HD dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: HD dekoder

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink HD dekoder

Hei er det noen som kan ta et Bilde av HD dekoderen til Canal digital den enkle ikke med pvr.
    trenger sjekke om jeg har koblet riktig.
    trur jeg har gjort noen Bommerter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen !!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe spesielle tilkoblinger du er ute etter? CD har en relativt greit web-side med både direkte hjelp og en full PDF versjon av manualen:
    Canal Digital HD dekoder - Canal Digital NO

Hvis du likevel vil ha noen bilder kan jeg fikse det. Men tror ikke det vil vise noe særlig mere enn det manualen gir deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei er bare så trangt vanskelig å komme til skulle bare sjekke med en her at alt var koblet rett .. Hyggelig hvis du kan det da

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem. Her er baksiden på Sagem HD103-C. Pleier normalt ikke å ha den tilkoblet (bruker en server løsning). Men hvis jeg kobler den til for å teste så ser det ut som nederste bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha flott. skal jeg bruke Vcr eller scart fra dekodern til dvd opptagern? sveinang.
    lurer på hvorfor jeg ikke får Epg hele programmet fra en kanl. men en mix fra tv3 og nrk., nrk er alltid på epg ....
    Hvor finner jeg Rbg på hd dekodern
    har lønner seg kansje å bruke componet til dvd-opptager fra hdeen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt synsing dette her, da jeg ikke har noe lignende oppsett. Så vidt jeg kan forstå så blir SCART kontaktene på HD103C egentlig slik:
    - SCART/TV (output)
    - SCART/VCR (input)
    Så hvis du skal ta opp noe som kommer fra HD103C så tror jeg du må koble en SCART ledning fra SCART/TV til 'input' SCART på din DVD-opptaker. Meningen er da at din DVD-opptaker står imellom TV og dekoder boksen. Slik at du da tar en SCART kabel videre fra 'output' på DVD-opptakeren til TV.

Men. Nå vet ikke jeg om du egentlig ønsker å koble til TV via SCART. Fordi da mister du HD muligheter på bildet (SCART kan ikke gi HD signaler). En teoretisk mulighet da er å bare koble SCART fra HD103C 'output' til DVD-opptaker 'input', og droppe å koble videre til TV. For så å koble direkte i tillegg fra HD103C via HDMI eller Component (Y/Pb/Pr) til TV. Det jeg dessverre ikke er sikker på da er om HD103C kan gi videosignal samtidig på både HDMI/Component og SCART/TV 'output'. Det må nok noen andre svare på. Eller bare testes. Men hvis det går så har du en teoretisk løsning.

Du skriver at du tydeligvis har RGB/Component inngang på DVD-opptakeren din. Trodde egentlig ikke det var DVD-opptakere med det. Men hvis du har det, så er det bare å prøve Y/Pb/Pr kontaktene fra HD103-C. Nå er ikke jeg ekspert på differansene mellom RGB/YPbPr/Component. Finnes hvis litt av hvert der, og Component brukes som uttrykk på flere standarder hvor fargene er separert. Men virker det så virker det.

Når det gjelder EPG så er det noe dritt fra CD. Du får alltid EPG data for nåværende og neste program alle steder. Men hvis du skal ha 'full' EPG for alle kanaler, så kommer dette teknisk via en enkelt transponder/frekvens (kanalene er fordelt rundt på ca 14 stykker). Hos de fleste er denne 'spesielle' frekvens 394MHz, som har TV4,SVT1,SVT2. Ut fra det jeg hører på dette forum, så har CD/Sagem i all sin visdom gjort det slik at du må faktisk se på TV4/SVT1/SVT2 når du bringer opp EPG'en for å få full EPG. Hvis du er på en annen kanel/frekvens, så får du ikke disse data. Antakelig er Sagem/HD103C boksen så primitiv at den ikke har 2 tunere internt, og heller ikke mulighet til å cache disse EPG data. Fremtiden ser ikke så lys ut på akkurat dette.

Lite sidespor. Selv 'full' EPG fra CD er på knappe 3 dager (72 timer frem i tid). Dette er i motsetning til RiksTV og GET som har 6/7 dager. Prøvde en gang å spørre CD om dette. De var vist klar over det og jobbet med det (standardsvar). Skjønner egentlig ikke hvorfor ikke flere med HD PVR modellen klager på dette når man skal legge opp program for opptak.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker-