På min Sagem box (den kjipeste) så går signalstyrken opp til 16

I dag så fikk vi plutselig skikkelig dårlige RiksTV signal hos oss (Haugesund) signalstyrken ligger nede på 2 / 1 av og til detter den til 0
Det har ikke vært snøfall eller noe som har forstyrret antennen, jeg har akkuratt vært ute og vridd på den også og høyeste jeg klarer og få er 2.

Forstår ikke dette. Dagen vi fikk boksen og antennen i hus så testet vi for å se om vi fikk signal, og vi fikk da max signal når vi bare holdt den i handa i stua. Dagen etter hadde vi kjøpt braketter og stang til og henge den opp, når vi hadde tredd ledningen ut veggen og startet og søke inn så var det beste vi fikk til ca. 6 men dette ga jo klare signaler.

Jeg har gått gjennom kanalene (i skjermen Signal-sjekk) og 1-2 er det beste jeg kan oppnå.

Jeg finner det merkelig at RiksTV ikke har en plass på sin side hvor de opplyser om tekniske- og signalfeil. Hvis det er ett problem med sendere så burde man vel kunne finne ut dette på ett vis slik at man ikke går ut og herjer med en antenne som er innstilt slik den har best signaler
:evil: