Altibox PVR - nye funksjoner ønsket

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox PVR - nye funksjoner ønsket

Andre enn meg som kunne tenkt seg mulighet for serieopptak og opptak over nett som de aller fleste leverandører tilbyr nå?

Synes Altibox (lyse) henger litt etter på dette området!
    De fokuserer KUN på fotball for tiden, vel er det mange som er interessert i det, men hva med oss som ikke er det og kunne tenkt oss litt mer allmenne funksjoner.

Andre som henger seg på? Kanskje vi skulle sagt ifra til Altibox at vi begynner å bli lei av å vente nå?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arovik
    Andre enn meg som kunne tenkt seg mulighet for serieopptak og opptak over nett som de aller fleste leverandører tilbyr nå?
    Helt enig, det burde være lett match å fikse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    henger meg på dette forslaget... utrolig lett å fikse, lyse trenger bare få fingen ut...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner det ikke og fotball d... jeg i :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner dette og en mulighet til å lagre programmene på en ekstern harddisk. 160GB er forsvinnende lite med småunger i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arovik
    Det er nå mulig å programme ALTIBOX PVR opptak via nettet. For da håpe altibox kommer med serieopptak også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaaland
    Det er nå mulig å programme ALTIBOX PVR opptak via nettet. For da håpe altibox kommer med serieopptak også.
    Hvor??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tjenesten er fortsatt i test stadiet og ikke tilgjengelig for alle kunder. I følge Lyse vil det komme mer informasjon når tjenesten blir offisiell.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianlp
    Denne tjenesten er fortsatt i test stadiet og ikke tilgjengelig for alle kunder. I følge Lyse vil det komme mer informasjon når tjenesten blir offisiell.
    den er jo tydeligvis tilgjengelig for alle kunder. de har bare ikke offentliggjort adressen til siden :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettsiden er åpen ja, men det er ikke mulig å gjøre opptak derifra....

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker fint herfra hvis du logger inn og velger rett dekoder hvis du har flere.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LYSE jobber med å forbedre PVR dekoderen. Lyse har dessverre ikke noen dato for når dette er klart. Så får vi vente og se.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianlp
    Nettsiden er åpen ja, men det er ikke mulig å gjøre opptak derifra....
    joda, en restart av pvr-dekoderen gjorde susen da var det mulig å stille inn opptak fra web

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaaland
    LYSE jobber med å forbedre PVR dekoderen. Lyse har dessverre ikke noen dato for når dette er klart. Så får vi vente og se.
    Får håpe at forbedringen(e) omfatter mulighet til å justere start/sluttidspunkt på planlagte opptak. Skal ta opp program på to ulike kanaler, men får det ikke til da det er 5 min. overlapp. En irriterende svakhet, eller er det jeg som ikke ser alle muligheter!? Har forsøkt direkte på altibox og via tvguide.altibox.no, men så vidt jeg kan se er funksjonaliteten den samme begge steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne informasjonen på altibox.no der spørsmålet er om Hvor mange timer kan man ta opp? på pvr dekoderen: "Dette varierer noe fra kanal til kanal. Harddisken er på 320GB som rekker til ca 120 timer opptak.
    (De første PVR-dekoderne har harddisk på 160GB som rekker til ca 60 timer opptak).

Jeg skaffet meg ttidlig pvr dekoder oh har den på 120gb.. Er det slik at jeg kan bytte denne gratis nå for å få den nye med dobbel lagringskapasitet? Litt dårlig at jeg må betale like mye som de som nå får 320 gb?

Og 1 ting til.. Har ikke altibox sin pvr dekoder mulighet for kontinuerlig opptak? Det jeg mener slik f.eks canal digital sin har, der man bare skrur på dekoderen og den kanalen man er på kan man bare trykke på rewind knappen og den begynner faktiskt og spole tilbake.. med altibox sin må man gjøre dette manuelt med å trykke på rec knappen.. noen som vet noe mer om dette?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bloomblaster
    Og 1 ting til.. Har ikke altibox sin pvr dekoder mulighet for kontinuerlig opptak? Det jeg mener slik f.eks canal digital sin har, der man bare skrur på dekoderen og den kanalen man er på kan man bare trykke på rewind knappen og den begynner faktiskt og spole tilbake.. med altibox sin må man gjøre dette manuelt med å trykke på rec knappen.. noen som vet noe mer om dette?
    Altibox har ikke dette nå. Men det kommer nok snart.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bloomblaster
    Jeg skaffet meg ttidlig pvr dekoder oh har den på 120gb.. Er det slik at jeg kan bytte denne gratis nå for å få den nye med dobbel lagringskapasitet? Litt dårlig at jeg må betale like mye som de som nå får 320 gb?
    min oppfatning av Lyse er at det er vanskelig å få byttet dekoder i en nyere type.
    du trenger iallefall en god grunn. større harddisk er nok ikke god nok grunn vil jeg tro, da Lyse meste sansynlig vil bli sittende igjen med en haug med 120GB dekodere.

er usikker hvilken harddisk jeg har (tror 120GB), men har aldri hatt problem med at det er for lite plass.

mulig det går å bytte harddisk selv. sånn mekanisk sett så er det nok ikke noe problem.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører rykter om at det går an å bytte hdd, men jeg har ikke sett noen bekrefte det noen plass (forståelig nok)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •