Bytte harddisk i HD-PVR fra Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Bytte harddisk i HD-PVR fra Canal Digital

Hei!

Min HD-PVR kommer opp med P603 når jeg putter inn power. I følge CD er det da noe feil med dekoderen som gjør at den ikke starter opp. Så det er nesten ikke lyd fra dekoderen, kun noe knitring og ingen ting kommer opp på skjermen. Harddisken spinner ikke opp.

De skal sende meg en ny HD-PVR. Det tar KUN 5-10 dager :evil:

Og de kan selvfølgelig ikke bytte harddisken over i den ny HD-PVR. Så jeg mister alt jeg har der.

Er det noen som har prøvd å bytte over harddisk fra en HD-PVR til en annen ?

Please help!!

David

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ddebono
    Min HD-PVR kommer opp med P603 når jeg putter inn power. I følge CD er det da noe feil med dekoderen som gjør at den ikke starter opp. Så det er nesten ikke lyd fra dekoderen, kun noe knitring og ingen ting kommer opp på skjermen. Harddisken spinner ikke opp.

De skal sende meg en ny HD-PVR. Det tar KUN 5-10 dager :evil:

Og de kan selvfølgelig ikke bytte harddisken over i den ny HD-PVR. Så jeg mister alt jeg har der.

Er det noen som har prøvd å bytte over harddisk fra en HD-PVR til en annen ?

Forutsatt at det ikke er disken som er ødelagt, så vil jeg anta at det bør gå greit å bytte disk. Jeg har ikke Canal Digital selv, så jeg vet egentlig ingenting om PVRen deres, men det bør uansett være verdt et forsøk.

Det kan selvfølgelig hende at disken på et eller annet vis er låst til PVRen, f.eks. ved at programmer må spilles av via samme kodekort som ble brukt ved opptak, slik at det ikke er mulig å bytte. Men, selv om dette er tilfelle, så kan jeg ikke tenke meg at PVRen blir ødelagt av at du kobler til en annen disk. Så det store spørsmålet er egentlig hvor enkelt det er å skru fra hverandre PVRen og pelle ut disken.

Hvis det ser ut til å være enkelt å skru fra hverandre PVRen uten å etterlate seg spor (slik at ikke Canal Digital slår seg vrange), så ville jeg rett og slett skrudd ut disken fra den gamle PVRen, satt den inn i den nye og sett hva som skjer. Hvis det funker, er alt bra, og du kan sette den nye disken i den gamle PVRen, og sende den til CD. Funker det ikke, setter du den nye disken tilbake, banner litt over teite PVRer, og returnerer den gamle PVRen.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant!