Kan viasat-turner brukes på tv med innebygd rikstv dekoder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan viasat-turner brukes på tv med innebygd rikstv dekoder?

Vi vurderer å kjøpe oss ny tv (panasonic px-81 med innebygd rikstv mottaker). Prisen med og uten innebygd mottaker skilte bare med noen få hundrelapper, så vi vurdere å få med innebygd mottaker.

Per dags dato har vi viasat kanaler. Vurderer muligens å få oss altiboks. Kan en tv med innebygd rikstv boks ta inn f.eks. viasat eller altiboks. Tenker da om jeg kan koble opp viasatboksen/altiboks boksen på denne tv, eller er den låst til å bare ta inn rikstv?

Har forstått det slik at uten cam til den innebygde rikstv dekoderen kan vi faktisk se nrk, nrk2 og nrk3. Vi har koblet viasatturneren vår mot tv på barnerommet (har strekt en ekstra ledning fra stua til barnerommet og jentene kan se det samme som vi ser i stua). Mange ganger vil de se disneykanalene og da blokkerer de parabolen. Jeg bruker da å trykke over til den vanlige antennen og får se tv2 og nrk da (her er ikke de analoge signalene slukket enda). Men de slukkes snart. Men dersom jeg har innebygd rikstv i tv, da kan jeg fortsatt se nrk kanalene når jentene "blokkerer" viasatkanalene. Tenkte at det kunne være praktisk når jeg tok opp en tvserie fra viasat til mannen min. Da kunne jeg selv svisje over til canaldigital gratiskanaler og se noe annet.

Altså:
    Er det noen som vet om jeg kan koble på viasat/altiboks etc på en tv med innebygd rikstv-turner. Kan jeg svisje over fra parabol til rikstv (hvis jeg f.eks tar opp fra viasat og ikke kan skifte kanal på den)

Dersom det ikke lar seg gjøre, har jeg jo ikke bruk for rikstv turneren og skal heller bestille tv uten den (panasonic px-80)

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GAbben
    Kan en tv med innebygd rikstv boks ta inn f.eks. viasat eller altiboks. Tenker da om jeg kan koble opp viasatboksen/altiboks boksen på denne tv, eller er den låst til å bare ta inn rikstv?

Kjenner ikke denne TVn, men utifra din beskrivelse er svaret Ja.
    TVen er på ingen måte "låst" til Riks-TV. Den har en DVB-T tuner som du kan ta inn NRKs kanaler på helt uavhengig av Riks-TV.
    Boksen fra Viasat/Altibox kobler du til en Scart eller HDMI inngang på TVn og disse kan du benytte akkurat som du gjør i dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •