Canal Digital innfører nå "Pairing" av kort og mottaker... - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 138
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Merkelig at min Sagem HD tuner ikke godtar kortet som sitter i min andre Digiality 422TS eller omvendt. Eller i min kamerats Sagem boks eller min andre kamerats cdc-5050..

Høyst merkverdig...
    Ja, jeg er enig i at det er noe merkelig her.
    Jeg har 3 CD bokser og tre kort. Jeg har HD-PVR, HD uten PVR og en 5050. Jeg har C+ kun på ett av kortene. Av den grunn har jeg flyttet dette kortet litt rundt. Og det funker helt fint...

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som jeg skrev tidligere i denne tråden snakket med CD-kundeservice og damen sa de ikke vil begynne med pairing på CD kabelnett før til neste år.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har 3 CD bokser og tre kort. Jeg har HD-PVR, HD uten PVR og en 5050. Jeg har C+ kun på ett av kortene. Av den grunn har jeg flyttet dette kortet litt rundt. Og det funker helt fint...
    For min del er det parabol det er snakk om. Denne tråden er vel primært rettet for kabel. Mulig det er en forskjell der dog.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på rikstv kan man fritt rulere kortene rundt på cam'er/dekodere som er registert på ditt kunde nr. Sikkert noe av det samme hos canal digital

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    For min del er det parabol det er snakk om. Denne tråden er vel primært rettet for kabel. Mulig det er en forskjell der dog.
    For min del er det også snakk om parabol...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Stemmer nok at det innføres pairing ja...

CD går nå over fra sin SAGEM HD Zapper HD103-C til SAGEM HD Zapper HD104-C.

Denne skulle egentlig ikke slippes før senere i år\neste år, men ble av ukjent årsak lansert nå.

Hovedårsaken til at det innføres pairing er fordi kanalleverandørene har lagt press på CD i forhold til dette.

"Som distributør av høykvalitets tv-innhold til våre kunder er vi pålagt at de digitale tv-signalene ikke kommer på avveie til brukere som ikke har betalt for tilgang til dem. Siden vi ikke eier tv-programmene selv, men kun har rett til å videredistribuere disse, stilles det strenge krav til oss for å sikre rettighetene på best mulig måte. Dette gjør vi ved at vi benytter oss av programkort og en CA-løsning (CA=Conditional Access) fra det norske selskapet Conax som skal fungere sammen med din digitale mottaker fra Canal Digital."

"Merk at vi ikke kan godkjenne at programkortene våre brukes i alle typer mottakere, men at vi kun kobler kort til mottakere godkjent av Canal Digital."

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som du har informasjon fra innsiden jaujau123. Kan du finne ut hvorfor i all verden CD har rotet seg borti SAGEM?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare spekulasjon fra min side, har ikke oversikt over hvilken avtaler som er ingått med sagem, men CD har jo ikke akkurat noen særlig god track record med dekodervalg da, (KJÆRULF C1201CX noen?)

Det som overasker meg noe er hvor lite vekt det virker som det blir lagt på software oppdatering til disse dekoderne, en veldig stor andel av feilene på dekoderen kunne vært ordnet opp i.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har bablet om en oppdatering til HD pvr i godt over et halvt år nå. Min har ikke lastet ned noe nytt siden jeg fikk den ihvertfall. Men det har ikke vært noe feil med den heller. Har hengt seg 2 ganger på 6mnd eller no og det er innenfor de akseptable grensene jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå CD parabol pakke hjemme. Finnes det noen måte for meg å få signalene inn på rommet mitt i tillegg til stua, og uten at jeg betaler for ekstra kort? For eks. via en stasjonær computer.(?)
    PS. vil også at signalene kan brukes om hverandre samtidig.

Takk!

Edit: Kan jeg bruke en Dreambox i stua med CD kortet, og streame alt til en PC uten hindring for TV-tittere. Og da videre streame fra PC til tv i et annet rom ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peoples
    Jeg har nå CD parabol pakke hjemme. Finnes det noen måte for meg å få signalene inn på rommet mitt i tillegg til stua, og uten at jeg betaler for ekstra kort? For eks. via en stasjonær computer.(?)
    PS. vil også at signalene kan brukes om hverandre samtidig.
    Uansett løsning må du ha ett abonnement som tillater dette. Selv er jeg ivrig forkjemper for muligheten til å bruke 3-parts utstyr for å oppnå slik fleksibilitet. Det betyr ikke det samme som at man har til hensikt å gjøre signalene tilgjengelige på flere apparater enn abonnementet dekker. Jeg har family-abonnement for 3 apparater. CDs mottakere er stuet bort og erstattet av en mythtv server i kjelleren med 3 DVB-S2 tunere. En HTPC i stua og 2 bærbare brukes til å se TV. Forøvrig integrerer dette systemet også flere overvåkingskamera, alarmsystemer og energistyring. Det er synd kanal-distributørene ikke forstår verdien av systemintegrasjon i ett videre perspektiv siden de aktivt går inn for å spenne bein på slike løsninger.

Poenget er at løsningene finnes. Samtidig har CD avtaleretten på sin side når de krever abonnement for hver TV. Derimot har de ingen rett til å opprette og administrere et utstyrs-monopol.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meningen med pairing er å hindre kundene å lagre filene og sprer dem på nettet. Mottagere som gjør det mulig å aksessere filene blir derfor aldri godkjent. Og jeg tror alle regjeringer støtter så langt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Testet dette litt mer nå, HD PVR boksen godtar det andre kortet uten problemer men min Digiality 422TS nekter noe annet kort enn det som ble solgt med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av verden
    Meningen med pairing er å hindre kundene å lagre filene og sprer dem på nettet. Mottagere som gjør det mulig å aksessere filene blir derfor aldri godkjent. Og jeg tror alle regjeringer støtter så langt.
    Et flertall av verdens nasjoner tillater fremdeles forskning på og bruk av mottiltak mot krypto-teknologi, på tross av at USA-sentriske tekno-media jevnlig fremstiller det som om DMCA er universelt akseptert. Mange nasjoner er skeptiske til DRM når det benyttes som et virkemiddel til å opprette eller opprettholde monopoler. Det er ikke utenkelig at man får lukkede HTPC-løsninger som kartellene godkjenner. I en tid der det pågår en intens kamp mot monopoldannelser på enkelte områder, hvor open-source er det eneste reelle alternativet skal man ikke se bort fra at regulerende myndigheter vil sette begrensninger for hvor langt man kan gå med DRM. Lovgivning i demokratiske samfunn prioriterer dessuten det sosiale fellesskapet fremfor næringslivsinteresser. Det er diskutabelt om det å blokkere tilgang til og bruk av ny og forbedret teknologi er i fellesskapets interesse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phel21
    Det er diskutabelt om det å blokkere tilgang til og bruk av ny og forbedret teknologi er i fellesskapets interesse.
    Ja det er diskutabelt, men jeg ser ingen i politiken som har samme standpunkt som du. Realiteten er at C+ får bare avtaler på plass når de koppler kortet med mottakeren.

Jeg har bare mottakeren fordi jeg har internet over kabeltv. Heg synes det er eller meningsløs å la seg utpresse fra programleverandørene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Det er nok svært diskriminerende for oss nordmenn!

Sitat Opprinnelig postet av Jaujau123
    Heisann,

Stemmer nok at det innføres pairing ja...

CD går nå over fra sin SAGEM HD Zapper HD103-C til SAGEM HD Zapper HD104-C.

Denne skulle egentlig ikke slippes før senere i år\neste år, men ble av ukjent årsak lansert nå.

Hovedårsaken til at det innføres pairing er fordi kanalleverandørene har lagt press på CD i forhold til dette.

"Som distributør av høykvalitets tv-innhold til våre kunder er vi pålagt at de digitale tv-signalene ikke kommer på avveie til brukere som ikke har betalt for tilgang til dem. Siden vi ikke eier tv-programmene selv, men kun har rett til å videredistribuere disse, stilles det strenge krav til oss for å sikre rettighetene på best mulig måte. Dette gjør vi ved at vi benytter oss av programkort og en CA-løsning (CA=Conditional Access) fra det norske selskapet Conax som skal fungere sammen med din digitale mottaker fra Canal Digital."

"Merk at vi ikke kan godkjenne at programkortene våre brukes i alle typer mottakere, men at vi kun kobler kort til mottakere godkjent av Canal Digital."
    Dette anser jeg for å være blank løgn fra Canal Digitals Norges side. Jeg har undersøkt med våre Nordiske naboer, og det finnes ingen pairing i disse landene. (Så vidt jeg vet helller ikke for Viasats del).

For å vinne frem må du i alle falll klage til Forbrukerrådet (kan virke på lang sikt) - eller bruke en 3dje person til å tegne abonnement i Danmark, Sverige eller Finland. Idiotforklaringen til Canal Digital slipper du derfra - i alle fall (og det kan jo være en mager trøst).

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Lorents Larsen
    Dette anser jeg for å være blank løgn fra Canal Digitals Norges side. Jeg har undersøkt med våre Nordiske naboer, og det finnes ingen pairing i disse landene. (Så vidt jeg vet helller ikke for Viasats del).

For å vinne frem må du i alle falll klage til Forbrukerrådet (kan virke på lang sikt) - eller bruke en 3dje person til å tegne abonnement i Danmark, Sverige eller Finland. Idiotforklaringen til Canal Digital slipper du derfra - i alle fall (og det kan jo være en mager trøst).
    Egentlig skulle jo alt vært gratis...but there is no such thing as a free lunch...
    særlig ikke når det gjelder tv og film...those days are gone..
    og Viasat sin HD PVR virker kun med ett kort og når boksen er koblet til parabol...og mine to HDPVR bokser fra Canal Digital virker veldig bra...og pairing kommer også i Sverige og Danmark...etter hvert...og kanskej noen bedre bokser fra Canal Digital....man kan jo leve i håpet...:-):lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Lorents Larsen
    (Så vidt jeg vet helller ikke for Viasats del).
    Viasat har kjørt pairing i noen år, HD kanalene dems har høyere sikkerhet enn SD kanalene. Man kan med en eks. softcam få et viasat kort til å fungere i andre bokser men ikke HD kanalene, da må man ha boks fra Viasat.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at denne policyen til Viasat og HD krenker de private rettighetene til forbrukerne som "DigitalConsumer.org".

1. Retten til å "tidsforflytte" (timeshift) innholdet (bruke det når du vil)
    2. Retten til å "romforflytte" (spaceshift) innholdet (bruke det hvor du vil, i hvilken spiller du vil)
    3. Retten til å sikkerhetskopiere (ta back-up) (denne retten må være ubegrenset i tid og antall, dvs. ikke styrt av kopisperrer)
    4. Retten til å velge plattform eller avspiller etter eget ønske
    5. Retten til å endre format eller oversette innholdet til andre formater
    6. Retten til å bruke verktøy/teknologi for å gjennomføre rettighetene ovenfor.
    Det at CD og Viasat dytter rettighetshaverne foran seg mener jeg er et vikarierende argument for det det målsetningen er:
    1. Knytte forbrukerne til leverandør slik at kostnaden med å bytte til annen leverandør blir stor (lock-in)
    2. Hindre mulighetene for Cardshearing (dette er jo faktisk et gyldig argument)

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK kan man ta inn hos NTV uten kort. Vil det bety at Filmselskaper i utlandet har en rekke filmer og serier de ikke vil tilby NRK fordi de ikke har kodede sendinger?

(Jeg tror neppe det...)

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •