Canal Digital innfører nå "Pairing" av kort og mottaker... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 138 av 138
    Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, og selv om NRK skulle sende i HD er dette selvsagt bare tull. MEN det er jo fint å kunne skylde på andre når man legger begrensninger i veien for at forbrukerne selv skal kunne velge avspillingsutstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    NRK kan man ta inn hos NTV uten kort. Vil det bety at Filmselskaper i utlandet har en rekke filmer og serier de ikke vil tilby NRK fordi de ikke har kodede sendinger?

(Jeg tror neppe det...)
    Bakkenettets (NTV/Rikstvs) utstrekning begrenser seg til Norge (og litt innover Sverige). CD's satelitter sender over hele Europa. CD's kabelnett videresender bare de samme signalene som distribueres over satellitt. Det vil være for dyrt å sette opp "descramblere" (bokser som dekrypterer signalet), i alle mottaksstasjonene som mottar signalet fra satellitt og videresender på kabel. Derfor går det krypterte signale uendret fra satellitt over på kabel.

Når NRK betaler for rettigheter for serier/filmer/dokumentarer, betaler de kun for Norge, og har dermed ikke lov å distribuere sendingene til hele Europa. Det er grunnen til at NRK's signaler er kryptert hos noen leverandører, og ikke hos andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geust4321
    Bakkenettets (NTV/Rikstvs) utstrekning begrenser seg til Norge (og litt innover Sverige). CD's satelitter sender over hele Europa. CD's kabelnett videresender bare de samme signalene som distribueres over satellitt. Det vil være for dyrt å sette opp "descramblere" (bokser som dekrypterer signalet), i alle mottaksstasjonene som mottar signalet fra satellitt og videresender på kabel. Derfor går det krypterte signale uendret fra satellitt over på kabel.

CD har en analog grunnpakke da. Disse 15 kanalene(endrer seg til stadighet, husker ikke hva det er nå). Alle disse kanalene kommer innom en dekoder og en modulator før de blir sendt ut på nettet. De digitale signalene blir sendt videre ja, men her bytter de modulasjon fra QPSK til QAM. En hovedstasjon koster mye penger ja, men akkurat dette har de invistert i. Pluss i margen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet denne tråden gjelder kabel og bakkenett, men ser det er noe sat info her også..

Har en Sagem HD søppeltuner fra CD, som jeg kjøpte i mai fjor.

Kan ikke huske om jeg fikk nytt smartkort, men mener jeg gjorde det.

Husker at jeg spurte selgeren om det var parring på disse kortene, slik at jeg ikke kunne bruke dem opp mot min kjære Topfield 4000 PVR, men det var det ikke.

Og helt rett, jeg flytter kortet mellom stuas Topfield og hjemmekinoens Sagem HD uten problemer.

Men ser det er mye snakk om pairing, hvordan vil det påvirke oss som har mottaker/kort som ikke er parret?, er det teknisk mulig at disse kortene kan parres en gang i fremtiden?

Eller vil vi få nye kort som skal parres mot CD´s tuner?

Noen som har noe info om dette?

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Men ser det er mye snakk om pairing, hvordan vil det påvirke oss som har mottaker/kort som ikke er parret?, er det teknisk mulig at disse kortene kan parres en gang i fremtiden?

Eller vil vi få nye kort som skal parres mot CD´s tuner?

Noen som har noe info om dette?
    Ikke alle nåværende kort støtter parring, men ikke forvent detaljert informasjon fra operatørene om dette. De vil heller ikke gi detaljert informasjon om sine intensjoner for fremtiden ut over vage antydninger som er ment brukt til å imøtekomme anklager om avtalebrudd o.l.

Alt dreier seg om profittmaksimering. Hva som er best for kundene spiller ingen rolle. Med uforstyrret utvikling må man forvente ytterligere låsmekanismer som ikke bare begrenser valg av utstyr, men som åpner for å kreve ekstra betaling for muligheten for opptak, begrenset mulighet for å hoppe over reklame etc. Kostnaden ved å produsere og distribuere nye smartkort er neglisjerbar, så den dagen CD mener de er tjent med det vil du få nytt kort.

Håpet ligger i at press fra nye distribusjonskanaler for media kan bidra til å sparke beina under media-kartellenes kontroll-regime.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pairing

Har ikke pløyd gjennom hele tråden og vet ikke hva som er sagt og ikke.
    Den informasjonen jeg har sier at et kort kan brukes i inntil 10 forskjellige mottakere. CD reklamerer jo også nå på sine sider om at man kan kjøpe godkjent CAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte få nytt programkort da PVR-kortet ikke ville virke der lenger etter å ha vært en snartur i CAMen. Canal Digital sa også at dersom jeg gjorde det igjen måtte jeg betale 350 i gebyr for nytt kort.

Det positive oppe i det hele var at da jeg fikk det nye kortet hadde jeg 18 dager med tilgang til alle kanaler og derfor etterhvert en PVR HD full med film.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å bruke en av de godkjente CAMene i en PC? Er det mulig å bruke PC som tuner i stedet for den forbanna bråkekassa HD-PVR?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Hvordan er det å bruke en av de godkjente CAMene i en PC? Er det mulig å bruke PC som tuner i stedet for den forbanna bråkekassa HD-PVR?
    Oi, da. Bråker den så mye? Jeg har nok vært heldig og fått en nesten lydlød HD PVR. Min bærbare PC bråker langt mer så fort den blir ørlite stressa, dvs vifta går opp til mellomste nivå.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Oi, da. Bråker den så mye? Jeg har nok vært heldig og fått en nesten lydlød HD PVR. Min bærbare PC bråker langt mer så fort den blir ørlite stressa, dvs vifta går opp til mellomste nivå.
    Hehe, det er faktisk helt latterlig hvor mye den bråker. Kombinasjonen av mini-vifte og en støyete 2,5" disk (Regner med det er en 2,5" disk).

Jeg har PS3, HTPC og et kjøleskap som lager lyd i stua. HD PVR overdøver disse helt fra oppstart. Når jeg slår den av, er det litt som å få orgasme.

Kan jo sikkert konfigurere Harmony One til å slå av HD PVR når alt annet en TV aktiviteten brukes, men kjenner jeg meg rett vil jeg da irriterer meg over den latterlig lange oppstartstiden

Noen som har erfaring med bytte av disk? Fjerne vifta?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er faktisk helt latterlig hvor mye den bråker. Kombinasjonen av mini-vifte og en støyete 2,5" disk (Regner med det er en 2,5" disk).

Jeg har PS3, HTPC og et kjøleskap som lager lyd i stua. HD PVR overdøver disse helt fra oppstart. Når jeg slår den av, er det litt som å få orgasme.
    Det har dessverre vært en del rapporterte tilfeller av enheter som bråker mer enn de bør. Du virker å ha fått en særdeles dårlig en. Ring CD og forklar situasjonen, så sender de deg en ny.
    Noen som har erfaring med bytte av disk? Fjerne vifta?
    Da kan du begynne med å lese denne tråden: http://avforum.no/forum/satellitt/95...oydemping.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg henter fram en gammel tråd, men jeg kunne ikke finne noe svar hverken i denne tråden eller noe annet sted.
    Jeg har nettopp gått til innkjøp av en HDTV og er i den forbindelse interesserte i å oppgradere til en HD-tuner. Jeg har per i dag en Canal Digital-merket Pioneer-tuner som jeg vil tro er minst 4-5 år gammel. Det medfølgende kortet er like gammelt. Det jeg da lurer på er om det er trygt å kjøpe en brukt Canal Digital HD-tuner av denne typen http://www.canaldigital.no/upload/us...d_mottaker.jpg og sette mitt gamle programkort inn i denne? Eller må jeg få nytt kort fra Canal Digital for å få tilgang til HD-kanalene? Eller er allerede den brukte HD-tuneren pairet mot et annet kort og kan dermed ikke brukes av meg og mitt kort? Hvilke andre alternativer har jeg eventuelt? MÅ jeg kjøpe en ny HD-tuner av Canal Digital?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sexten
    og sette mitt gamle programkort inn i denne? Eller må jeg få nytt kort fra Canal Digital for å få tilgang til HD-kanalene? Eller er allerede den brukte HD-tuneren pairet mot et annet kort og kan dermed ikke brukes av meg og mitt kort? Hvilke andre alternativer har jeg eventuelt? MÅ jeg kjøpe en ny HD-tuner av Canal Digital?
    Er usikker på om det er parring på den boxen. Min pappa har 2 stk bokser, og en slik som du linker til. Bytter selv kort mellom de, da det er litt forskjellige programpakker tilknyttet de.

Om den boksen er parret til et kort, må da selgeren ta kontakt med CD å få denne åpnet og gi en begrunnelse.

Er usikker på ditt kort fungerer, men vil tro det. Etter pappa oppgraderte til HD boks tror jeg ikke han har byttet kort, men er ikke sikker.

Lettest å kontakte CD på mail, svarer raskt. :-)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sexten
    Beklager at jeg henter fram en gammel tråd, men jeg kunne ikke finne noe svar hverken i denne tråden eller noe annet sted.
    Jeg har nettopp gått til innkjøp av en HDTV og er i den forbindelse interesserte i å oppgradere til en HD-tuner. Jeg har per i dag en Canal Digital-merket Pioneer-tuner som jeg vil tro er minst 4-5 år gammel. Det medfølgende kortet er like gammelt. Det jeg da lurer på er om det er trygt å kjøpe en brukt Canal Digital HD-tuner av denne typen http://www.canaldigital.no/upload/us...d_mottaker.jpg og sette mitt gamle programkort inn i denne? Eller må jeg få nytt kort fra Canal Digital for å få tilgang til HD-kanalene? Eller er allerede den brukte HD-tuneren pairet mot et annet kort og kan dermed ikke brukes av meg og mitt kort? Hvilke andre alternativer har jeg eventuelt? MÅ jeg kjøpe en ny HD-tuner av Canal Digital?
    Den som selger denne CD HD boksen skal la smartkortet følge med hvis jeg har oppfattet infoen riktig. Eierskifteskjema finnes på:
    Eierskifteskjema parabol - Canal Digital NO
    Det gamle kortet ditt kan du da antagelig si opp- kan jo være lurt å kontakte CD før du kjøper brukt HD dekoder.

Vær klar over at HDPVR'n gir bedre bildekvalitet enn den enkle HD tuneren - spesielt på SD kanaler.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytter en gammel tråd - i stede for å åpne en ny.

Hjemme har vi to tunere vi benytter. En HD PVR i stua og en HD tuner på soverommet. HD dekoderen "fikk" vi når antennelaget endelig gikk over til CD og tegnet en Pluss pakke. Med i denne pluss pakken, følger det to valgfrie tv-kanaler. Disse nekter CD å tilby meg de to valgfrie kanalen på PVR'en, men kun den dekoderen jeg "fikk" med.... Og det er jo i stua jeg vil se FCK på DR1!

Canal Digital parer jo kortene. Bytta om kortene her en dag og de fungerte om hverandre. Slik jeg forsto på en CD's kundeservice når jeg ringte på veien av mor og far når dem kjøpte ny tv m/cam, så skal alle kortene fungere i de mottakerene man har registrert på seg.

Men kan jeg bytte om på kortene mellom tunerene her hjemme og det vil fungere med oppdateringer av software, epg osv i tiden som går fremover? Tenker å flytte over TV2 sport og Canal + til "soveromskortet" og benytte det i stua for å få alle kanaler på et kort.

Noen ideer? På forhånd takk!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Benytter en gammel tråd - i stede for å åpne en ny.

Hjemme har vi to tunere vi benytter. En HD PVR i stua og en HD tuner på soverommet. HD dekoderen "fikk" vi når antennelaget endelig gikk over til CD og tegnet en Pluss pakke. Med i denne pluss pakken, følger det to valgfrie tv-kanaler. Disse nekter CD å tilby meg de to valgfrie kanalen på PVR'en, men kun den dekoderen jeg "fikk" med.... Og det er jo i stua jeg vil se FCK på DR1!

Canal Digital parer jo kortene. Bytta om kortene her en dag og de fungerte om hverandre. Slik jeg forsto på en CD's kundeservice når jeg ringte på veien av mor og far når dem kjøpte ny tv m/cam, så skal alle kortene fungere i de mottakerene man har registrert på seg.

Men kan jeg bytte om på kortene mellom tunerene her hjemme og det vil fungere med oppdateringer av software, epg osv i tiden som går fremover? Tenker å flytte over TV2 sport og Canal + til "soveromskortet" og benytte det i stua for å få alle kanaler på et kort.

Noen ideer? På forhånd takk!
    CD har antagelig ment at de ikke vil legge inn de valgfrie kanalene på smartkortet til PVR'n.

Kan du ikke bare prøve å flytte kortene da ? Mest sannsynlig er ikke dette noe problem.

Etter det jeg har hørt så skal kortene kunne flyttes mellom mottagere men da må smartkortene og boksene være registrert på samme kundenummer. Antar at begge mottagerene dine er registrert på samme kundenummer.

Hvis ikke det fungert så bør du ringe CD og kun forklare at du ønsker å bytte rundt på kortene i dine to CD HD bokser.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    CD har antagelig ment at de ikke vil legge inn de valgfrie kanalene på smartkortet til PVR'n.

Kan du ikke bare prøve å flytte kortene da ? Mest sannsynlig er ikke dette noe problem.

Etter det jeg har hørt så skal kortene kunne flyttes mellom mottagere men da må smartkortene og boksene være registrert på samme kundenummer. Antar at begge mottagerene dine er registrert på samme kundenummer.

Hvis ikke det fungert så bør du ringe CD og kun forklare at du ønsker å bytte rundt på kortene i dine to CD HD bokser.
    Jeg fikk flyttet om på kortene og begge boksene fungerte. Men det jeg lurer på, er om det vil krølle til fremtidige oppdateringer?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg snakket med dem, sa dem at jeg kunne bruke begge kortene på begge tunere.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •