Canal Digital innfører nå "Pairing" av kort og mottaker...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 138
    Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital innfører nå "Pairing" av kort og mottaker...

Sakset fra canaldigital.no (https://www.canaldigital.no/Kundeser...eoppdateringer ):
    Viktig i 2009

Vi øker sikkerheten

Som distributør av høykvalitets tv-innhold til våre kunder er vi pålagt at de digitale tv-signalene ikke kommer på avveie til brukere som ikke har betalt for tilgang til dem. Siden vi ikke eier tv-programmene selv, men kun har rett til å videredistribuere disse, stilles det strenge krav til oss for å sikre rettighetene på best mulig måte. Dette gjør vi ved at vi benytter oss av programkort og en CA-løsning (CA=Conditional Access) fra det norske selskapet Conax som skal fungere sammen med din digitale mottaker fra Canal Digital. Har du som kunde betalt for tilgangen til de kanalene du vil se på, åpner vi opp for dette via programkortet.

Nå som vi har introdusert HD-kanaler på tv-plattformene våre, stiller våre HD-leverandører enda strenger krav til sikkerheten og vi må dermed koble programkortet til mottakeren. Dette kaller vi for pairing. Pairing innføres fordi programselskapene ikke ønsker at HD-kanalene skal kunne vises på mottakere som ikke tilfredsstiller de strenge kravene til sikkerhet som vi er pålagt å etterkomme. Dette vil ha noen effekter for deg som kunde. For eksempel kan du som abonnent ikke lenger ta med deg programkortet over til naboen for å se "dine" tv-pakker der – fordi dette vil være et brudd på dine og våre rettigheter som programselskapene pålegger oss.

Våre godkjente mottakere vil kunne "kjenne igjen" alle programkort som er registrert på deg som kunde – forutsatt at vi vet hvilke mottakere du har. Så har du mer enn en tv-mottaker hjemme hos deg, må vi få vite hvilke du har slik at vi kan koble programkortet til dem. Hvis ikke vil du oppleve sort skjerm.

Merk at vi ikke kan godkjenne at programkortene våre brukes i alle typer mottakere, men at vi kun kobler kort til mottakere godkjent av Canal Digital.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Ikke overraskende men likevel utrolig kjipt. Da er vi virkelig stuck med møkkaboksene fra CD :evil:
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jeg har vært treg på avtrekkern med å skaffe meg en 3. parts HD-tuner da..

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    betyr dette kroken på kista for alle muligheter til å bruke innebygget dvb-c tuner?

Boretslaget skal snart gå over til digital canal digital (har analog canal digital nå) så jeg snuser litt på ny tv med innebygget tuner da jeg misliker "bokser"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klag dem inn for forbrukerombudet

Det kommer jeg til å gjøre, dersom de innfører dette på parabol også.

Jeg er lovlydig, og betaler 500,- / mnde for å motta tv-signalet. Men jeg vil bruke det utstyret jeg ønsker. Alternativt får jeg bare si opp abonnementet mitt og begynne å laste ned serier "ulovelig" fra nett. Plate/TV/Filmbransjen må snart skjønne at de ikke kan fortsette å herje med kundene sine.

Så btw en debatt på FBI her omdagen, der de fikk spørsmål om hvorfor de "tvang" brukere til å bruke spesielt utstyr, og om dette ikke var lock-in.

De svarte undvikende og sa at det var teknisk umulig for folk å bruke det samme utstyret hos forskjellige leverandørene. Det stemmer jo iofs mellom kabel og parabol, men ikke mellom forskjellige parabol-leverandører.

- wukka

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle sikler etter små netbooks og smarttelefoner, små dingser som kan mest mulig. Men så er det enkelte som rett og slett ikke skjønner det, og presser på oss et utall uønskede bokser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si opp abonnementet!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wukka

Jeg er lovlydig, og betaler 500,- / mnde for å motta tv-signalet. Men jeg vil bruke det utstyret jeg ønsker. Alternativt får jeg bare si opp abonnementet mitt og begynne å laste ned serier "ulovelig" fra nett. Plate/TV/Filmbransjen må snart skjønne at de ikke kan fortsette å herje med kundene sine.

- wukka
    Kunne ikke vært mer enig. På tide å si opp hele dritten og last ned seriene i full hd kvalitet istedenfor.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pairing har jo foregått i flere år? Er infoteksten fra CD å forstå slik at man kun kan bruke CD sine 2 HD bokser, ikke alternative HD tunere?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    Pairing har jo foregått i flere år? Er infoteksten fra CD å forstå slik at man kun kan bruke CD sine 2 HD bokser, ikke alternative HD tunere?
    Slik jeg tolker teksten så inneholder den info om at "pairingen" skal aktiveres.

CD blir i såfall sist i rekken av operatører som har innført "pairing" løsninger. Med f.eks. GET,Viasat, Lyse,RiksTV osv. så fungerer kun godkjente bokser.

Dersom "pairingen" aktiveres så vil sannsynligvis kun mottagere med "pairing" støtte fungere. Det vil trolig fungere på eksakt samme måte som med RiksTV. Som det står i teskten så vil kun CD godkjente mottagere fungere. Andre ikke godkjente bokser er trolig produsert uten hardware som støtter "pairing".

CD kommer med "pairing CAM'er" til godkjente IDTV'er.
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...al-cam-tv.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, har lest en god del her inne men har nettopp registret meg. Takk for et flott forum.

Sendte en mail til canal digital i går kveld om vi var nødt til å bruke de "dritt" boksene som de solgte og fikk da dette som svar:

Sv: Web-skjema henvendelse [Bruk av dekoder]

Hei.

Kort og dekoder fra Canal Digital hører nå sammen. Og vil ikke fungere sammen med andre dekodere.

Med vennlig hilsen

Kundeservice
    Canal Digital Norge AS
    Telefon: 06090
    HDTV og digital-tv via parabol, kabel-nett og fiber-nett. Bredbånd og telefonitjenester. - Canal Digital NO

Jeg tolker dette som at vi MÅ kjøpe boks av canal digital og kun bruke de. Forbruker fiendtlig system spør du meg.:evil:
    Er dette noe en kan klage til forbrukerrådet om?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bug11
    Sendte en mail til canal digital i går kveld om vi var nødt til å bruke de "dritt" boksene som de solgte og fikk da dette som svar:

Sv: Web-skjema henvendelse [Bruk av dekoder]

Hei.

Kort og dekoder fra Canal Digital hører nå sammen. Og vil ikke fungere sammen med andre dekodere.

Med vennlig hilsen

Kundeservice
    Canal Digital Norge AS
    Telefon: 06090
    HDTV og digital-tv via parabol, kabel-nett og fiber-nett. Bredbånd og telefonitjenester. - Canal Digital NO

Jeg tolker dette som at vi MÅ kjøpe boks av canal digital og kun bruke de. Forbruker fiendtlig system spør du meg.:evil:
    Er dette noe en kan klage til forbrukerrådet om?
    Dette har alltid vært Anal Digital sin offisielle holdning. Jeg tror ikke vi får noe svar før noen har prøvd.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må vel ikke bruke boksene til CD.

Jeg mener det finns løsninger for kreative hjerner der ute

Har ikke Dreambox o.l. mulighet for å bruke/legge inn en hvilken som helst box id?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare å finne fram "mjuk kammen" hvis ikke andre alternativer virker da
    Blir vel å prøve en gang, men har ikke tilgang til canDigital der jeg bor nå. er vel Landsdekkende-TV (RiksTV)for alle penga der

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Man må vel ikke bruke boksene til CD.

Jeg mener det finns løsninger for kreative hjerner der ute

Har ikke Dreambox o.l. mulighet for å bruke/legge inn en hvilken som helst box id?
    Hvis det ikke allerede eksisterer så vil jeg tro at det ikke tar lang tid før det kommer bokser på markedet som forteller denne pairing mekanismen at den heter CD box. Må jo være verdens minste problem. Så får bare håpe at de er kjappere på markedet med nytt utstyr enn de har vært før. Når det er sagt, så fatter jeg ikke hvorfor CD og de som sitter på rettighetene til programmene gjør dette. Det er greit at de ønsker å sikre inntektene sine, men jeg kan ikke forstå at det å begrense tilgangen til et produkt er god markedsføring, det burde jo heller gjøres andre veien, og heller tenke i nye baner når det gjelder inntjening. Det er jo de selv som har skapt markedet for disse "ulovlige" boksene, og jeg vil tro grepene som blir tatt nå bare er med på å forsterke markedet for 3.parts utstyr og øke utviklingen av slikt utstyr som igjen vil fordyre sikkerheten hos CD og rettighetshaverne, og minske inntjeningen.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med de som kjøpte kort/Force tuner når den var CD godkjent? Den har ikke mulighet for pairing etter det jeg vet. Kan CD tvinge oss til å kjøpe ny tuner?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det store spørsmålet, som Trond B også toucher her, er om dette har tilbakevirkende kraft. Mine foreldre har ViaSat + CD parabol abbo, og de bruker en Force tuner for å slippe å ha mange dekodere. Må de nå gå tilbake til to separate tunere? Har ikke vært noe issue med ViaSat men..
    -

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at forbrukere lar seg pille på nesen på den måten.

Så dumme som folk er så kommer en vel snart ikke inn i Oslo med mindre en kjøper Ford Fiesta av Fjellinjen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Hmm, det store spørsmålet, som Trond B også toucher her, er om dette har tilbakevirkende kraft. Mine foreldre har ViaSat + CD parabol abbo, og de bruker en Force tuner for å slippe å ha mange dekodere. Må de nå gå tilbake til to separate tunere? Har ikke vært noe issue med ViaSat men..
    -
    Det virker som infoen på CD Web først og fremst angår HD kanalene (som ikke virker på Force likevel).

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette betyr vel egentlig at CD nå ønsker mer penger av kundene - her ler de hele veien til banken. Denne svært lite kundevennlige praksisen innfører de mens de fortsatt sliter med å rulle ut en tilfredstillende og velfungerende software til den tvilsomme HD-PVR boksen sin. Og uten at de har noen løsning klar med CAM-modul i moderne tv'er med integrert DVB-C. Rart at de egentlig tør dette nå.

Dette gjør vel også at man bør vente med å kjøpe CAM-modul, fordi CD sikkert ønsker å selge disse selv, til sine egne priser - det gjenstår jo å se. Og siden de innfører denne pairingen med kortene har de sikkert ikke noe hastverk med å få klar en løsning heller. Man kan jo ikke kjøpe noe annet som de ikke godkjenner...

En bekjent av meg ble nylig fortalt av Conax at "de ikke merker finanskrisen i det hele tatt". Jeg skjønner hvorfor.

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •