Canal Digital innfører nå "Pairing" av kort og mottaker... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 138
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Sa farvel til Viasat pga pairing. Nå gjør jeg det samme med Canal Digital om det blir tilfelle. Bye bye norsk tv for alltid!! Nå skal jeg gå på tysk-kurs så jeg får nytte av gratiskanalene på 19,2 øst :-|
    Hehe.. Ja, tysk-dubbede filmer og TV-serier er tingen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    NRK er ikke en del av Rikspakken og har ikke noe med denne pakken å gjøre. Det kan man sikkert komme i skade for å tro i farten. Kanalene til NRK ligger ukodet i bakkenettet og krever ikke noe abbonement. Jeg ser de fint med USB stick i laptop'n.
    Hva slags USB stick?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Ikke personangrep.

Men det er nettopp slik holdning som gjør at "De store" leverandørene tørr å gjøre sånne ting. Som sagt, i mange andre sammenhenger så ville det blitt masseprotester mot sånne restriksjoner.
    Dette er ikke noen holdning det er bare fakta for oss som har hatt dette problemet på parabol i lang tid f.eks.Sky.Når de store leverandørene gjør dette så er de klar over sin sterke posisjon,og vet at noen masseprotest ikke kommer.Det gjør den heller ikke på denne tråden.Jeg er mest opptatt av å få min dose PL-fotball og da helst i HD og mindre engasjert i om tuner er pairet med kort eller ikke.Med andre ord mest opptatt av mere HD-kanaler og bedre innhold,enn kort og box.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godkjente IDTV-er for Canal Digital

Svar på mail hvor jeg spurte: "Hvor finner jeg en
    oversikt over digitale TV-er godkjent av Canal Digital ?"

Sv: RE: Web-skjema henvendelse [Tekniske spørsmål] Hei

Takk for din henvendelse.

Du finner dessverre ikke det du søker etter da dette ikke er kommet ut på markedet ennå ,men det er under utprøving og vil komme i løpet av året. Hva pris på smartkort blir er enda uavklart.

Med vennlig hilsen
    Canal Digital
    TV - BREDBÅND - TELEFONI

Hilde Kvaale
    Kundebehandler

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos pairing så reklamerer Viasat (HD) med "Underholdning på dine vilkår". Dette er jo litt spesielt når man ikke kan velge tuner engang. Det kan umulig være lovlig markedsføring.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Apropos pairing så reklamerer Viasat (HD) med "Underholdning på dine vilkår". Dette er jo litt spesielt når man ikke kan velge tuner engang. Det kan umulig være lovlig markedsføring.
    Det er ikke bare Viasat HD som er "parret". Det er heller ikke mulig å benytte en ikkje godkjent tuner for Viasat SD hvis en ser bort fra tunere som har hacket deler av Viasats NDS system (så lenge det varer). Viasats "Underholdning på dine vilkår" er nok ment for innholdet og muligheten for Viasat+ PVR funksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Det finnes foreløpig ingen kanaldistributører som står på kundenes side. De opptrer alle som agenter for innholdsleverandørene. Det at de insisterer på bruk av faste kanalpakker alene beviser det, når undersøkelser viser at kundene foretrekker noe annet. Bransjens egen undersøkelse i 2008 ble forhåndsannonsert i media, og siden hemmeligstemplet. Tro om den hadde blitt det om den underbygger den massive støtten operatørene påstår de har for kanalpakkene?

Det er på tide at myndighetene setter krav til anvendelse av industristandarder og at det som minimum må tilbys løsninger for CI grensesnitt. Det er en illusjon i mediabransjen at streng beskyttelse av TV-signaler er så viktig. Det meste av programmer jeg måtte ha interesse av er tilgjengelige i høy kvalitet på alskens fildelingsnettverk lenge før jeg får mulighet til selv å ta dem opp fra TV. Parring av kort/mottaker egner seg bare til å presse enda flere i retning av de ulovlige alternativene. Fortsetter de i samme spor graver tv-distributørene sin egen grav akkurat som musikk-mafiaen allerede har gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar til Bobben1

Det er ikke riktig at det ikke er mulig å benytte en ikke godkjent tuner for
    Viasat SD.
    Dragon/T-Rex cammene virker med orginalt Viasat kort på SD.
    Kombinasjonen virker dog ikke på enkelte SD tunere.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hell og lykke. Jeg bestilte meg akkurat Canal Digital bredbånd og HD-kanalpakke da jeg var drittlei av servicen (og opp-hastigheten) til NextGenTel.
    Så kommer dette.

Var milimeteren fra å kjøpe meg et Digital Everywhere-tunerkort og putte inn i HTPC'en min, da jeg oppdaget denne tråden.

Kjører nå S-video inn i et analogt tuner-kort, men det er jo LANGT i fra tilfredstillende, hva gjelder kvalitet på bildet. Trist å betale skjorta for HD og ende opp med billedkvalitet på linje med en VCD-rip fra slutten av 90-tallet.

Testa CD-tuneren en times tid i går, og den er jo så trist og treig at det ikke skulle vært lov.

Hva skal jeg gjøre? Kjøpe et Digital Everywhere-kort (til 2000+ kroner) og håpe på at noen kommer opp med en hack?

Dette er skikkelig nedtur.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk angreretten og si opp abonnementet?

Selv flytter jeg i disse dager, og var en hårsbredd fra å tegne parabolabonnement fra CD før jeg leste denne tråden. Så det blir RiksTV på meg inntil videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Re tuner

Sitat Opprinnelig postet av figgy78
    Hell og lykke. Jeg bestilte meg akkurat Canal Digital bredbånd og HD-kanalpakke da jeg var drittlei av servicen (og opp-hastigheten) til NextGenTel.
    Så kommer dette.

Var milimeteren fra å kjøpe meg et Digital Everywhere-tunerkort og putte inn i HTPC'en min, da jeg oppdaget denne tråden.

Kjører nå S-video inn i et analogt tuner-kort, men det er jo LANGT i fra tilfredstillende, hva gjelder kvalitet på bildet. Trist å betale skjorta for HD og ende opp med billedkvalitet på linje med en VCD-rip fra slutten av 90-tallet.

Testa CD-tuneren en times tid i går, og den er jo så trist og treig at det ikke skulle vært lov.

Hva skal jeg gjøre? Kjøpe et Digital Everywhere-kort (til 2000+ kroner) og håpe på at noen kommer opp med en hack?

Dette er skikkelig nedtur.

Figgy jeg synes du skal skrivet et Brev sende til Nrk FBI og Forbrukerrådet
    trua med å gå til avisa, er På tide at CD begynner å ta oss kunder på alvor?

Støtt Tråden Cd suger Lut
    lage noen underskriter sende inn

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Bruk angreretten og si opp abonnementet?

Selv flytter jeg i disse dager, og var en hårsbredd fra å tegne parabolabonnement fra CD før jeg leste denne tråden. Så det blir RiksTV på meg inntil videre.
    Du velger selvfølgelig akkurat hva du vil. Men jeg skjønner ikke hva du oppnår med det valget? RiksTV oppererer vel med helt tilsvarende pairing? Mens du mister mulighet til å se HD-kanaler, i hverfall i overskuelig framtid..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Re

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Du velger selvfølgelig akkurat hva du vil. Men jeg skjønner ikke hva du oppnår med det valget? RiksTV oppererer vel med helt tilsvarende pairing? Mens du mister mulighet til å se HD-kanaler, i hverfall i overskuelig framtid..

HEi Ole Ynwa i går

Dette må vi gjøre folkens skrive inn til CD
    snakket med dem i dag vil gjerne ha inspill men nytter ikke sitte her...
    Er det flere som har Lyst på Viasat sport HD !!!!!!!!

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prinsipp egentlig. RiksTV har etter min mening vist en mye mer åpen holdning til gjør-det-selv løsninger (http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/For-de-avanserte/). Selv om de offisielt ikke støtter det enda får man i det minste kjøpt en CAM. Når det gjelder HD så ofrer jeg det uten problemer når det kommer til prinsipper. Da tyr jeg heller til nedlasting (mediebransjen kan takke seg selv ifht piratkopiering...) Hvis/Når CD kommer med en CAM som kan brukes sammen med HTPC så gjør jeg muligens en ny vurdering.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Figgy jeg synes du skal skrivet et Brev sende til Nrk FBI og Forbrukerrådet
    trua med å gå til avisa, er På tide at CD begynner å ta oss kunder på alvor?

Støtt Tråden Cd suger Lut
    lage noen underskriter sende inn
    Jeg har allerede kontaktet forbrukerombudet (og forbrukerrådet - men de sa at forbrukerombudet var riktig instans). Det er sikkert bra om flere sender dem en mail og ber dem se på saken.

Har også tenkt å sende en mail til "TV2 Hjelper deg" og "FBI". De har jo vært ganske ivrige på dette området tidligere.

Vuderer også å snakke med EFN(EFNs nettsted) - for å se om det er mulig å få en organisasjon til å støtte opp. Det er ofte mer effektivt en en samling enkeltindivider.

Vi kunne kanskje lage en tråd for å organisere klagingen og sytingen :-) ? Eller finnes denne?

wukka.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen lager et standardbrev så sender jeg gjerne avgårde en mail både her og der.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror i alle tilfeller at pairing er kommet for å bli noen år til. Spørsmålet blir da om det blir mulig å parre med andre dekodere enn den shiten vi blir prakket på av CD og andre.

I mellomtiden kommer jeg til å bruke noen timer på å gjøre research rundt softcam-løsninger. Lovelig eller ikke. Jeg betaler tross alt for kanalene, så veldig ille kan det ikke være.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Ja, tysk-dubbede filmer og TV-serier er tingen...
    Selv om det faktisk var en viss nostalgifaktor når en nå tenker tilbake på bl.a dubbede westernfilmer med Bud Spencer & Terence Hill på Sat1/3sat & div. andre på 80-tallet tror jeg heller jeg ville vurdert BBC sine gratiskanaler på 28.2 øst.
    (for de med mulighet til det)

Astra 2A/2B/2C/2D (28,2°E) - frequencies - KingOfSat

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av figgy78
    Jeg tror i alle tilfeller at pairing er kommet for å bli noen år til. Spørsmålet blir da om det blir mulig å parre med andre dekodere enn den shiten vi blir prakket på av CD og andre.

I mellomtiden kommer jeg til å bruke noen timer på å gjøre research rundt softcam-løsninger. Lovelig eller ikke. Jeg betaler tross alt for kanalene, så veldig ille kan det ikke være.
    Det skjer i alle fall ikke noe om vi ikke sier fra. Det er viktig at alle som er opptatt av valgfrihet og forbrukerrettigheter sier fra og støtter opp, selv om de ikke er direkte berørt denne gangen. Neste gang kan det være de som blir berørt!

Skal se om jeg for formulert et standardbrev vi kan sende til Canal Digital for å oppfordre dem til å legge forholdene til rette for sine kunder mtp (valg)frihet.

Så skal jeg jobbe litt med de andre sporene også.

wukka

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •