tv-signaler som støttes :-) Softwaren er også meget bra.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk her: Can I receive digital cable PayTV with EyeTV Hybrid INT (2008)?

Men tror du skal slite med å motta kabeltv fra GET med EyeTV... Jeg har iallefall ikke hørt om noen som har fått det til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elgato selger en CI kun for Sverige:

Elgato Online Store

Burde vel fungere i Norge også, men hvem vet. Jeg bruker EyeTV Diversity på min MacBook Pro og får da inn stort sett NRK 1-2-3 fra bakkenettet hvor som helst, i super kvalitet. Med en slik kortleser som svenskene kan kjøpe ville jeg kunnet få mer, i det minste TV2 gratis hvis jeg hadde hatt et kort.

Elgato har ikke lenger noe produkt for DVB-C og både Diversity og Hybrid er ment for DVB-T. Du får nok derfor ikke noen nytte av Hybrid-pinnen din når det gjelder kabelnettet.

Det som faktisk kan fungere for kabel-TV her i Norge er kombinasjonen FireDTV, riktig CAM og Elgato EyeTV 3:

digital everywhere - FireDTV C/CI

Har ikke lest om noen som har prøvd dette, men på nettsidene til Digital Everywhere er faktisk Canal Digital listet som en leverandør dette skal virke med, men ikke GET altså:

digital everywhere - Tested DVB-C broadcaster

Boksene til Digital Everywhere ser jo kliss like ut som Elgato sine gamle.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Skjønner nå at GET er utelukket :-) Oppdaget også at jeg har forrige versjon av Hybrid, som da faktisk ikke støtter DVB-C.

Jeg har sjekket litt rundt mulighetene for å motta krypterte RiksTV-kanaler og det ser ut til at det rimeligste alternativet er å bruke en Terratec Cinergy CI USB - Hardware.no - Prisguide - TerraTec Cinergy CI USB - sammen med en Technicrypt CXV CAM - AVshop.no / OEM Technicrypt CXV MP RiksTVÂ*CAM for CI-slot (CA-Modul).

CIen fra Elgato er en del dyrere og inneholder dessuten en Viaccess CAM som jeg ikke trenger. I flg. Internett skal Terratec Cinergy CI USB være samme dingsen som Elgato selger, bare med annen label - uten at jeg kan gå god for dette helt enda :-) I produktarket hos Terratec står det hvertfall at EyeTV er støttet: TerraTec - Products - TV - PayTV - TerraTec

Her er også en tråd fra et annet forum der en bruker har fått RiksTV til å fungere med et lignende oppsett. Han bruker Elgato CIen de selger til Sverige med en Technicrypt CXV CAM. Digitalt bakkenett og RiksTV • mac1

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Elgato har ikke lenger noe produkt for DVB-C og både Diversity og Hybrid er ment for DVB-T. Du får nok derfor ikke noen nytte av Hybrid-pinnen din når det gjelder kabelnettet.
    Nå viste det seg jo at min Hybrid ikke støttet DVB-C, men i følge denne siden skal de nye utgavene støtte DVB-C. Står ingenting om krypterte kanaler da. EyeTV Hybrid INT

Ser ut til at dette er det eneste produktet de har som støtter DVB-C nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elgato eyetv hybrid fungerer bra på Canal Digital

Hei,

Jeg kan bekrefte at den siste eytetv hybrid fungerer med Canal Digital.

Jeg har den tilkoblet en iMac og får inn alle standard analog kanalene (15?) + 3 digitale kanaler som ikke er kryptert. Lokaltv, BBC World News og NRK tegnspråk.

Det hadde vært svært artig å fått til å se alle kanalene til CD.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre virker det som at dette ikke er mulig å få til med GET. GET har valgt å bruke VideoGuard/NDS og denne krypteringen støttes ikke av eksterne CAMs.

Mer her:
    VideoGuard - Wikipedia, the free encyclopedia

"Videoguard is unusual in that legitimate external Conditional Access Modules are not available, the encryption system instead being built in to the hardware and firmware of platform-supplied set top boxes."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elgato Hybrid og GET digital PVR dekoder

Hei !
    er det noen som har en oppdatertlsning med bruk av Imac ,Elgato hybrid og kryterte GET kanaler og pvr dekoder ?

siste innlegget her er fra 2008 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg2
    Hei !
    er det noen som har en oppdatertlsning med bruk av Imac ,Elgato hybrid og kryterte GET kanaler og pvr dekoder ?

siste innlegget her er fra 2008 ?
    Egentlig ikke. Elgato Hybrid er ikke et veldig relevant produkt, det heter hybrid fordi den mottar både digitale og analoge signaler, og analoge signaler er du ikke så interessert i. Jeg har en ny EyeTV DTT Deluxe og en gammel EyeTV Diversity som begge fungerer supert med bakkenettet, men det du vil ha er noe å putte et kort inni og som aksepterer DVB-C. Elgato solgte en separat USB-koblet kortleser men bare i noen få land. Den er ikke på produktsidene deres lengre.

Det nærmeste jeg kan tenke meg som virker, og bare kanskje, er denne:
    TERRATEC - Products - TV - Hybrid (Multi-Standard) - TERRATEC

Den bruker (eller brukte) Elgato EyeTV som programvare. Mac-detaljer ser ut til å være fjernet fra nettsidene deres, og om den fungerer med en CAM og GET-kort vet jeg ikke.

Prøv å google Terratec H7 mac...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •