TV med innebygd digital tuner på kabelnettet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile TV med innebygd digital tuner på kabelnettet?

Jeg er abonnent hos canal digital, men har ennå ikke gått til innkjøp av dekoder. Foreldrene mine har en, og jeg må si jeg ble svært lite imponert da jeg fikk se den i bruk. Det er plundrete med to fjernkontroller, den bråker, det tar årevis å skifte kanal (farvel til god gammeldags svitsjing), tekst-tv fryser med jevne mellomrom, og det er alle mulig slags tekniske feil.

Så jeg tenkte jeg skulle være genial og vente til det kom tv'er med innebygd digital tuner, men så var det en som sa til meg at disse tv'ene ikke kom til å være kompatible for de av oss med kabel-tv. Stemmer dette? Kommer vi aldri igjen til å kunne klare oss med kun en tv?

Spesielt dette med å måtte vente i mange sekunder for å skifte kanal er noe som irriterer meg grenseløst. Er det mulig å få gjort noe med dette hvis jeg biter i det sure eplet og skaffer meg en dekoder fra canal digital? Er det lov å håpe på at alle disse småtingene er barnesykdommer som går over i løpet av noen år? Og er det lurt å vente med å kjøpe ny tv/gå til anskaffelse av diverse ting til da?

Som dere ser er det litt vanskelig å orientere seg for de av oss som har liten peiling på dette. På forhånd takk for hjelpen!

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Finnes allerede innlegg om dette.
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html

Digital-TV vil nok aldri kunne skifte kanal like kjapt som analogt. Det er en funksjon både av komprimering og koding.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •