Signal visning i Grundig 8860

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signal visning i Grundig 8860

Jeg har anskaffet en Grundig 8860 dekoder med Riks Tv. Den første dagen jeg koblet opp, lå signalkvaliteten på 100%, og signalstyrken på rundt 60-70%.
    Men de siste par dagene har jeg lagt merke til at mens signalkvaliteten fortsatt er 100%, så har signalstyrken droppet til mellom 3-7%. Nevner at bilde og lyd er helt ok, ikke noe å si på det, men synes det var merkelig at styrken skulle gå så veldig ned. Jeg bor i et område som er mørkegrønt, altså god dekning.

Jeg lurer på om dette har noe å gjøre med den nyeste softwareoppdateringen, vet ikke nøyaktig nårtid den kom. At det kan være en bug som viser feil styrkevisning?

Har prøvd i dag å justere antenna (stor uteantenne), men signalstyrken er den samme.

Andre som har lignende erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste versjonen av SW for 8860 er det en bug som gjør at signalstyrkeindikator rett og slett ikke viser noe brukbare tall (oftest ingenting). Mottakeren fungerer fint likevel og alle andre parameter som er viktige for å vite hvor stabile signalene er og for å finne best antenneretning (dvs. signalkvalitet, C/N og BER) virker som de skal.

Med andre ord, gratulere, du har siste versjon av SW for PVR'en din.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Ja det må nok være en bug i softwaren. Snakket med Grundig, de mente også det. Neste oppdatering skal visst komme i juni/juli.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •