Ser Canal Digital og HD-PVR i varmen...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ser Canal Digital og HD-PVR i varmen...

Beklager, men tålmodigheten til disse amatørene tar snart slutt! Bor i borettslag, og er prisgitt styrets/generalforsamlingens forslag og innføring av Canal Digital som leverandør av kabeltv, gjennom den totalt udugelige HD PVR 102 CT tuneren...urk, host, hark, grums, osv...
    Saken er den at vi har vært plaget fra dag en (1) med dette makkverket av en elektronisk elendighet, UTEN at Canal Digital, og deres utsendte medarbeidere har kunnet fortelle oss hva feilen/problemene skyldes! De er også gjort klar over at den medfølgende antennekabelen ikke brukes pga. at denne var for kort, men at det brukes en ellers ny og utmerket antanne kabel av annet fabrikat, som forøvrig aldri har skapt problemer før CD's inntreden
    Har vel hatt sånn cirka 4 dekodere i stua siden implementeringen av regimet Canal Digital, inkl. div nye strømforsyninger og fjernkontroller av ulike typer. Har etterhvert fått opp feilmeldinger av ulike karakterer, som f.eks; P603/ER07/ER09, osv...
    Siste nytt er at jeg forleden dag fikk ny strømforsyning, og makkverket fungerte sånn cirka 5 timer, før feilmelding dukket opp, og "No signal" var det eneste vi kunne kose oss med for kvelden, på vår 40" Full HD Samsung!
    Nå er Canal Digitals kundeservice oppringt, men etter 35 min. i kø, sier damen i andre enden at kundesenteret stenger kl. 22.00. Jaja, da er fortvilelsen TOTAL:evil: .
    Kan noen være så snille å si meg hva jeg skal gjøre med dette makkverket? (beklager eder og galle, men nå er jeg lei!!!)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja....du kan jo starte med å øse frustrasjonen i denne tråden i stedet:-D : http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ml#post1187409

Nei, ærlig talt, saken er håpløs, vi som kunder blir totalt ignorert. Inntil Internett og fildelingsteknologi tar over for tradisjonell formidling av tv-signaler, så man bare leve med denne søple-bedriften.......som mange andre her så er Dreambox stadig blitt mer og mer fristende. Tror kanskje jeg får med meg kona på å investere i Dreambox, da programmer som enten ikke har blitt tatt opp eller programmer som mangler de siste 10 minutten stadig sterkere synes å være skilsmissegrunn .....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dreambox?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Hva er dreambox?
    En meget god tuner. Selges her: www.dreambox.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og de kan levere en tuner med samme spes. som CD sin HD PVR tuner? Opptaksfunksjon trenger jeg ikke, bare mulighet til å motta HD.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker min i forbindelse med satelitt siden jeg har parabol.
    DM 800HD.

Eventuelt send dem en mail om det du lurer på.

De blir levert som 2 forskjellige tunere. En til satelitt og en til kabeltv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert vel og bra med Dreambox, men det blir jo dyrt da! Blir så forb.... på Canal Digital og deres holdning til problemet. Snakket med dem i dag, og de skulle sende meg ny tuner, strømforsyning og fjernkontroll ,neppe til det bedre hvis jeg frykter rett... Er vel 5. tuneren som blir testet hos oss-slå den! Ufattelig at man i norge anno 2009 kan drive på en slik måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    De er også gjort klar over at den medfølgende antennekabelen ikke brukes pga. at denne var for kort, men at det brukes en ellers ny og utmerket antanne kabel av annet fabrikat, jeg lei!!!)
    Bestille en ny fra CD med riktig lengde, de leverer også 10 metere.
    Såkalte kvalitetskabler er ofte ikke det, slik som monster kabel.
    De leverer nok kanskje kvalitet på lyd og bilde kabler men coax kabelen dems er ikke bra, har byttet mange av de til CD sin og fått vesentlig bedre signaler.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det litt snodige med Canal Digital, er at de sender folk nye bokser i et sett. Er en del folk her inne som har fått både 3 og 4 bokser tilsendt, uten spørsmål. Godt mulig så har Canal Digital fått produsert disse til en latterlig lav penge fra Sagem, og dermed vet at kvaliteten er deretter, og heller bare sender folk nye mottakere, da de har såpass stor avanse på salg av disse, og håper bare at på den måten så beholder de kundene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Det litt snodige med Canal Digital, er at de sender folk nye bokser i et sett. Er en del folk her inne som har fått både 3 og 4 bokser tilsendt, uten spørsmål. Godt mulig så har Canal Digital fått produsert disse til en latterlig lav penge fra Sagem, og dermed vet at kvaliteten er deretter, og heller bare sender folk nye mottakere, da de har såpass stor avanse på salg av disse, og håper bare at på den måten så beholder de kundene.
    Har hørt fra venner som har CD HD/PVR med same type problemer at CD holder på å forhandle med en ny leverandør av tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Ja, jeg blir jo en av dem som får tilsendt den ene tuneren etter den andre-helt utrolig!
    Fikk forresten ny i dag, som skal hentes i morgen. Er spent på hvor lenge den virker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er neppe slik at alle boksene CD får i retur blir sendt til skraphaugen (der de egentlig hører hjemme). De 'fikses' vel, og sendes ut til neste kunde som klager. Posten tjener nok gode penger. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    Det er neppe slik at alle boksene CD får i retur blir sendt til skraphaugen (der de egentlig hører hjemme). De 'fikses' vel, og sendes ut til neste kunde som klager. Posten tjener nok gode penger. :-D
    Akkurat det jeg har mistanke om. Siste tuneren jeg fikk tilsendt har to slike "bolignummer" lapper påklistret, så det kan se ut som noen har brukt den før oss, dessuten var den full av fingermerker:evil: !!!
    Jeg blir å forlange gebyr for å kjøre til posten med returpakken heretter, og får jeg ikke dette på konto, så får CD hente den hjemme hos meg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •