Canal Digital HD-PVR vs. HD-dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD-PVR vs. HD-dekoder

Jeg har fulgt den laaange tråden ang. HD-PVR, i lang tid, litt i håp om å finne at software-oppdateringer ville gjøre enheten mere attraktiv. Jeg kjøpte denne enheten selv i juni i fjor og fikk sett fotball EM i HD, men støynivået gjorde at jeg brukte angrefristen og returnerte boksen.

For meg var støy den viktigste årsaken til misnøye, men jeg leser jo nærmest side opp og ned om andre store feil og mangler i tillegg, så når jeg nå nesten er tvunget til å skaffe dekoder (Formel-1 på Viasat) lurer jeg på hva jeg bør kjøpe. Valget står som kjent mellom to dårlige alternativer fra CD, med eller uten harddisk. Er det noen av dere som har erfaring med begge modellene, og kan si noe om hva dere ville valgt i dag om dere skulle gjøre nytt kjøp? Ta gjerne støy og upålitelige programopptak sterkt med i vurderingen.

Stille HD-dekoder uten harddisk frister, men jeg har jo lest mye håpløst rundt denne modellen også (veldig varm, 'favorittliste' uten egendefinert rekkefølge på kanaler, treg fjernkontroll mm.).

Takknemlig for synspunkter.

-Zorb

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    For meg var støy den viktigste årsaken til misnøye, men jeg leser jo nærmest side opp og ned om andre store feil og mangler i tillegg, så når jeg nå nesten er tvunget til å skaffe dekoder (Formel-1 på Viasat) lurer jeg på hva jeg bør kjøpe. Valget står som kjent mellom to dårlige alternativer fra CD, med eller uten harddisk. Er det noen av dere som har erfaring med begge modellene, og kan si noe om hva dere ville valgt i dag om dere skulle gjøre nytt kjøp? Ta gjerne støy og upålitelige programopptak sterkt med i vurderingen.
    Jeg har HD-dekoder, og er fornøyd med den, problemene til tross.
    Jeg måtte bytte to ganger før jeg fikk en som både virket og var lydløs, men den har nå fungert smertefritt i flere måneder.

Programguiden er langt fra perfekt, men CD har lovet oppgradering.
    Legger jeg inn et viktig opptak fra programguiden, så pleier jeg å sjekke etterpå at opptaket ligger inne i lista med riktig kanal og tid.

Lyd og bilde syns jeg er meget bra, og for meg er det det viktigste. Krøkkete betjening kan jeg fint leve med.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både HD-PVR og "vanlig HD".

Har idag vanlig hd-tuner blant annet grunnet:

- Kjappere kanal-switching
    - Mindre og penere undertekster på kanaler som "tekstes" av tuner
    - Slipper støyen fra hardisk som av eller annen grunn må ta opptak hele tiden
    - Mindre bugs, verste bugs er luket vekk fra HD-tuner
    - Billigere,betalte 690 kr gjennom sameie-avtale med canal digital

Har mest lyst på hd-pvr, men alle manglene, støy og latterlig epg gjorde at jeg byttet den inn.

Men det skal oxo nevnes at bilde på SD-sendinger er merkbart dårligere på begge HD-tunerne, enn den gamle force 315c jeg brukte før. Skuffende med tanke på at den var koblet til tv med scart, mens hd-tunerne blir koblet med hdmi.

Generellt er jo alt av Canal digital tunere rein søppel laget av møkkafirmaet Sagem.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begge to. Jeg ville definitivt kjøpt HD PVR om igjen. Men så har jeg også vært heldig og fått en enhet som er nesten lydløs. Twin tuner og opptak fra annen kanal enn den jeg ser på, evt opptak fra to forskjellige kanaler er helt suverent. Tror ikke jeg kan unnvære dette nå. Det er noen bugs og dårlig epg. Men det kan jeg leve med. Selvfølgelig håper jeg det kommer en fix for noen av de verste bugsa. Og en lekker epg hadde vært en fin bonus. Men manuell programmering fungerer tross alt fint det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det er ikke lett å velge mellom to onder. Jeg tror løsningen for min del blir å kjøpe billigst mulig dekoder (for å få kort), og så bruke CAM i TVn. Jeg tenker også å realisere planer om å bygge en HTPC, så her vil jeg forhåpentligvis etter hvert få greie opptaksmuligheter.

Det ble lettere og lettere å velge bort HD-PVR jo lenger debattråden på DinSide ble. :/ Canal Digitals problem-dekoder

Forresten, er CD trøblete om man kjøper brukt CD-dekoder på Finn f.eks, eller sender de deg kort straks du kan vise til et gyldig serienummer? Det vil jo klart bli billigste måte å få kort på.

-Zorb

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    Forresten, er CD trøblete om man kjøper brukt CD-dekoder på Finn f.eks, eller sender de deg kort straks du kan vise til et gyldig serienummer? Det vil jo klart bli billigste måte å få kort på.

-Zorb
    Dersom du kjøper brukt dekoder må du fylle ut et skjema
    Eierskifte skjema parabol - Canal Digital NO

da overtar du kort og dekoder.
    Gjorde det nettopp selv for en vanlig HD-dekoder. Passer fornøyd, den henger seg opp i blant, men kanalskifte og "normale" operasjoner går mye bedre enn på kabel digital-boksen jeg hadde....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •