Altibox HDCP problem.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Altibox HDCP problem.

    Eg har Lyse sin Altibox: Motorola VIP1960-9 HD-PVR
    og Samsung M87

    Har problem med at bildet vekslar mellom (please wait) og portalen. Slik gjentar den heile tida.
    Tok kontakt med lyse, dei sa at problemet var kontakten mellom altiboxen og tv.
    Sjekka at tven var hdcp kompatibel, det var den i henhold til innstruksjonsboka.
    Det tipset dei kom med var å prøve å teste dei ulike hdmi inngangane på tven.
    Gjorde dette, testa med forskjellige hdmi kabler også.
    Tok meg også ein tur til Siba å kjøpte ein hdmi 1,3 kabel til 400,-
    Det hjalp heller ikkje.

    Nokon som har peiling?
    Begynner å bli kjedlig å kun sjå på nrk-nettv.


    Edit:
    Har testa også med component og scart kabel, men det blei ingen forskjell.

  2. #2
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av S61N
    Eg har Lyse sin Altibox: Motorola VIP1960-9 HD-PVR
    og Samsung M87

    Har problem med at bildet vekslar mellom (please wait) og portalen. Slik gjentar den heile tida.
    Tok kontakt med lyse, dei sa at problemet var kontakten mellom altiboxen og tv.
    Sjekka at tven var hdcp kompatibel, det var den i henhold til innstruksjonsboka.
    Det tipset dei kom med var å prøve å teste dei ulike hdmi inngangane på tven.
    Gjorde dette, testa med forskjellige hdmi kabler også.
    Tok meg også ein tur til Siba å kjøpte ein hdmi 1,3 kabel til 400,-
    Det hjalp heller ikkje.

    Nokon som har peiling?
    Begynner å bli kjedlig å sjå kun på nrk-nettv
    Er rimelig sikker på at det finnes ny software til den Samsung M87 som fikser problemer med HDMI. Samsung M87 har også hatt trøbbel med CD HD boksene men folk har fått oppgradert softewaren i TV'n uten kostnad (så lenge det ikke er paralellimport). Dette har fikset problemet.
    Noen har også opplyst at de har fått softwaren tilsendt på CD slik at de kan oppgradere TV'n selv.

    HDMI&HDCP er ganske komplekst så det er minst like sannsynlig at feilen ligger i TV'n som det er at feilen ligger i dekoderen.

    Samsung support har Vår telefonsupport er åpent man-fre 8-18 og telefonnummeret er 815-56 480
    Du kan også kontakte Samsung support via Samsung supportskjema

  3. #3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Noen har også opplyst at de har fått softwaren tilsendt på CD slik at de kan oppgradere TV'n selv.
    Hadde vert fint å fått fiksa det sjølv.
    Slik at eg slepp å sende tven og den risikoen det er.
    Veit du om det trengs ein spesial kabel ?

    --------------------------------------------------------------------------


    Sendte email til Samsung, og fekk dette svaret tilbake:

    Hei
    Takk for din email til Samsung Electronics Nordic.

    M87 må inn på service for oppdatering. Vi trenger full modellkode serial
    og versjon som vi allerede har fått.
    Våre modeller slutter på /xee eller /xxe i modellkoden, slutter den på
    noe annet enn det så er det parallellimport og da må butikken kontaktes
    for service/oppdatering.

  4. #4
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av S61N
    Hadde vert fint å fått fiksa det sjølv.
    Slik at eg slepp å sende tven og den risikoen det er.
    Veit du om det trengs ein spesial kabel ?

    --------------------------------------------------------------------------


    Sendte email til Samsung, og fekk dette svaret tilbake:

    Hei
    Takk for din email til Samsung Electronics Nordic.

    M87 må inn på service for oppdatering. Vi trenger full modellkode serial
    og versjon som vi allerede har fått.
    Våre modeller slutter på /xee eller /xxe i modellkoden, slutter den på
    noe annet enn det så er det parallellimport og da må butikken kontaktes
    for service/oppdatering.
    Vet ikke hvordan TV'n oppgraderes men dersom det er parallell importert TV så får du vel trøbbel med at Samsung Norge ikke vil ha noe med TV'n å gjøre. Det er kanskje USB eller serieport på TV'n ?

    Samsung har hvertfall tidligere levert software til M87 på CD så lenge TV'n ikke er parallell importert. Nå kan det være at TV'n din allerede har siste tilgjengelige software.


    Sitat klippet fra diskusjon.no:

    22/07-2008 : 11:02
    QUOTE(Bava @ 29/06-2008 : 09:42) *
    Samsung har elendig support og ofte får man dårlig service når man ringer dem. I fjor lovet Samsung firmware oppdatering på M86-87, men om den i det hele tatt dukket opp er ikke godt å si. Noen ganger svarte de at den kom om 14 dager og andre ganger lo de bare å sa at det ikke var noen buggs på tv-en.

    ....

    Dette ble vel fikset i 2006(?)-firmwaren som kom i fjor sommer? Alle som henvendte seg til Samsung-support med en norsk/nordisk versjon av TV'en fikk en CD og en kabel fritt tilsendt fra Samsung så de kunne gjøre denne fiksen selv. Dersom man ikke ønsket dette kunne man få fikset dette gratis ved å sende TVen inn på service. Tror du må ha vært maks uheldig med de kundebehandlerne du kom til.

  5. #5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av S61N
    Eg har Lyse sin Altibox: Motorola VIP1960-9 HD-PVR
    og Samsung M87

    Har problem med at bildet vekslar mellom (please wait) og portalen. Slik gjentar den heile tida.
    Tok kontakt med lyse, dei sa at problemet var kontakten mellom altiboxen og tv.
    Sjekka at tven var hdcp kompatibel, det var den i henhold til innstruksjonsboka.
    Det tipset dei kom med var å prøve å teste dei ulike hdmi inngangane på tven.
    Gjorde dette, testa med forskjellige hdmi kabler også.
    Tok meg også ein tur til Siba å kjøpte ein hdmi 1,3 kabel til 400,-
    Det hjalp heller ikkje.

    Nokon som har peiling?
    Begynner å bli kjedlig å kun sjå på nrk-nettv.


    Edit:
    Har testa også med component og scart kabel, men det blei ingen forskjell.
    Fikk du løst dette problemet? Jeg har akkurat det samme problemet, dette har ingenting med TV'en å gjøre men med dekoderen slik jeg ser det. Har koblet dekoder til flere tv'er både med HDMI og SCART uten at det hjalp.
    Mvh
    Johann

  6. #6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av johannbo
    Fikk du løst dette problemet? Jeg har akkurat det samme problemet, dette har ingenting med TV'en å gjøre men med dekoderen slik jeg ser det. Har koblet dekoder til flere tv'er både med HDMI og SCART uten at det hjalp.
    Mvh
    Johann
    Nei, fekk aldri fiksa det.
    Reiste inn til førstegangstjeneste i slutten av mars, og har difor ikkje fått tid.

    Men eg prøvde dekoderen hos onkelen min i sandnes, som har den versjonen uten PVR. Min funka heller ikkje der, sjølv om hans tv var ein heilt ny Samsung.

    Tenkte eg skulle prøve å oppgradere firmwaren, men har ikkje fått gjordt det enno. Har lest litt om korleis å gjere det på denne diskusjonen http://avforum.no/forum/tv-apparater...lexxm8xbd.html


    Du må gje tilbakemelding til meg viss du finn ei løysning.

  7. #7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av S61N


    Du må gje tilbakemelding til meg viss du finn ei løysning.
    Fikk beskjed fra Lyse i dag at dekoderen må byttes ut, så jeg henter en ny så snart jeg får beskjed. Opptakene mine forsvinner med den gamle, men det kan jeg leve med.

  8. #8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av johannbo
    Fikk beskjed fra Lyse i dag at dekoderen må byttes ut, så jeg henter en ny så snart jeg får beskjed. Opptakene mine forsvinner med den gamle, men det kan jeg leve med.
    Eg ringte til lyse fredag 26 juni for å prøve å få fortgang på saken.
    Fekk til svar at teknisk avdeling skulle undersøke saken.
    Så ringte lyse opp igjen den torsdag 02 juli, fekk då beskjed om at dei hadde sendt ein software oppdatering til min altibox, og at eg måtte restarte den.
    Eg hadde ikkje tid å gjere dette før søndag 05 juli.
    Men då var det kun å restarte boksen, så funka alt fint igjen. :-D
    Og opptaka ligg fortsatt inne på harddisken.

  9. #9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av S61N
    Eg ringte til lyse fredag 26 juni for å prøve å få fortgang på saken.
    Fekk til svar at teknisk avdeling skulle undersøke saken.
    Så ringte lyse opp igjen den torsdag 02 juli, fekk då beskjed om at dei hadde sendt ein software oppdatering til min altibox, og at eg måtte restarte den.
    Eg hadde ikkje tid å gjere dette før søndag 05 juli.
    Men då var det kun å restarte boksen, så funka alt fint igjen. :-D
    Og opptaka ligg fortsatt inne på harddisken.
    Flott det ordnet seg for deg.
    Jeg fikk ny boks med større harddisk og en fjernkontroll jeg liker betre en den gamle. Opptakene mine var ikke mye vært så jeg er kjemperfornøyd

  10. #10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av S61N

    Men eg prøvde dekoderen hos onkelen min i sandnes, som har den versjonen uten PVR. Min funka heller ikkje der, sjølv om hans tv var ein heilt ny Samsung.
    Det går ikke an å prøve sin egen dekoder hos andre da denne er programmert til å KUN virke på eiers hjemmesentral

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •